Sitat Opprinnelig postet av Kuleberg Vis post
stemmer, har sett den. Lå en på face også for 15.000 for kort tid siden som trengte litt stell, men med luke og automat den også. Greit at dem generelt er blitt dyre, men den på finn må ha en del ny lakk, og automat trekker ikke opp for min del, så da blir sluttprisen mer en det jeg er villig til å gi
En kommentar foranlediget både av den ene og den andre her:

Uvisst hvor reelt det er, men jeg har inntrykk av at 240er i god stand relativt ofte har automat - eller altså at 240er med automat oftere er i god stand. Mulig logikk er at folk som er ute etter noe å "herje" med, ikke kjøper automat (eventuelt bytter kasse). Og om man først har bil med automat, oppmuntrer nok denne mindre til "herjing" enn med manuell.

For min egen del, kan jeg si at jeg IKKE hadde tenkt å kjøpe bil med automatgir, før jeg så likevel gjorde det - fordi at bilen ellers virket bra.

Om man er åpen for å ha bil (240) med automat, får være opp til den enkelte. Men jeg kan i hvert fall si at min erfaring er at automat på 240 av senere årsmodell fungerer langt bedre enn jeg mer eller mindre fryktet på forhånd.