Det lille vi har utfört av tester indikerer at ett moderne 10 bladet, factory cut backed, 60 mm Garrett GTX30 turbinhjul i ett Garrett GT A/R0.82 turbinhus flöder BETYDELIG bedre enn ett 80-talls turbinhjul med inntil 72 mm inducer når det står i ett T3 turbinhus som bare gi "litt" dårlige spool up enn ovennevnte.
Störrelse er ikke alt:
Sist endret av Batland; 26/08/17 kl 18:28
Batland
jeg har ett 0.82 hus nå på min gt3071R og har møtt mye mottrykk, har du trua på å gå opp til 1.06 hus og gtx3071R gen 2?
Med 441 whp med 1,34 BAR ladetrykk så kan man trygt anta at kompressoren til en vanlig GT3071R turbo jobber med betydelig redusert effektivitet og dette sender baktrykket oppover.
Ja, jeg mener at en GTX3071R Gen2 vil löse problemet, men GTX3576R er også en mulighet.
Sett kryss på 50 x 2,5 på kompressorkartene og sett en loddrett strek ved 2,5 på turbinkartene.
GT3071R
https://www.turbobygarrett.com/turbo...argers/gt3071r
GTX3071R Gen 2.
https://www.turbobygarrett.com/turbo...tx3071r-gen-ii
GTX3576R Gen 2.
https://www.turbobygarrett.com/turbo...tx3576r-gen-ii
Sist endret av Batland; 26/08/17 kl 18:46
Sist endret av Marius; 26/08/17 kl 19:09
Hos Photobucket har grådighten overtatt, så nei, det ser jeg ikke. Jeg kan forstå at du ikke har plass til större kompressorhus og turbinhus, men det er vanligvis plass til större hjul inne i de husene du har. Turbo Lab America er voldsomme på dette så det er alltid muligheter.
https://www.youtube.com/user/turbolabamerica/videos
GTX3071R er en imponerende turbo sammenlignet med GT3071R som i dag faktisk fremstår som litt liten og litt gammeldags. GTX3071R Gen2 med A/R1.06 turbinhus er en BETYDELIG oppgradering over en GT3071R med A/R0,82 turbinhus.
Hvis du ser på skissene i linkene så virker det som GTX3071R har mer tilfelles med GTX3576R enn med GT3071R så pass på.
Sist endret av Batland; 26/08/17 kl 18:59
Det er http://imgur.com/ som gjelder nå.
Det koster å väre kar ja. Du oppgraderer i tilfellet kapasiteten ca. 25% på kompressoren og ca. 13% på turbinen.
En oppegående turbosjappe burde klare å oppgradere den turboen du allerede har for en grei sum så du kan gjöre en test uten av det koster skjorten. Bytte av kompressorhjul og kompressorkåpe er enkelt og greit. Det er ikke akkurat hokus pokus https://www.youtube.com/watch?v=79FaKwPXqJo og jeg har tatt det med håndvertöy på gammel, billig rall med godt resultat.
Tenk om du kjöper en GTX3071R Gen2 og oppdager at den er for liten og at du heller skulle valgt GTX3576R.
Sist endret av Batland; 26/08/17 kl 19:30
Beklager Batland , jeg tok feil angående innlegget ditt i tråden til Zeeker . Rett skal være rett
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Får bidra med et lh2.4 bremsepapir jeg da..
2.3l 8.0:1 i komp
530 med org ventiler, men amatørporta
V-kam
Bcr8es plugger
70°termostat
Turbonetics e40
350cc dyser
1.2bar turbotrykk.
Alt for tung diffutveksling.
230whp/360wnm
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Så beg burde gått høyere? Chippen er ikke optimal og magret desverre ut blandingen. Dette var egentlig bare for å se hvir mye vi klarte med 350cc dyser, hadde jeg orka kunne jeg gått for det såkalte 300 oppsettet til jeg skal bytte motor og koble sprut, men anser det som å kaste penger ut vinduet. Hvordan lade høyere kun i mellomregisteret?
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 26/08/17 kl 21:24
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
hadde nok kunne ladet noe mer med dette chippet. men staget var strammet inn maks og en pyse løsning blei vurdert. men vurderte også 1.2 til passe trykk. men ja det går å lade mer. feit som faan i mellomregisteret
Du kan ikke öke ladetrykk eller turtallet hvis det magrer ut. Da må noe gjöres först. En BTR med minst 1,7:1 er en mulighet og personlig forstår jeg ikke hvorfor ikke dette brukes mer når man har for små dyser.
I forhold til ladetrykkskurven så kan denne så godt som alltid forbedres. Jeg hadde justert actuatoren til korrekt forspenn, montert bleed ventil og justert den slik at resultatet ble godt med ladetrykk på lave turtall (det er det som er poenget med lavkomp.) og så reduseres ladetrykket utover på turtall slik at dysene klarer å henge med.
Definitivt. Neida, chip dillet er aldri optimalt. Det får du ikke sett för du utnytter dysene i mellomregisteret og dette gjöres med dreide stempler og hyggelig ladetrykk.
Det ordnes med å slakke ut actuator og montere bleed ventil. Koster lite og gir mye i forhold til resultat.
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Som du vil. Jeg mener at du snyter deg selv. Du har nå korrekt komp., kapabel turbo og korrekt termostat til å kunne få det ganske så morsomt for pengene, men i stedet så snyter du deg selv for resultatet. Med alt for tung diff. så trenger du alt det ladetrykket du kan få så tidlig som mulig. Bleedventil og overboosting gir deg akkurat det du trenger.
Så en god pysventil og slakkere wg kan gi meg utrolig mye mer?
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Da skal jeg kjøpe en god bleed og slakke wg. Burde jeg legge forspennet på wg såpass lavt at den åpner "av seg selv" på høyere turtall da og heller bleede opp mellomregisteret?
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Flott. Bra for deg.
Du er nödt til å pröve deg frem. Foreslår at du begynner med 1/2 öye forspenn og bleed deg opp til du klarer 1,2 BAR på det turtallet der du har maks effekt i dag. Hvis dette gir for höyt ladetrykk, for mye dreiemoment og for god aks i mellomregisteret, så öker du forspennet og reduserer bleed.
I grove tilfeller har vi bare plugget slangen til actuator. Baktrykket åper wg selv, men da må motoren tåle bra med overboosting og ha dump valve. Alltid verd en test med minimalt forspenn.
Sist endret av Batland; 26/08/17 kl 21:51