Värsågod.
Flott, da er også det gjort riktg og er i orden.
Dårlig futt opp til ca. 4000 - 4500 o/min. er typisk 531 topp og egentlig ikke så mye å gjöre noe med. Sånn er det bare. Dette er grunnen til at jeg aldri kan anbefale 531 topp på turbomotorer som står i genuine gatebiler. Dette i sterk kontrast til en ekstra kald Pedersen Racing termostat som alltid må anbefales.
Det som også kan vurderes er ett justerbart kamdrev for å advance kamtimingen betydelig. Tidligere lukking av innsugsventilene hjelper vanligvis på bunndraget og tidligere åpning av eksosventilene på milde kamprofiler er fordelaktig gjennom hele registeret.
Hvis det er en god gammel forpumpe du har i tanken, så er en GENUIN BOSCH 044 pumpe under bilen ett fantastisk godt valg, ja.
Styr LANGT unna kopidritt "044-style" og "044-type".
Når dette er gjort så er det turbobytte som står for tur. Brukt, gammelt, bilig, kina, hva som helst vil vise deg hvor mye en liten og trang TD04 turbin faktisk struper en 2,3L 4 syl. motor.
Hvis du ikke tror på det så kan du borre ett hull i turbinhuset ved flensen, montere ett bremserör og lede dette til en turbotrykkmåler som da vil vise deg baktrykket på noe i nabolaget 4 BAR!