Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 745

Tråd: TurboThomas - 740 - Turbo

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.652
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Noe som helst å justere den etter...
    1. Vet du cirka hva det utgjør i grader? Så kan vi justere den sånn cirka passe til vi kan ordne oss måleur... Tenker Thomas kan ta finjustering enten når han kommer hjem eller i benken, men enn så lenge er det jo kjekt å få den nesten på plass

    2. Han påstår å ha godt forspenn, men vi vet etter å ha kjørt uten styring at wg er satt opp for 0.5-0.6 bar. Selv med styring virker det som den bremser litt når den nærmer seg en halvkilo. Når vi når 1.6 ser den ikke ut til å orke mer, potensielt fordi wg står helt åpen.

    3. Mappet fra i fjor ser ut til å fungere ganske greit, å bilen er jo mappet oppimot 2 bar med vesentlig høyere komp, så enn så lenge er det enkelt men finjustering/de siste 10% skal noen andre få ta seg av...
    1. Når man skal justere kamtiming til BSRT5+ kammen med motoren i bilen, så er det i praksis enklest å forholde seg til insugsventilens løft i ØD. Man setter motoren i ØD når rotoren peker mot terminalen til tennpluggledningen til sylinder 1. Så vrir man videre til ND, måler høyden på ventiltrykkeren til innsugsventil nr. 1, vrir veiven videre mot ØD til man måler at innsugsventilen er åpen ca. 2,4 mm, løsner skruene på det justerbare kamdrevet, vrir veiven litt tilbake og så frem igjen til hakket på skiven på innsiden av registerdrevet på veiven står på overensmerket sitt og skrur til skruene på det justerbare kamdrevet. Da er man i mål med den jobben.

    2. Vår erfaring er at kun "High boost" actuatoren til EFR turboen er sterk nok til å gi det vi mener er hyggelig og korrekt ladetrykk.

    3. Det meste jeg har sett av tenningskart er ALT for feigt for dette oppsettet og man gir fra seg utrivelige store mengder respons, dreiemoment og effekt. Det man ikke får ut av performance blir omdannet til ren varme som gir store mengder termisk belastning på stempler, ventiler, topplokk, eksosmanifold og turbo.
    Forslaget i post nr. 494 bør vurderes og så kan alt over 1,2 BAR ladetrykk være som det er inntil videre.
    Sist endret av Batland; 27/07/21 kl 18:59

Lignende tråder

  1. Bytte av slange fra LMM til turbo - '86 740 Turbo
    By samaron in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 25/09/12, 00:52
  2. Orginal 740 Turbo vinge/spoiler og turbo grill.
    By kristofferlund in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 25/01/12, 12:08

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •