Med den nydelige bildefunksjonen vi har fått på forumet er det ingen unnskyldning lenger, må få klemt ut noen bilder. Er ikke veldig mye som har skjedd med bilen siden før sommerferien, det bare funker og går, liksom. Må ha noe å henge fingra i, og lys får man aldri nok av.

Har hatt Biltemas 9" H7-bøtter i fronten siden jeg kjøpte bilen, disse lyktene er så allsidige på grunn av plassen som finnes bak reflektor. Har hatt 75W slimballaster til xenon baki der, når det settet paja gikk jeg over til LED. Kjørt med 2x40W LED siden februar 2016, hadde er veldig fint og jevnt hvitt lys, men siden det strengt tatt er en halogenreflektor ble det litt feil lysbilde, og litt for mye spredning for min smak. Absolutt fint lys, og det ga rekkevidde, men ikke helt det jeg helst ville ha, så for noen uker siden kom jeg over betydelig sterkere pærer, med litt annen plassering av selve lyskildene, som jeg tok en kvalifisert gjetning på at ville gi meg litt mer spot-lysbilde, noe det absolutt gjør. Før montering kobla jeg de opp rett til et batteri i en halvtime for å vurdere temperatur, så jeg ikke steiker lykta, og det var null stress. Ikke ubehagelig å ta på engang. Den varmeste delen av pæra sitter uansett inne i reflektor, som får en del kjøling i fart. Tok noen bilder, med kameraet på manuelle innstillinger, for å gi så tydelig forskjell som mulig på bildet. Autosettings ville bare prøvd å eksponere før og etter så likt som mulig. Noe måtte jeg justere på, de nye pærene gjordd forgrunnen helt overeksponert på samme innstilinger som de gamle. Uansett kastelengden jeg vil vise. Før:

Mye spredning, drøyt 150m brukbart lys, fin farge. Etter:

Mye mer fokusert, lett 300m rekkevidde med brukbart lys i fullstendig mørke, noe mer blåaktig i fargen. Jeg må stille lyktene litt ned, siden de andre pærene hadde såpass stor spredning var lyktend vinkla litt opp for ikke å lyse for mye på veien rett foran bilen.

Ikke helt min smak i farge, men lyset er så sterkt og riktig fokusert at jeg ikke bryr meg. Med originalfjernlyset er det ganske perfekt blanding av spredning og spot, blir skikkelig lyst flerd hundre meter fremover. Tok meg en lang kjøretur på jakt etter helt mørk vei med lite trafikk, men det var så tåkete at det ikke funka i dag. Prøver å fikse bedre bilder fra inni bilen senere. Opplastingstjenesten komprimerer en del, men lyset er mye mer fokusert på lengden.

Superfornøyd, spesielt i forhold til pris, men som kjent - mye vil ha mer, så jeg har mer lys på vei. Gjenstår bare å se hvor det havner, og om det blir i kombinasjon eller alene. Produsenten sier den kaster lys dobbelt så langt som ekstralysoppsettet jeg har nå