Bilen skulle på sin første langtur siden motoroverhalingen for testing.
Turen endte brått i Elverum. Mistet turbotrykket, fikk trykk i kjølevannsystemet og bilen gikk vondt på tomgang.
Bilen ble satt igjen hos Volvo Østli, slik at jeg fikk tatt toget hjem igjen.
Kjedelig start på det som skulle være første sommeren med velfungerende bil.
Østli fikk lest ut feilkoder, og hadde mistanke om defekt topp, eller toppakning.
Grunnet motorbygget ønsket de ikke å ta på seg jobben som er fult forståelig.
Den ble hentet hjem igjen helgen etter, og fikk seg allikevel en tur 01.mai
Utført en sylinderlekkasje test samme helgen. Ved test av syl. 5 rant beholderen for kjølevæske over og ca 25% lekkasje.
Toppet ble derfor tatt av, og det ble da veldig tydelig at det har blandet seg kjølevæske i sylinder 5.
Toppen er levert for kontroll hos Oslo Motorservice. Kan anbefales på det sterkeste!
Det ble ikke funnet noen feil med toppen etter trykktesting.
Da var det bare og få ut blokka og levere den til Scimec for kontroll.
Nå står bilen igjen uten motor. Hadde da muligheten til og utføre en sikkerlig vask av motorrommet.
![]()