Man merker at handelssesongen er igang ja Spent på det custom understellet ditt, må vel gå til anskaffelse av noe sånt selv snart..
Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
Man merker at handelssesongen er igang ja Spent på det custom understellet ditt, må vel gå til anskaffelse av noe sånt selv snart..
Sent fra min SM-G975F via Tapatalk
90' Volvo 740 Turbo
87' Volvo 740
Boink!
Fredag: var med far for å se på ny bil. Den blå 740'n blir nok pensjonert imorra, til fordel for en '13 V70 2.0D med 6-trinns manuell. Yay, mindre jobb for meg!
Ble litt misunnelig da... Veldig deilig å kjøre.
Fredag: deler til 940 ankommet ser lekkert ut, settet til 740'n er på vei...
Lørdag/søndag: fiksa V70'n til dama. Nye lenkearmer, fjærseter og fjærbenslager, samt service og hjulskift. Det er mer å gjøre innen nær framtid, men det gjorde underverker likevel i forhold til ulyder og generell vingling den bærer dessverre preg av moderat/lite vedlikehold, men hu liker den, så...
Ellers har sykkelen fått eksos og noen mods relatert til motorstyring, så det ble en liten luftetur idag
Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
Det må jo bli nedtur å gå frå 740 til v70 ka skjer med 740en då?
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
740'n vinner ikke på noe som helst annet enn sentimental verdi... Selv økonomisk er V70'n en bedre deal. Sånt som komfort, utstyr, støynivå, sikkerhet, motor/effekt og generell nytte er ikke vits å diskutere engang, V70'n vinner på alle punkter
Nå har 740'n stått urørt ei god uke, planen enn så lenge er å gi den en god vask sånn at den kan stå her som en reserve i vinter så blir det å fikse litt på den til sommeren, så får vi se om den blir solgt eller beholdt som en reserve.
Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
Det er vel ein velbrukt bil ja, eg syns det var nedtur å gå frå 940 til s60, men eg har vel litt spesielle interesser.
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
greia er at vi gærninger setter lidenskap og sentimental verdi over sunn fornuft... for alle andre handler det om verdi og luksus. for normale folk, som kjører mer enn 20k i året, så vil nok en halv-ny dieselbil vinne over en 25-30 år gammel 7/940 uansett hva. i fars tilfelle var det snakk om et ønske om mer komfort/luksus, samt en mindre sliten bil/noe som krever mindre vedlikehold. på grunn av drivstofforbruk alene (i hans tilfelle, med ca 25k km i året) blir V70'n mer fornuftig enn 740'n, også etter man tar høyde for forsikring, servicer og øvrige forventede utgifter.
å selv vi, med vår lidelse, kan erkjenne at en såpass ny V70 med 250k på telleren er generelt triveligere i hverdagen enn en 740 med 600k på telleren
For dokumentasjonens skyld: 381 000km, skiftet olje og filter før vinteren.
Skrudde også igjen downpipe på nytt siden de alltid demonterer seg selv på 13C...
Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
Jeg får bidra til å holde forumet igang...
940'n durer å går! Dæven, det er en praktisk og seig traktor... Dyttes full av skjit 1-2 ganger hver eneste uke og får oljeskift 2-3 ganger i året, likevel er den med på hva enn jeg prøver på til enhver tid er ikke mye å si siden sist, annet enn at den går hver dag og ekstralysene er deilige... 9" "No edge" led fra biltema anbefales absolutt ellers har jeg en genesis II 600 spot som skal på, bare fordi den var billig. Den trenger også noen nye høytalere, ellers går den som ei kule...
Ellers fant jeg igjen en 740 bak uthuset i forrige uke. Brukte en halvtime på å spa den frem, deretter fyra den med 3-4 runder på starteren selv om den har stått noen måneder. Gikk som en klokke, å kom seg etter hvert inn i en garasje. Håper jeg rekker å fikse litt småsaker på den i vinter, ellers står den i hvert fall trygt frem til våren
Utover det har jeg omsider fått de siste delene til understell. Jeg fikk feil dempere til 740'n i første omgang, så jeg har venta lenge på "extra low" til den...
Men nå er det omsider kommet og klargjort! Det er cirka 45mm lavere enn standard BC. Det ser veldig lovende ut, for selv om jeg kapper spindler ekstra korte har jeg godt fjærspenn med demper skrudd i bunn. Dette tyder på at jeg kan legge traversen på bakken, å likevel opprettholde kjørekomfort med godt forspenn...
Her ser man hvor mye justering som er igjen på fjærer når jeg har skrudd demper helt ned. Det er nok ikke mulig å kjøre dette uten forspenn på fjærer
Så nå har jeg komplett sett liggende til både 740 og 940, så jeg vil tro de henger på godt i svinga til sommeren
Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
Det er bra du holder liv i forumet og bilene
Jeg må skjerpe meg med begge deler :P
245'n min står nå på bukker i garasjen og venter på at jeg skal bytte bremserør bakover.
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Det står jo litt på stedet hvil... Så jeg handler deler og planlegger oppsett til den dagen jeg har tid til å drive med det igjen men vi leter jo etter hus om dagen, så jeg håper det blir greiere når jeg kan bo i nærheten av rotet mitt igjen. Nå er jeg jo borte halve uka...
Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
Ja, samme her.
Mye annet som må gjøres som får prioritet først.
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Skummelt å surfe Finn når man har penger på konto... Fant denne på onsdag, å på torsdag hadde jeg plutselig ny bruksbil 2006 V70, D5244T med manuell. Billig, med noen typiske feil jeg tror er greie å fikse.
Billig i drift og komfortabelt, så kan vi si oss ferdig med langkjøring i 940'n
Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
Fikk spylt av og sett på den i dagslys idag, viste seg å være penere enn forventa
Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
btw... vil folk at jeg skal skrive om V70'n her i garasjetråden, eller i en egen logg? den trenger noen grunnleggende reparasjoner og enkle oppgraderinger, men jeg vet ikke om folket her bryr seg siden det er 7/900-forumet
det blir sikkert ikke mye å skrive om, men hvert innlegg teller om man skal holde forumet gående
Ja, alt hjelper på
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app
Da prøver vi å skille V70 og traktorer heretter en hobbytråd og en "noe må få meg på jobb - tråd"
Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
Liten oppdatering på stillheten...
Det har forsvunnet mye tid på noen større investeringer de siste månedene. Heldigvis er det noe som gjør at jeg får tid til bil igjen (etter hvert)
Jeg har omsider kjøpt meg garasje, med løftebukk! Og hus da. Nå har jeg plutselig 2 garasje/verkstedplasser, samt uthus med plass til en bil. Jeg mangler dessverre det meste i garasjen som gjør at jeg ikke får gjort så mye med en gang, men senest idag begynte jeg å innrede garasjen med litt lagring. Håper jeg kommer igang ordentlig uti der i ferien
Ellers snubla jeg over en billig gtx 3071r for en stund siden, så jeg har brått enda en oppgradering til 740'n. Den skal kanskje flyttes fra vinterlagring til garasje snart...
Iløpet av ferien ankommer det nok enda en investering som gjør at jeg må oppdatere tittelen her, men jeg røper ikke mer enda...
Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
Sist endret av vangsfreaken; 03/07/22 kl 00:11
Kult
Gratulerer med hus
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Grattis, du som kjøpte detta ja. Ola som eide før deg er(var ihvertfall) også medlem her inne
Omsider skjedde det noe!
740'n kom ut av vinterdvale idag fyra fint, så fort vi satte startkabler på flate batterier...
Vi lufta bremser kjapt siden pedalen var litt rar og justerte spissing enkelt med målebånd, så var den klar nok til å flyttes til nytt hjem...
Etter en kjapp vask fikk den komme inn i ny garasje sammen med bilen til TurboThomas , som er på årets ferietur vi har pella litt på bilen hans å, men det kommer sikkert i egen tråd.
Etter den kom inn der fikk den ny bryter til tenningslåsen siden jeg trodde den var defekt, men jeg må fortsatt starte den med skrutrekker... Er det noe rele eller noe sånt jeg burde sjekke, eller burde jeg bare legge opp startknapp først som sist?
Ellers bytta jeg baklamper bare fordi jeg hadde hvitblink liggende, men det glemte jeg bilder av...
Ikke veldig store oppdateringer, men det er likevel godt for motivasjonen å få den hjem dit hvor jeg kan skru når som helst, også var det litt godt å starte den bare for en luftetur igjen...
Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
Enklere å få skrudd litt når man slipper å forlate gårdsplassen Jeg tror ikke det er noe eksternt rele til starter nei, kun ledning fra tenningslås til innslag på starter. Klikker det i starter når du prøver å starte med nøkkel da?
Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt