Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 179

Tråd: 1992 Volvo 240 med "trimmet" B230FK. Tips ønskes.

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av mafian Vis post
    Har lest hele tråden faktisk. Fascinerende lesing

Jobber på bilverksted, så har tilgang på en del slipeutstyr, så den saken er nok rimelig grei tror jeg.

Turboen skal byttes ut, som tidligere nevnt, veit bare ikke helt når det blir enda, må også korte inn downpipe, som jeg ikke gidder å gjøre før turbo er skiftet. Vil nødig gjøre den jobben to ganger

Sånn når vi snakker om det, er det noen spesifikk turbo du vil anbefale? Har sett at f. Eks KL Racing har T3/T4 turbo til en lav pris, men jeg må ærlig innrømme at jeg er skeptisk til Kina-turboer. Samtidig så har jo den riktig størrelse på eksoshuset ettersom jeg har skjønt.

Får man f. Eks en turbo som er "riktig", og som passer på pyramide flensen på 940 manifold, eller må den pøanslipes?
    Det var kjekt å höre. Da har du også sett hvor vanskelig det faktisk er å få ut 300 hp på originale ventiler og hvor hardt det må lades.

Da burde den saken väre grei ja.

Anbefale turbo er alltid utfordrende, hovedsaklig pga pris. Det finnes mange uvanlige, interessant og gode turboer der ute. Kan nevne Turbonetics, Garrett GT, KKK, Borg Warner, IHI RHC6, Mitsubishi TD05 og TD06 osv.

Man skal alltid väre skeptisk til kinaturboer. Det ene er kvaliteten, men det andre er at dette vanligvis er kopier at de eldste og dårligste gamle Garrett Turboene. Videre har de vanligvis for stor kapasitet til den motoren som de er kjöpt inn til. Hvis vi ser på KL-Racing så kan en turbo med disse diametene brukes:
    TURBO T3 (T04E)
    Kompressorhjul: 50,8mm
    Turbinhjul: 56,8mm
    Avgashus: A/R 0,63
    https://shop.klracing.se/sv/artiklar/t3-t04e-2.html
    https://shop.klracing.se/sv/artiklar...justerbar.html

Husk at du også MÅ! ha ett baklokk / WG hus med minst 3" utlöp til downpipe da det originale Volvo greiene er HELT ubrukelig.
    Her i billig utgave: https://shop.klracing.se/sv/artiklar...t04e-stal.html

Det er ingen problem å skaffe en turbo som er bolt on på pyramidetetningen, men som alltid, det koster.
    Annen lösning er at manifolden trengs å planes. Det leveres flenser som legges ned på manifolden og som omgjör flensen til en vanlig, flat T3 flens.
    Sist endret av Batland; 21/08/19 kl 21:04

Lignende tråder

1. rønnes - Volvo 240 Turbo 1992 "Svanhild"
    By rønnes in forum 200 -serien
    Svar: 68
    Siste post: 28/10/19, 20:58
  2. Volvo 945 B230FK "stanger" på turtall
    By Kviks1 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 14/05/14, 22:40
  3. Trøbbel med bensintilførsel Volvo 760 - B230FK m/ "200hk oppsett"
    By volvo2før in forum 700 / 900 / x90 -serien