Ny bil
Denne gangen en 2004 xc70
Veldig pen og vedlikehold bil. Div bytta deler, flushet girkasse også.
Skriver bare kjapp tekst nå, mest av alt å få ut bilder av den.
Senere når jeg får mer tid skal jeg skrive mer om den, samt liste opp, systematisere, gjøre det oversiktlig.
Ellers er det ikke så mye feil å ta taki, fikse på denne. Begynnte i dag, bakrute visker var helt seiza fast, hørte det tikka men den sto helt fast, fikk den til å gå igjen med wd40 og manuell hjelp. Var mye sånn kvitt korrosjondritt. Hjalp mye å smøre opp.
Leste ut bakliggende koder på v i d a også, trenger vel ikke å skrive så mye om det her, uansett holder jeg fortsatt på å lære meg å bruke det.
Har noe som høres ut som hjullager, følger hastigheten på bilen, og lyden forsvinner i venstre sving. Så jeg skal få bilen opp fra bakken og ta 12/6 sjekk og 9/3 sjekk, samt snurre på hjulet, ikke sikkert det er noe å høre men kan håpe det gir en indikasjon.
Har kjøpt olje og filter så skal gjøre det også. Luft og pollen tar jeg senere.
Gikk over lakken som er ganske pen for å være 04, noen merker/det som kunne virke som riper som gikk vekk og har funnet noen riper/chips/steinsprut inn på lakk og grunning, så jeg skal å få bestillt touch up lakkpensel fra volvo, klar lakk har jeg.
Ellers tror jeg noe kan forsvinne/dempes med polering.
Bestilte snacks til denne fra vparts, så det blir litt ymse tlc, upgrades.
20210705_181624.jpg
20210705_181545.jpg
Sent fra min SM-G780F via Tapatalk




Thanks:




Svar med sitat


















haha




Bruker timer om mårran, men er på jobb det kunne vært kjekt og starta den uten å måtte gå bort til bilen


















jeg har riktig nok manuell i egen V70, men det var nok mer fordi jeg snubla over den bilen, på det stedet, på den tiden... jeg føler liksom ikke det gir noe glede eller innlevelse i kjøringa i en sånn bil, så det kunne like gjerne vært en automatisert opplevelse, så kunne jeg spart giring og clutchsparking til morsommere kjøretøy.


