Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  384
Side 23 av 27 FørstFørst ... 13 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 551 til 575 av 675

Tråd: HansOla's 740 GLE 1986 TURBO! Datasprut, M3 girkasse, coilovers, større bremser ++

  1. #551
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Nye bremseklosser har ankommet


    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 16/01/19 kl 18:04

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  2. #552
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Det er jeg ikke sikker på Jeg har ikke henta den enda for den ligger i Tydal, hos et søskenbarn av meg Blir en liten roadtrip neste helg for å hente interiør, så får jeg hente bakakslingen en annen helg

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sånn ja.Skulle den være ifra en nyere 760 slik at det sitter et 96 tenners speedodrev i den som du ikke får brukt så må du sende meg en pm

  3. #553
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Terje1 Vis post
    Sånn ja.Skulle den være ifra en nyere 760 slik at det sitter et 96 tenners speedodrev i den som du ikke får brukt så må du sende meg en pm
    Ja det skal jeg huske på!

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  4. #554
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Veldig skittne stempler krever mye tid... Utrolig mye koks og møkk på de, i tillegg var nesten alle hullene innenfor skraperingen til oljen tette. Måtte borre opp igjen alle hull med 3.5mm borr. Her er bilde av ferdigmontert stempel på 13mm råde fra FK. Nå er de på tur ned i blokka




    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 01/09/18 kl 16:05

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  5. Takk Lasse R takket for denne posten
  6. #555
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Nå ligger det en rimelig stor pakke hjemme i garasjen, oppdatering i ettermiddag

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  7. Takk Batland, skjarlie, Riff, kimar takket for denne posten
  8. #556
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Har du fått ein liten pakke og?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  9. #557
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Har du fått ein liten pakke og?
    Det er jeg ikke sikker på, skal høre med sjefen i huset

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  10. #558
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Relativt stor (og dyr) pakke fra L-M-R i dag J-Spec coilovers, BC Racing 6kg bakfjører, txr tårnstag, txr styrvinkelkit med justerbar ackerman, justerbare lenkarmer, lange stålomspunnede bremseslanger, 302mm bremseskiver, heavy duty lager til topplagringer, dobbelt opp med både coilovernøkkler og fjørskåler for originale topplagninger... Og såklart fikk jeg med litt søtsaker
    Da gjenstår det bare å få det montert da! Men det blir nok en annen dag.



    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  11. Takk kimar takket for denne posten
  12. #559
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Har du fått ein liten pakke og?
    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Det er jeg ikke sikker på, skal høre med sjefen i huset

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Så kom det pennehylle fra Øygard i går


    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 16/01/19 kl 18:05

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  13. Takk Øygard, kimar takket for denne posten
  14. #560

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    758
    Antall takk

    Standard

    Vær forsiktig når du skal lukke panseret med txr tårnstag! Når eg monterte tok dei i panseret

    Sent fra min F5321 via Tapatalk

  15. #561
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skjarlie Vis post
    Vær forsiktig når du skal lukke panseret med txr tårnstag! Når eg monterte tok dei i panseret

    Sent fra min F5321 via Tapatalk
    Har allerede fått to snapper om det samme, men takk for advarselen

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  16. Takk skjarlie takket for denne posten
  17. #562
    Registrerte brukere In The White sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Skåne/Sverige
    Innlegg
    1.061
    Antall takk

    Standard

    Jäkligt najs paket med alla chassidelar!

    Jag kan rekommendera dammskydd till uniballen på stabilisatorstagen, så håller dom betydligt längre:
    http://www.snowball.se/?page=webshop...lls_svetsandar
    Tack till:
    Bil Bengtsson i Simrishamn
    do88
    KL Racing

  18. #563
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Veldig skittne stempler krever mye tid... Utrolig mye koks og møkk på de, i tillegg var nesten alle hullene innenfor skraperingen til oljen tette. Måtte borre opp igjen alle hull med 3.5mm borr. Her er bilde av ferdigmontert stempel på 13mm råde fra FK. Nå er de på tur ned i blokka


    Må bare si at jeg virkelig ikke liker å se at du monterer udreide stempler.
    Hvis du i ettertid synes at du har fått alt for mye dreiemoment, for mye effekt og litt for höyt forbruk på rolig kjöring, så er det en relativt smal og enkel sak å hövle toppen og få kompresjonsforholdet opp igjen til det du har med udreide stempler.

  19. #564
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av In The White Vis post
    Jäkligt najs paket med alla chassidelar!

    Jag kan rekommendera dammskydd till uniballen på stabilisatorstagen, så håller dom betydligt längre:
    http://www.snowball.se/?page=webshop...lls_svetsandar
    Det var ingen dum ide! Det skal jeg sjekke ut
    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Må bare si at jeg virkelig ikke liker å se at du monterer udreide stempler.
    Hvis du i ettertid synes at du har fått alt for mye dreiemoment, for mye effekt og litt for höyt forbruk på rolig kjöring, så er det en relativt smal og enkel sak å hövle toppen og få kompresjonsforholdet opp igjen til det du har med udreide stempler.
    Det blir nok ikke turbo på denne her, ikke i første omgang. Blir å beholde Kjet og sugemotor en stund til, og heller sette inn neddreide turbostempler i en A blokk jeg har
    Skulle jeg bygd for turbo nå med engang hadde det blitt en ganske stor ekstrakostnad mtp innsprut, ny clutch, bensinsystem og alt annet som kommer i tillegg.

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  20. #565
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Hehehe, Oops.
    Jeg ville likevel ikke montert udreide stempler da, på generelt grunnlag, dreide stempler uten squishring er "best". Blokken planes til korrekt vendeklaring er oppnådd. Det koster å trimme og på en sugemotor får man så lite moment og effekt ut på veiven at det vil lönne seg å forbedre det originale designet.

    Har nevnt det för, man kan gjenta det. En kompis med Draco 2000HT og jeg mekket båtmotor for mange år siden. Den orginale B21 blokken ble byttet ut med en B23 blokk hövlet til korrekt vendeklaring og påmontert en portet 530 topp med orginale ventiler. Ingen andre Draco 2000 gikk så godt som denne, inkl. de med 2,5L motoren. Etterhvert solgte han båten og nye eieren tok kontakt igjen etter noen sesonger og fortalte at han fikk mange spm. om hvilken motor han egentlig hadde fordi den gikk så godt.
    Når effektpotensialet er lavt, så er det "attention to detail" som skiller suksess fra fiasko.
    Sist endret av Batland; 08/09/18 kl 16:42

  21. Takk HansOla takket for denne posten
  22. #566
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Jeg har vært i Hareid etter interiør i dag(kommer bilder) og har da hatt god tid til å tenke på dette prosjektet.. kort oppsummert så blir det turbo likevel. Jeg har jo alt jeg trenger, bare jeg stjeler dataspruten fra 940en. Mangler bare clutchlamell og oljeretur fra turboen Det blir originallook pga godkjenning, men har motoroppsett for 350hk liggende, uten å stjele mer enn dataspruten fra 940en. Hurra for ubeslutsomhet

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  23. Takk kimar takket for denne posten
  24. #567
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Yay for ubesluttsomhet

    Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

  25. Takk HansOla takket for denne posten
  26. #568
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde nok aldri blitt tilfreds med effekten på sugemotor, så da ble beslutningen tatt

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  27. #569
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Jeg har altså følgende deler liggende på hylla som skal brukes:
    Dennne nyoverhalte blokka med neddreide FK stempler(76×4.5) og 13mm råder(de holder vel ei stund..)
    En 530 topp jeg portet for en stund siden, med 46/38 ventiler og K kam. Har A, V, VX3, D(tror jeg) og KLR T2 også, men havner nok på K.
    Portet FK manifold
    Dre ecu
    Siemens deka630 dyser
    E-innsug
    Modelltilpasset alu cooler for bil med ac
    240mm stålsvinghjul fra Pedersen racing med sachs 712 trykkplate
    Turbonetics e40, e46 eller precision 5431. Usikker, har alle 3 på hylla
    3" selvlaget eksos
    Atp 3" wg bakhus med garrett 034 wg
    Originale trykkrør for bil med ac
    Original luftfilterboks med 3" innsug
    Walbro gss340

    Da mangler jeg; clutchlamell, bensintrykksregulator, oljeretur, bensinslanger og litt diverse fittings. Håper dette blir en morromaskin som koster svært lite da jeg har nesten alt fra før Sammen med lamellsperre og lett utveksling blir det styggarti


    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 08/09/18 kl 19:10

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  28. Takk kimar, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  29. #570
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jeg hadde nok aldri blitt tilfreds med effekten på sugemotor, så da ble beslutningen tatt
    Det er helt rett, bra for deg.

  30. Takk HansOla takket for denne posten
  31. #571
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jeg har altså følgende deler liggende på hylla som skal brukes:
    Dennne nyoverhalte blokka med neddreide FK stempler(76×4.5) og 13mm råder(de holder vel ei stund..)
    En 530 topp jeg portet for en stund siden, med 46/38 ventiler og K kam. Har A, V, VX3, D(tror jeg) og KLR T2 også, men havner nok på K.
    Portet FK manifold
    Dre ecu
    Siemens deka630 dyser
    E-innsug
    Modelltilpasset alu cooler for bil med ac
    240mm stålsvinghjul fra Pedersen racing med sachs 712 trykkplate
    Turbonetics e40, e46 eller precision 5431. Usikker, har alle 3 på hylla
    3" selvlaget eksos
    Atp 3" wg bakhus med garrett 034 wg
    Originale trykkrør for bil med ac
    Original luftfilterboks med 3" innsug
    Walbro gss340

    Da mangler jeg; clutchlamell, bensintrykksregulator, oljeretur, bensinslanger og litt diverse fittings. Håper dette blir en morromaskin som koster svært lite da jeg har nesten alt fra før Sammen med lamellsperre og lett utveksling blir det styggarti
    Ett fornuftig og fint oppsett som vil gi mye kjöre- og eierglede for pengene.
    E40 er for "lille". Se alltid på diameter inn og diameter ut for å få ett raskt overblikk. 51 mm inn og 54 mm ut er ett fint utgangspunkt for en motor med mildt portet topp og en lett oppgradert kam.
    Sist endret av Batland; 08/09/18 kl 19:51

  32. #572
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ett fornuftig og fint oppsett som vil gi mye kjöre- og eierglede for pengene.
    E40 er for "lille".
    Ja det blir nok e46 eller 5431 turboen for å få utnytta resten av oppsettet. E40 blir nok til gasserturboen Håper på et fint register for gatekjøring

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  33. #573
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ja det blir nok e46 eller 5431 turboen for å få utnytta resten av oppsettet. E40 blir nok til gasserturboen Håper på et fint register for gatekjøring
    Jeg såg en kar her inne som byttet fra T-kam til A-kam og klaget på at bilen nå akset dårligere fra rundt 2000 o/min. på 5. gear enn för. Jeg mener at slikt er turboDIESEL og derfor fullstendig urealistisk for en rödmotor som er betydelig overkvaderatisk og har ett rådeforhold som egentlig er for höyturtalls racingbruk.

    På generelt grunnlag, så mener jeg at det nesten ikke er teknisk mulig å få ett dårlig resultat med det oppsettet du lister der. Forbehold om intercooler fordi det finnes noen som kjöler helt revva. Bruk gjerne original BTR.
    Sist endret av Batland; 08/09/18 kl 20:05

  34. #574
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Sniktitt, godt som strøkne seter bittelitt slitasje på sjaførstolen, men det kan fikses



    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 16/01/19 kl 18:06

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  35. #575
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg såg en kar her inne som byttet fra T-kam til A-kam og klaget på at bilen nå akset dårligere fra rundt 2000 o/min. på 5. gear enn för. Jeg mener at slikt er turboDIESEL og derfor fullstendig urealistisk for en rödmotor som er betydelig overkvaderatisk og har ett rådeforhold som egentlig er for höyturtalls racingbruk.

    På generelt grunnlag, så mener jeg at det nesten ikke er teknisk mulig å få ett dårlig resultat med det oppsettet du lister der. Forbehold om intercooler fordi det finnes noen som kjöler helt revva. Bruk gjerne original BTR.
    Hehe, ja det kommer an på hva man forventer på forhånd. Har man urealistiske mål blir man garantert skuffet. Intercooleren veit jeg ikke veldig mye om, men tror det er en slik billigversjon av do88 sin. Kjøler den for dårlig, kjøper jeg bare en ny kvalitetscooler

    Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

Side 23 av 27 FørstFørst ... 13 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. 2førti`n volvo 240 gle 1986
    By 2førtin in forum 200 -serien
    Svar: 54
    Siste post: 21/02/16, 20:15
  2. 1986 volvo 760 GLE V8 SELGES
    By kenass in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 7
    Siste post: 18/07/14, 23:12
  3. stigsveen: Volvo 240 gle 1986
    By stigsveen in forum 200 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 25/01/12, 12:21
  4. volvo 245 GLE 1986 vurderes solgt
    By gardern in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 26
    Siste post: 20/10/11, 19:37
  5. volvo 240 gle 1986
    By stigsveen in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 05/01/11, 21:31

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •