Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 745

Tråd: TurboThomas - 740 - Turbo

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Jeg tror faktisk ikke "bare" 400 hester holder om man skal rive løs de hjula i cirka 60km/t på tørr asfalt... Bilen biter så latterlig godt fast. Men det hadde vært interessant å prøvd originale hjul, for å ha et mer universalt grunnlag for sammenligning
    Men det hadde så klart hjulpet med desto raskere spool, sånn at man får følelsen av å skru på ladetrykk istedet for å lade opp, siden det vil gi litt samme resultat som å sparke clutchen.

Edit: han kjører jo forøvrig 3.54 i bakenda i tillegg, dere har vel som regel brukt noe vesentlig lettere?
    Sent fra min AC2003 via Tapatalk
    Jeg har i mange å vært opptatt av at man med fordel kan fokuse på å få ut minst 300 hp på 4000 o/min. Klarer man dette så er vår erfaring at man vanligvis river løs 2. gearet på tørr asfalt, rett frem.
    Hvis grepet er så godt at dette ikke skjer, da er det jaggu bra aks i bilen.

Det har vært brukt forskjellige utvekslinger rundtom her og med de letteste så ligger man på grensen til at det også river løs på 3. gear med vanlige gatedekk.

Jeg pleier å analyser lokale resultater på denne måten og vår erfaring er at 10 000 N mellom gatedekk og tørr asfalt er i grenseland for hva dekkene klarer å overføre.

Sist endret av Batland; 28/07/21 kl 21:04

Lignende tråder

1. Bytte av slange fra LMM til turbo - '86 740 Turbo
    By samaron in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 25/09/12, 00:52
  2. Orginal 740 Turbo vinge/spoiler og turbo grill.
    By kristofferlund in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 25/01/12, 12:08

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •