Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 291

Tråd: B230FK enkel "NO CHIP" tuning.

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av [Martin] Vis post
    Grunnen til at dere nå får tenningsbank er ikke at LH2.4 ikke klarer å henge med, det er at dere har rota til for EZK.
    I det dere flyttet LMM over i et 3-toms hus, og så kompensert for A/F med dyser og bensintrykk så har dere vel strengt tatt gjort samme feil som "alle chiptrimmerne" gjør i mine øyne. Hva skjer med tenningskurven din? Den har du jo ikke kompensert for på noen som helst måte, så EZK vil jobbe i et annet "område" enn før på samme belastning, og du har garantert mye mer fortenning enn tidligere. Kom deg inn i EZK og kompenser for det endrete signalet inn i EZK i forhold til motorens belastning der med et tilsvarende flyttet tenningsmap, alternativt legg inn en trykkbrytersom drar av 3-6 grader fortennning ved å trigge EZK's innganger på stigende ladetrykk som en enklere løsning.
    Det tenningsbanker ikke når motoren holdes igjen på ett gitt turtall i dynapacken og man gir rolig gass slik at ladetrykket økes rolig og får stabilisert på ett gitt turtall. Tenningskartet virker derfor å være ok. Enkelte datasprut har en "spool up ignition boost retard" funksjon som retarderer tenningen noe ekstra under spool up med raskt økende ladetrykk. Sikkert ikke uten grunn.

    Å retardere hele tenningskartet for å kompensere går jo selvsagt. Det samme gjelder å roe ned spool up, men nå er det visstnok datasprut på gang.

    Hvilke resultater har du med LH2,4 og EZK?

    Her er forresten originalchippets 3D tenningsmap konvertert til oversiktlig blokkmontert fordeler oppsett:

    Sist endret av Batland; 08/05/19 kl 14:04

Lignende tråder

  1. Svar: 12
    Siste post: 16/09/14, 23:39
  2. Kan dette virke? ("Chip" tuning)
    By Jan Olav in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 15/07/13, 14:19
  3. God "bolt-on" clutch til b230FK+M45/M47
    By HarryVolvo in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 13
    Siste post: 02/09/11, 16:41
  4. Kjøpsråd V70 97-00 - Beste "tuning" utgangspunkt osv?
    By Rebus in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 7
    Siste post: 30/07/11, 18:32

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •