Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 598

Tråd: 2førr10's 97' V70 AWD

Hybrid View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    VCCN medlemsnummer
    273
    Innlegg
    12.590
    Antall takk

    Standard

    D5 er ikke én motor, men den til enhver tid sterkeste motoralternativet tilgjengelig på
    P2
    V70. Altså, det er en D5 Euro 3 163hk, mens min 2007 er en D5 Euro 4 185hk.

    Med det sagt, Volvo dieselfemmer med manuell før 2005 er nok noe av det mest driftssikre du får tak i av Volvo. Kan kjøres ned i under 0.5 på mila uten problemer, og har ikke DPF eller virvelspjeld, altså færre feilkilder.

    Lite rust på de, men der det er er ofte i hjulbuene og skjermene, samt rundt dempertårna i motorrom. Sjekk også på dørene under og bak gummipakningene. Om bilen jar vært dårlig vaska får møkk lov til å ligge her og gnage seg gjennom lakken, men ikke så mye jeg har sett det.

    Utover det er det standard bruktbilvurdering. Kilometer har ikke veldig mye å si, disse går langt med riktig vedlikehold, men jeg føler den var bittelitt dyr, mulig pruterom. Uansett, sjekk at alt funker, og at bilen går rett og pent uten større ulyder eller skeivslitasje.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -

    Vera - '99 V70 2.5T AWD - solgt
    FunkyMonkey.no
    VCCN på Instagram <-- trykke

  2. #2
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.473
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Utover det er det standard bruktbilvurdering. Kilometer har ikke veldig mye å si, disse går langt med riktig vedlikehold, men jeg føler den var bittelitt dyr, mulig pruterom. Uansett, sjekk at alt funker, og at bilen går rett og pent uten større ulyder eller skeivslitasje.
    Det bør jo tas med i vurderingen at det er gjort relativt mye med den, både av slitedeler/reparasjon og mods/generelle forbedringer. Det ser jo absolutt ut til at noen har brydd seg mer enn normalt om den, så om man liker/vil gjøre sånt som er gjort her er nok ikke prisen så ille. Man sparer jo en del tusenlapper på senk, sota ruter, oppgradert stereo, ålreite hjul, også videre... Clutch og svinghjul er heller ikke gratis, så greit å vite at det er i orden ei stund til også kjekt at egr er ute av bildet, selv om det varierer fra person til person hvor nødvendig det er...

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  3. #3
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    VCCN medlemsnummer
    979
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    D5 er ikke én motor, men den til enhver tid sterkeste motoralternativet tilgjengelig på
    P2
    V70. Altså, det er en D5 Euro 3 163hk, mens min 2007 er en D5 Euro 4 185hk.

    Med det sagt, Volvo dieselfemmer med manuell før 2005 er nok noe av det mest driftssikre du får tak i av Volvo. Kan kjøres ned i under 0.5 på mila uten problemer, og har ikke DPF eller virvelspjeld, altså færre feilkilder.

    Lite rust på de, men der det er er ofte i hjulbuene og skjermene, samt rundt dempertårna i motorrom. Sjekk også på dørene under og bak gummipakningene. Om bilen jar vært dårlig vaska får møkk lov til å ligge her og gnage seg gjennom lakken, men ikke så mye jeg har sett det.

    Utover det er det standard bruktbilvurdering. Kilometer har ikke veldig mye å si, disse går langt med riktig vedlikehold, men jeg føler den var bittelitt dyr, mulig pruterom. Uansett, sjekk at alt funker, og at bilen går rett og pent uten større ulyder eller skeivslitasje.
    Takk for hjelmpsomme svar!

    Ja, stemmer det. Ikke én motor, men den sterkeste motoren som går igjennom flere generasjoner med forskjellig ytelse osv.
    Manuell er jo ikke like kresen som automat som trenger flush og ny olje. Ja han sa den var ned i 0,58 ved blamdet kjøring.. det var det kjørecomputeren viste hvertfall.

    Jeg så ikke noe særlig rust på den, har heller ikke kikket under. Men dørene har jeg ikke sett på, jeg vet det er et p80 problem for der er rust i underkant av døra der. Nei km har lite å si, og selger var villig til å gå litt ned i pris

    Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lignende tråder

  1. 2førr10's 85' 240 DL > Turbo Intercooler
    By 2førr10 in forum 200 -serien
    Svar: 875
    Siste post: 26/06/20, 20:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •