Har du original turtallssperre eller? Min slo aldri inn enda jeg tyna ganske bra enkelte ganger:P
Har du original turtallssperre eller? Min slo aldri inn enda jeg tyna ganske bra enkelte ganger:P
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Det skal jo være sperre, skal det ikke ? Min sperrer bra ut fra rundkjøringer osv når vi kjører med litt tempo, og min har bare 3" eksos og oppjustert trykk enn så lenge![]()
Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges
Orginal sperra funker vel mer enn bra nok ? Jeg ville ikke liggi på 7 tusen så altfor lenge![]()
Yup, fungerer greit på 6250 med mitt oppsett, men er motorer som har bytta innmat og ønsker høy effekt vil gjerne ha lengre register. Siden effekten kommer ofte en del senere når man ønsker høy toppeffekt, da blir det normalt ikke så mye igjen før man må gire.
Må ta hensyn til stempelhastighet og litt sånnt når man øker sperra. Belastningen råder, lager osv øker betraktelig. Innmaten blir en del tyngre å snu på slike hastigheter.
Ja jeg har heva turtallssperre som jeg aldri har nådd, må nok ha stivere ventilfjører!
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Word!![]()
Likre greit å la den være orginal før man er ute etter ett annet register, som de fleste 500-600 hesters biler .. Blir akkurat som Christian sier !.
Men er imponert over bilen din, utrolig fin bil ! Fikk titta litt igår, men fikk ikke sett under panseret da :(
Fikk da filma litt jeg også samt tatt litt bilder
Morro å få sitti på å kjenne draget i denne samt se hvordan spool du har!
Grenrør har mye å si! Det er helt klart!
Iallefall, her er en film fra da jeg satt på. Var da du merka at den bare lada 0,7bar, men den gikk da ut forde
her er fra da jeg satt på:
Og her er dekket
Hvor mye krenger den bak, nå?
Jeg har ikke hull til den plata man skrur inni hjulkassa på bilen min, så jeg vurderer å drite i den.. Planen er å kjøre med samme coilovers bak som du har kjøpt, og da hadde det jo vært litt dumt om den subba såpass at div stag gikk i karossen baki der.![]()
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Krenger litt baki der nå. Glemte å stille opp hardheten på demperene før treffet. Ville nok ikke driti i bump stoppen. Mye last baki og en litt hard fartsdump så kan du fort bånne og banke noe oppi vangen eller ødelegge drivakselmansjetten eller begge.
Men bump stopp gummien er ganske høy. Den kan nok friseres ned en del sånn at den ikke bånner så fort i den og kan senkes mer. Skal gjøre det med min.
Christian Gulbrandsøy
Nestleder/Treffansvarlig
Da fungerer det nok bra sålenge demperene er stillt harde nok og krengehemmeren er relativt ny. Krengehemmeren min er sliten og det er slakk i foringene til den som gjør at den mister mye av effekten sin.
Vet ikke hvor brakettene mine kommer fra, men dem er uten spor til fjær. Tror det er litt fra og til, mange MK2 bakstillinger som har brakett med spor til fjær. Men gjør ingenting at det er spor til fjær. Bestillte ikke de brakettene nye, de var brukt. De helt bakre brakettene kjøpte jeg nye fra Volvo, de som er skrudd i 3 skruer + gjennomgående bolt gjennom brakett, multilink foring og inn i rammevangen.
Skjønner.. Lurer på å prøve MK1/MK2 hybrid egentlig, med spindler fra MK1 på Mk2 bakstilling.. Litt spennende å prøve.![]()
Christian Gulbrandsøy
Nestleder/Treffansvarlig
Jepp, har tenkt litt på forskjellige kombinasjoner, men problemer med MK1 bærearmene er demperfeste i bånn, det er litt teit i forhold til vanlig MK2 feste.
Christian Gulbrandsøy
Nestleder/Treffansvarlig
Spindlene er vel like på Mk1 som på Mk2?
Oppdatert førsteposten med planene fremover. Regner med at korttidsplanene blir realisert iløpet av sommeren/høsten, det er noe som mer eller mindre må gjøres asap. Langtidsplanene er nok iløpet av 2011.
Småting som må gjøres veldig snart:
- Lage Superflex foring i bunn av coilovere
- Skaffe V-band klemring ut fra wastegaten så jeg slipper delvis fri eksos der. Irriterende at jeg ikke har denne! Si ifra hvis du veit om eller har liggende.
- Fikse vinkel på V-band flens i bunn av downpipe så eksosanlegget ikke står i spenn
- Lage brakett til å støtte opp turbo opphengt i PU