Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Takk for at du holder oss oppdatert.
Hvis man bruker kammen med originalt kamdrev så blir motoren lat i på lave turtall. Jeg forsøkte å forklare kamprodusenten at jeg ønsket at pinnen til kamdrevet ble sideforskjøvet for korrekt kamtiming med ett originalt kamdrev, men p.g.a. div. utfordringer så var ikke dette mulig å gjennomføre med Volvokammer, dessverre.

Hvis dere ikke merker betydelig forskjell på endret kamtiming, da er kamtimingen enda ikke korrekt eller så kjøres det med feil tenningstidspunkt.

Hvis alt er på stell så skal det være ganske så bra med morsomt trøkk i seteryggen med det ladetrykket på det oppsettet.
Etter litt bykjøring sitter vi igjen med et inntrykk av at den er både lettkjørt og sterk på bunn, å den ser ut til å våkne relativt fort bare man gir på fra 2000rpm, så vi er nok i nærheten på kammen

Det skyver også godt nok ifra til å utfordre veigrepet i andre gir på fuktig asfalt, noe som må være en brukbar bragd med sperreaksling og 18" bakhjul. Det tar i hvert fall ikke lang tid å komme opp i 150+ nå...

Videre tenker jeg Thomas kan få ordne seg stivere wg og finjustere kammen, så kan han ta seg en tur i benk for å se på tenning. Da er det nok godt potensiale for 400+, uten at jeg kan se for meg større problemer.

Sent fra min AC2003 via Tapatalk