Bildedump er alltid bra
Bildedump er alltid bra
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Tester tapatalk pro her.
.. med bilder fra en kjapp liten retting av vangen. Det var det behov for da noen i denne bilens historie ikke kjenner til funksjonen av et jekkfeste.
Jeg legger ut litt nå og da med bilder fre de siste årene framover om det er kurrant med TT pro
Sist endret av Kristian N; 01/05/21 kl 11:14
Hvordan får jeg ønsket rekkefølge på bildene?
Må man manuelt flytte om på IMG kodene ETTER at innlegget er lagt ut?
Sist endret av Kristian N; 01/05/21 kl 10:57
Kult, da skal det gå an å kjøre noen stykkvis oppdateringer fra 2017 til nå.
Garasjen min trengte sårt en oppussing så bilen ble midlertidig flyttet til en kompis' garasje, hvor jeg endelig turte å sette vinkelslipern til karossen.
Framskjermer skulle sveises inn som bakskjermer for litt rundere bue og generelt større plass til breiere lisser
Så da fikk man ræva i alle fall i et gir..
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Det gikk en del tid på 960'n min i mellom her. Det var moro det. Kjørekomfort, sekser låt, shortshift på m90'n, smidde felger og låååg bil var veldig kos.
Hjemme i egen garasje igjen kunne 240'en få oppmerksomhet.
Jeg fikk tak i et par 275/45r17 slik som var langt over dato bare for å teste med. Bakstillinga var montert i bilen og "mocked up" 99,9% i senter og i rett høyde i bilen så jeg hadde noe å kontrollere mot.
Så var det bare å kappe tur innerskjerm og hengerumpene.
Første buen som ble sveisa inn gikk jeg nok litt hardt på så den slo seg. Måtte av for å rette det så på igjen. Lærer hele veien
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Så var det andre sida! Det gikk litt lettere med erfaring fra andre sida igjen.
Jeg måtte få "testhjula" enda lengre ut så jeg fortsatt hadde nå å lett kunne måle ut ifra.
Det var ikke lett å få begge sider like
Men det blei nok ganske bra. Tror det blir leit å legge merke til noen forskjell når lakk er på!
Så var det moro å se forskjellen fra original buer og "bredda" med framskjermer
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Da buene var sånn passe på kunne jeg ta ned bakstillinga så jeg fikk tatt litt rust.
Er sikkert en mer riktig måte å ta denne type rustskade, men det ble solid og ganske usynlig etterpå.
Det funker!
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Så var det kanalbytte på begge sider
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Jævli bra jobba Dette blir en knallbra 245
Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Takk for det. Veldig moro å høre! Den blir bra til slutt.
Flere oppdateringer kommer fortløpende. Masse bilder igjen
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Så var det disse "bredda" bakskjerma da. De passer jo ikke automatisk til kanalene. Her måtte jeg prøve meg på noe køstømm da
Også andre sida og da
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Kjekt med litt oppdateringer her også likte meget godt hjulbuene dine bak, har plass til litt bredere gummi der enn orginalt ja
Volvo 142 de luxe B20A -71, Pappa sin. http://forum.vccn.no/showthread.php?...singsprosjekt-)
Volvo 164E B30E -72
Volvo 245GLE 5.7 V8 -81
Volvo 240GL Turbo B230FT -93
Volvo 740GLE B6304S -88 http://forum.vccn.no/showthread.php?...E-B6304F-motor
Volvo V70AWD D5 Summum -05
Volvo V90 T8 Inscription -18
Tusen takk!
Jeg har trua. Hjelper fælt å få en rundere bue bare, men også litt høyere ift originalt. Jeg håper ikke den ser så sigen ut i ræva som mange 240'er gjør med mye senk. Mer hjulbuerrett liksom
Breiere er også gromt selvsagt. 275/285 brei gummi bak bør passe nå
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Aldri likt hengerumpene på 240. Jeg veit det er kontroversielt, men det gir jeg egentlig f i
164 står det på disse klokkerholm sveisedelene. Jeg likte resultatet!
19 tom er støgt på 240 ass
Mye bedre
Slipt ned for å se etter pinholes i alle sveiser. Tror jeg slipper unna FOR mye sparkel
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Det blei jo kappa ganske store høl i denna bilen, så på et tidspunkt må man jo begynne å tette litt!
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Så var det innerskjermer. Ikke bare bare å lage de av et stykke så her blei det mange seksjoner. Men det er tett
Målte bredden på toppen av bua til innerst av skjermen. 31cm er uten noe friseringa av falsen og de ble pressa litt lengre ut med innerskjermer sveisa på
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Rått
Blir en rå 245
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
"den som venter på noe godt venter ikke forgjeves"? du trenger ikke å ha dårlig samvittighet for et opphold når du byr på sånne oppdateringer... dette blir bra til slutt
Takk karer, det er moro å høre! Det er moro for meg spesielt fordi det er en fin måte å loggføre Moro å se tilbake på når bilen er ferdig og jeg har grå hår i øra
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Så litt mer rustrep. Den platesjøten under frontruta hvor det sitter ei gummilist hadde rusta fælt. Ble erstatta med en oppknekt fals for å hindre for mye vann rennende ned langs torpedoveggen. Må nok ha noe annen løsning med gummitetning kanskje? Men det får jeg se på seinere.
Onder venstre bakløkt gjemte deg seg også litt kos...
Bak dørhengsler til framdørene på begge sider måtte det også inn friskt stål.
På den vanlige plassen under bakluka var det også et lite behov.
Lite bilder av ferdig resultat dessverre.
Høla som ikke skal være der blir ferre
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Morro å følge med her no!
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Så var det tverrvangene! De fikk selvsagt noen ekstra "speed holes"! Mest for å få bedre tilgang med tynnstoff/rustforhindring.
Ble ganske bra, om en får si det sjølv
Fikk og pussa ned og fikk på litt grunning der det mangla.
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Så var det tid for litt forsterkninger av festepunkter i bakstillinga. Hovedmålet her var å få det til å se så originalt som mulig.
Momentstag festene fikk lavere festehøl noe ala gruppa a bila. Ble noen iterasjon er men nå er jeg er fornøyd
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk