Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 56 av 92 FørstFørst ... 6 46 54 55 56 57 58 66 ... SisteSiste
Viser resultater 1.376 til 1.400 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1376
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Har du original turtallssperre eller? Min slo aldri inn enda jeg tyna ganske bra enkelte ganger:P
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  2. #1377
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Har du original turtallssperre eller? Min slo aldri inn enda jeg tyna ganske bra enkelte ganger:P
    Da har du ikke dratt den langt nok
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  3. #1378
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Det skal jo være sperre, skal det ikke ? Min sperrer bra ut fra rundkjøringer osv når vi kjører med litt tempo, og min har bare 3" eksos og oppjustert trykk enn så lenge
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  4. #1379
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Har du original turtallssperre eller? Min slo aldri inn enda jeg tyna ganske bra enkelte ganger:P
    Original sperre, ja . Skal sperre på 6250 rpm eller noe. Det vil den alltid gjøre, den lar være å sprute bensin over det. Kan fint dra en original bil til sperra . Men merk at det finnes chipper som øker sperra til 7000 rpm.

  5. #1380
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Orginal sperra funker vel mer enn bra nok ? Jeg ville ikke liggi på 7 tusen så altfor lenge
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  6. #1381
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Orginal sperra funker vel mer enn bra nok ? Jeg ville ikke liggi på 7 tusen så altfor lenge
    Yup, fungerer greit på 6250 med mitt oppsett, men er motorer som har bytta innmat og ønsker høy effekt vil gjerne ha lengre register. Siden effekten kommer ofte en del senere når man ønsker høy toppeffekt, da blir det normalt ikke så mye igjen før man må gire.

    Må ta hensyn til stempelhastighet og litt sånnt når man øker sperra. Belastningen råder, lager osv øker betraktelig. Innmaten blir en del tyngre å snu på slike hastigheter.

  7. #1382
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Ja jeg har heva turtallssperre som jeg aldri har nådd, må nok ha stivere ventilfjører!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  8. #1383
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Ja, motoren kan begrense seg selv en del pga sånne ting. Ventilflyt, hvis kammen ikke er effektiv langt nok, turboen osv... Men det er ikke bra .

  9. #1384
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Ja jeg har heva turtallssperre som jeg aldri har nådd, må nok ha stivere ventilfjører!
    Turtallsperre er oppskrytt. Ventilflyt holder..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  10. #1385
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Word!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  11. #1386
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Likre greit å la den være orginal før man er ute etter ett annet register, som de fleste 500-600 hesters biler .. Blir akkurat som Christian sier ! .

    Men er imponert over bilen din, utrolig fin bil ! Fikk titta litt igår, men fikk ikke sett under panseret da :(
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  12. #1387
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Fikk da filma litt jeg også samt tatt litt bilder
    Morro å få sitti på å kjenne draget i denne samt se hvordan spool du har!
    Grenrør har mye å si! Det er helt klart!

    Iallefall, her er en film fra da jeg satt på. Var da du merka at den bare lada 0,7bar, men den gikk da ut forde

    her er fra da jeg satt på:



    Og her er dekket




  13. #1388
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Er jo derfor man har turtallsperre, for at motorn ikke skal havarere Den er til for å brukes
    ååå ja.
    volvo 240 turbo 87mod (prosjekt)
    volvo v70 turbo 98mod (bruksvogn)

  14. #1389
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Hvor mye krenger den bak, nå?
    Jeg har ikke hull til den plata man skrur inni hjulkassa på bilen min, så jeg vurderer å drite i den.. Planen er å kjøre med samme coilovers bak som du har kjøpt, og da hadde det jo vært litt dumt om den subba såpass at div stag gikk i karossen baki der.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  15. #1390
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Hvor mye krenger den bak, nå?
    Jeg har ikke hull til den plata man skrur inni hjulkassa på bilen min, så jeg vurderer å drite i den.. Planen er å kjøre med samme coilovers bak som du har kjøpt, og da hadde det jo vært litt dumt om den subba såpass at div stag gikk i karossen baki der.
    Krenger litt baki der nå. Glemte å stille opp hardheten på demperene før treffet. Ville nok ikke driti i bump stoppen. Mye last baki og en litt hard fartsdump så kan du fort bånne og banke noe oppi vangen eller ødelegge drivakselmansjetten eller begge.

