Jeg tror vi alle snakker litt forbi hverandre her.
Her er det jeg tenker på når jeg snakker om restriktor:
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=RES
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Jeg tror vi alle snakker litt forbi hverandre her.
Her er det jeg tenker på når jeg snakker om restriktor:
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=RES
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Her er garrett sin tanke rundt restriktor :
https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/faq#turbo
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Leser på turbonetics sine sider at de anbefaler an3 eller an4 til T3/T04E o.l. Kan ikke se noe om restriktor. Er det ikke an4 på 13c originalt?
1996 940LT Stv, alt elektrisk + soltak
Har endelig funnet et seriøst Garrett forhandler/turboverksted i utlandet som kan bygge en turbo jeg tror vil være bra til rød motoren min. Tanken er å få bygd en gen2 gtx3571r med et AR0.63 eksoshus. Noen som har noen tanker rundt det? Eller er det sånn at grunnen til at Garrett ikke har "lagd" en slik turbo pga det blir rett og slett for stor missmatch ?
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Til en 2,3 - 2,5L rödmotor med höyt kompresjonsforhold (som du formentlig er blitt stor tilhenger av) fremstår dette som en god ide for å redusere baktrykket mest mulig, men jeg tipper at du ender opp med A/R0.82 turbinhus. Kan gjenta, en bekjent kjörer GTX3071R på sin 2,0L 16V motor, men byttet etterhvert ut sitt 63 hus med ett 82 da det förste rett og slett ble overdrevet aggresivt.
Jeg har også en mistanke om at disse GT husene fungerer betydelig bedre med 68 mm turbinhjuet enn med 60 mm hjulet.
Synes også at valg av et 68 mm GT35 turbinhjul for godt flow og lav baktrykk ikke må saboteres av ett lite og trangt 63 hus.
Ser tankegangen . Tenker litt annerledes. 0.63 GT35 huset med GT35 turbin fløder det samme som 0.82 GT30 huset med GT30 turbin såvidt jeg kan se, mulig det skiller 1lbs/min men veldig likt. Tanken er baktrykket ikke vil gå opp like mye som med en GT30 turbin i et 0.82 GT30 hud
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Hehehe, den er fiiiine.
Litt gnål. En 2871 turbo er en revva greie sammenlignet med 3071. Grunnen er at turbinhjulet er for lite og leverer for lavt dreiemoment til å spoole kompressorhjulet tilfredsstillende. Ett större turbinhjul henter ut ett höyere dreiemoment fra turbinhuset og da kan man gå opp i störrelse for å oppnå höyere flödekapasitet og lavere baktrykk.
I forhold til din bekymring om störrelsesforholdet mellom hjulene, se her du : http://www.gikturbo.se/performance/t...-s200sx-e.html
Sist endret av Batland; 28/08/17 kl 18:16
Men skjønner jeg deg rett Batland da så anbefaler du 0.82 hus på en gen 2 gtx3571r ?
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
På generelt grunnlag anbefaler jeg ikke noe som jeg ikke er SIKKER på. En GTX3571R er HELT spesielle saker som jeg ikke VET noe om. Jeg kan derfor ikke anbefale noe annet enn at 82 huset VURDERES för du kjöper noe.
I dette tilfellet tror jeg at 68 mm turbinhjulet passer så godt i turbinhuset at det blir så sterkt at det fint klarer å dra GTX71 kompressoren selv med ett A/R0.82 turbinhus. Ser vi til Borg Warner som bruker store turbinhjul i forhold til kompressorhjul, så bruker de nesten vanvittig store A/R forhold med godt resultat.
Den ligger like herlig i forpakningen sin desverre . Må nok bare innse at det blei et impuls kjøp for mye. Må innrømme at jeg mista litt trua på ny kam på nåværende oppsett etter bremsinga til Zeeker. Får inntrykk av at "problemet" ligger mer på turbin side. Men får se, mulig den blir satt på hvis/når ny turbo sitter på plass
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Ligger noe i det de har skrevet i den katalogen ja . Får også inntrykk av at når baktrykk blir likt som ladetrykk så er det nesten garantert stopp, selv med høy LSA på kam.
Hadde vært morsomt å sett hvordan min motor hadde reagert med gen 1 gtx3071r for å se forskjellen mellom Zeeker og mitt oppsett. Tror det hadde blitt mindre forskjell enn man skulle tro
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Det åpner iallefall opp for å spørre om hva i alle dager Volvo tenkte når de gikk fra 59 mm turbinhjul på 240 og 740 til dette Mikke Mus dillet på 940.
Enig i at det nok er selve turboen som bestemmer mest.
Blir bare antagelse men virker som de ville blidgjøre campingvogn folk mer enn performance folk ihvertfall .
Syns også de holdt igjen noe så gæli når de bygde 16v turboene. Synd de kun leverte de i visse land, men største savnet er vel at de aldri leverte de i 240'n. Men får inntrykket at de nesten saboterte 240'n etter 85'ish, kom absolutt ingenting morro på den etter det årstallet
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Batland Sjekk hvor mye mottrykk/baktrykk i eksosanlegg har å si for baktrykk mellom motor og turbo
http://www.motoiq.com/MagazineArticl...s--Part-2.aspx
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
I know.
Dette er noe "vi" har jobbet en god del med. Tallene i eksempelet er urealistisk lave for en frisk gatebil. I praksis er problemene LANGT större. Husker godt en som var i den lokale Dynapack med flett nytt rustfritt anlegg som selgeren hadde garantert til aldri så mange 100 hk. = 0,7 BAR mottrykk og revva effekt pga tenningsbank og problemer. Det eneste positive var at bilen gikk stille og fint.
I praksis er det nesten umulig å kombinere lite stöy med tilfredsstillende höyt flöde og lavt nok baktrykk. Mener å huske at Standal hadde 0,5 BAR på 400 + WHP og åpen 3" eksos.
Sist endret av Batland; 30/08/17 kl 17:52
Anders er en luring. GT turbinhus og dobble downpipes har värt en av kjepphestene mine i årevis og Nilsen i en blå Escort MK2 med gule lykter var tidlig ute. Lagde selv ett turboanlegg fra single turbo som er 2 x 2,5 = 1 x 3,5", men med rör og potter som er lett å få tak i.
Ja selvsagt. Blandt de klart beste på markedet slik jeg ser det.
Sist endret av Batland; 30/08/17 kl 18:17