Kjapt spørsmål.. Skal det brukes lash caps på kg2t kammen?
Han jeg kjøpte den av sa det var en klr t2 kam så da kjøpte jeg naturligvis 2,5mm caps. Når jeg ser på kammen så står det KG2T og finner ingenting om at denne skal ha lash caps
Kjapt spørsmål.. Skal det brukes lash caps på kg2t kammen?
Han jeg kjøpte den av sa det var en klr t2 kam så da kjøpte jeg naturligvis 2,5mm caps. Når jeg ser på kammen så står det KG2T og finner ingenting om at denne skal ha lash caps
'08 V70 D5 R-Design
'97 940 med oppjassa FK
'97 6,5TD Chevrolet Tahoe
Nei, ikke så vidt jeg vet, KG2T skal være slipt på nytt råemne med standard basesirkel.
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Nei, samme tenkte jeg. Får vel smelle det sammen og måle klaringa
Fordel med justerbart drev på denne?
'08 V70 D5 R-Design
'97 940 med oppjassa FK
'97 6,5TD Chevrolet Tahoe
Ja, går jo fort å bytte kam på en rødblokk.
Usikker, men burde ikke være noe i veien for å kjøre originalt kamdrev.
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
jeg kasta inn min, målte ventilklaringer og fyra opp har fungert fint siden første oppstart i februar.
Kg kammen skal ikke ha lashcaps nei da denne har 37mm basesirkel som orginalt. Etter min mening er alle kammer med lashcaps søppel i en turbomotor.
De har en tendens til å hoppe av noe som ikke er helt bra.
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Ingen som har vært borti dette med zink?
Å joda.
For noen år siden fikk faktisk vi oljeimportören til å ta inn en spesiell motorolje utviklet for det russiske markedet. Uten hensyn til EU tullet er denne oljen full i motorvennlig godstoff. Når folk så fikk kjört med denne oljen så ble de såpass begeistret at importören nå sier at dette er en av de oljene som selger best.
Monterte kammen for et par uker sia. Blir ikke helt kompis med den.. Motoren føles tam helt frem til trykket når 1 bar. Lurer på om den kan være for kvass eller feil justert til mitt oppsett. (0 grader)
Kjører Garrett GT3267S, porta org grenrør, 3 toms eksos, 3 toms lmm, 968 dyser og tlao bensinchip.
Tanker?
Den er nok ikke for "kvass", det er bare A-kam på innsug og kg002 på eksos, så ikke veldig hissige greier. Sett måleur på innsugsventil syl1 og se hvor mange mm løft denne har i øvre dødpunkt. Prøv deg litt frem, men va 1.4mm er visst ok på forholdsvis liten turbo
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Sånn i farten kan jeg ikke komme på noen som har vært fornøyd med den kammen der.
Spørsmålet er om du blir lurt av turtallet, dvs at motoren ikke fungerer før turtallet er så "høyt" at turboen gir 1,0 BAR ladetrykk.
På hvilket turtall når du 1,0 BAR ladetrykk?
For godt dreiemoemnt på lave turtall så er det A-kammen som gjelder og hvis toppen er korrekt portet og oppsette forøvrig er godt, så rekker A-kammen til over 400 hp målt på NAV.
Ellers er noen av oss ALLTID skeptisk til dette chip dillet. Det er deprimerende mange som ikke er fornøyd med resultatene de får med chip.
Det er en endel som argumenterer for at det egentlig er omvendt.
Første spørsmålet blir jo: "I forhold til hva?"KG2T Turbo kamaxel för turbobruk.
Ökar dragvilligheten på låga varv - vilket märks framförallt vid stadskörning.
Ger även bättre dragvillighet på mellanregistret. Går att varva längre
Som du ser står det ingenting om nødvendigheten av, eller fordelen med, andre oppgraderinger av B230FK motoren.
114 grader LSA indikerer at justerbart kamdrev er fordelaktig for å finne den innstillingen man er mest fornøyd med.
Sist endret av Batland; 28/09/20 kl 14:58
Sist endret av HansOla; 28/09/20 kl 15:23
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Ja, chip er tragisk, driver å rigger et maxxecu som skal inn nå en av de nærmeste ukene.
Men når det er så åpenbart som det er at det er noe kødd rundt kammen så vil jeg få justert denne før jeg betaler 6k for mapping
Om du er i tvil så kan du vel ta med deg en toppdekselpakning, A kam, og ett shimssett til der du skal mappe? Bytter jo kam på mellom en halvtime og time på disse.
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Sist endret av Batland; 28/09/20 kl 17:32
Resultatet endrer seg nok da ja.
Det forstår jeg godt og jeg vil anbefale at du vurderer utstyret i linken og så teste og se hva som skjer når du tester forskjellig innstillinger og evt. med en A-kam.
http://forum.vccn.no/showthread.php?...expert-app-com