    Men bump stopp gummien er ganske høy. Den kan nok friseres ned en del sånn at den ikke bånner så fort i den og kan senkes mer. Skal gjøre det med min.

  16. #1391
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Burde nok hatt den stiv og lav. Hadde ikke brukt så mye dekk da.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  17. #1392
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Krenger litt baki der nå. Glemte å stille opp hardheten på demperene før treffet. Ville nok ikke driti i bump stoppen. Mye last baki og en litt hard fartsdump så kan du fort bånne og banke noe oppi vangen eller ødelegge drivakselmansjetten eller begge.

    Men bump stopp gummien er ganske høy. Den kan nok friseres ned en del sånn at den ikke bånner så fort i den og kan senkes mer. Skal gjøre det med min.
    Ren banebil dette, så blir hverken baksete eller bagasjerom i bruk her.

    Di brakettene du bestilte nye, hvilke biler kommer dem fra?
    Har demontert div MK2 fra div 960'er nå, og alle dem har hatt braketter med spor til fjør, lik MK1 systemet..
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  18. #1393
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Ren banebil dette, så blir hverken baksete eller bagasjerom i bruk her.

    Di brakettene du bestilte nye, hvilke biler kommer dem fra?
    Har demontert div MK2 fra div 960'er nå, og alle dem har hatt braketter med spor til fjør, lik MK1 systemet..
    Da fungerer det nok bra sålenge demperene er stillt harde nok og krengehemmeren er relativt ny . Krengehemmeren min er sliten og det er slakk i foringene til den som gjør at den mister mye av effekten sin.

    Vet ikke hvor brakettene mine kommer fra, men dem er uten spor til fjær. Tror det er litt fra og til, mange MK2 bakstillinger som har brakett med spor til fjær. Men gjør ingenting at det er spor til fjær. Bestillte ikke de brakettene nye, de var brukt. De helt bakre brakettene kjøpte jeg nye fra Volvo, de som er skrudd i 3 skruer + gjennomgående bolt gjennom brakett, multilink foring og inn i rammevangen.

  19. #1394
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Skjønner.. Lurer på å prøve MK1/MK2 hybrid egentlig, med spindler fra MK1 på Mk2 bakstilling.. Litt spennende å prøve.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  20. #1395
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Skjønner.. Lurer på å prøve MK1/MK2 hybrid egentlig, med spindler fra MK1 på Mk2 bakstilling.. Litt spennende å prøve.
    Ja. Mulig du kan bruke spiralfjærer og da hvis du bruker MK1 bærearmer. Og du har øvre braketten med spor til fjær.

  21. #1396
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Jepp, har tenkt litt på forskjellige kombinasjoner, men problemer med MK1 bærearmene er demperfeste i bånn, det er litt teit i forhold til vanlig MK2 feste.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  22. #1397
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Spindlene er vel like på Mk1 som på Mk2?

  23. #1398
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    Spindlene er vel like på Mk1 som på Mk2?
    Jeg har ikke sammenlignet, men mener jeg leste noe om at det er spindlene som bestemmer innpresset og at det derfor har vært brukt mk1 spindler på mk2.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  24. #1399
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    Spindlene er vel like på Mk1 som på Mk2?
    Nei, navet kommer 2cm lengre inn på MK1 spindlene sånn at du får 740/940 innpress. Må også bruke MK1 bremser hvis man bruker MK1 spindler.

  25. #1400
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatert førsteposten med planene fremover. Regner med at korttidsplanene blir realisert iløpet av sommeren/høsten, det er noe som mer eller mindre må gjøres asap. Langtidsplanene er nok iløpet av 2011.

    Småting som må gjøres veldig snart:
    - Lage Superflex foring i bunn av coilovere
    - Skaffe V-band klemring ut fra wastegaten så jeg slipper delvis fri eksos der. Irriterende at jeg ikke har denne! Si ifra hvis du veit om eller har liggende.
    - Fikse vinkel på V-band flens i bunn av downpipe så eksosanlegget ikke står i spenn
    - Lage brakett til å støtte opp turbo opphengt i PU

Side 56 av 92 FørstFørst ... 6 46 54 55 56 57 58 66 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •