Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.930
Side 40 av 115 FørstFørst ... 30 38 39 40 41 42 50 90 ... SisteSiste
Viser resultater 976 til 1.000 av 2854

Tråd: HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt

  1. #976
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Er du heldig finner du til salgs på facebook, flere som bytter de ut etter de kjører med stum sinter og m90...

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Løsningen er jo å finne fjøra lamell å kjøre til det funker, uavhengig av om det passer

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  2. #977

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Blir mye vibrasjoner med det pedersen svinghjulet og lamell med fjører også, ihvertfall på 940'n min

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  3. #978
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Hmm hvorfor blir det mer vibrasjon med dette kontra f.eks enkelmasse eller det flate 215mm svinghjulet?

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  4. #979

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Hmm hvorfor blir det mer vibrasjon med dette kontra f.eks enkelmasse eller det flate 215mm svinghjulet?

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Da har jeg misforstått, trodde dere snakka om fra dobbeltmasse til Pedersen svinghjul. Fra enkeltmasse til Pedersen bør det ikke være noe forskjell nei

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  5. #980
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Aha! Nei det funker fint med enkelmasse og m90 hos meg nå, så håper stålsvinghjulet og ZF vil funkgere fint også

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. Takk Holck takket for denne posten
  7. #981
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Basert på erfaring med b230f med originalt svinghjul og b230fk med "pedersen-svinghjul" kan jeg si at sistnevnte er verre på vibrasjoner under belastning, men til gjengjeld oppleves jo fk mye jevnere på tomgang da...
    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Blir mye vibrasjoner med det pedersen svinghjulet og lamell med fjører også, ihvertfall på 940'n min

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
    Det blir verre enn originalt ja, men en drøm sammenlignet med helstumt å helt greit å kjøre med om man passer på å ha litt turtall når man tråkker på (med turbotrykk, altså).

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  8. Takk Holck takket for denne posten
  9. #982

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Basert på erfaring med b230f med originalt svinghjul og b230fk med "pedersen-svinghjul" kan jeg si at sistnevnte er verre på vibrasjoner under belastning, men til gjengjeld oppleves jo fk mye jevnere på tomgang da... Det blir verre enn originalt ja, men en drøm sammenlignet med helstumt å helt greit å kjøre med om man passer på å ha litt turtall når man tråkker på (med turbotrykk, altså).

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    Enig. Syns spesielt det er mye på motorbrems ved visse turtall og når man belaster med fullgass på lave turtall.

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  10. #983
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Vibrasjoner er ikke noe problem sålenge det ikke er pga ubalanse.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

  11. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  12. #984
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Enig. Syns spesielt det er mye på motorbrems ved visse turtall og når man belaster med fullgass på lave turtall.

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
    Merker ikke noe spesielt ved motorbremsing, men trykket må øke med turtallet, kan ikke tråkke flat pedal med 13C på 1500 rpm

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  13. Takk Holck takket for denne posten
  14. #985
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Vibrasjoner er ikke noe problem sålenge det ikke er pga ubalanse.

    Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
    Ikke nødvendigvis problem, men har man det i bruksbil/cruisebil kan det bli sjenerende

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  15. #986

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Merker ikke noe spesielt ved motorbremsing, men trykket må øke med turtallet, kan ikke tråkke flat pedal med 13C på 1500 rpm

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    Merkelig at det er forskjell på motorbrems. Et bedre ord er vel karroseri during ved motorbrems

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

  16. #987
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Holck Vis post
    Merkelig at det er forskjell på motorbrems. Et bedre ord er vel karroseri during ved motorbrems

    Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
    noe mer enn originalt er det sikkert (tenker egentlig ikke over det), men ikke nok til at det er sjenerende... men jeg har kjørt med det i halvannet år da, mulig jeg har lært meg hvordan jeg kjører med det måtte i hvert fall legge til meg noen spesielle vaner når jeg kjørte med stum lamell og momentstag fra bakaxeldelar, det var et helvete originale momentstag (med nye foringer)+stumt svinghjul+fjøra lamell= fantastisk moro, å ikke noe problem i det daglige heller

  17. Takk Holck takket for denne posten
  18. #988
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Har du solgt det momentstaget Thomas?

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  19. #989
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Har du solgt det momentstaget Thomas?

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    enn så lenge henger det på en helt egen spiker jeg banka opp i garasjen utelukkende for det momentstaget, eksklusive varer vet du har ikke orka å styre med å selge det, så det venter bare på at jeg skal vrenge det originale... eller at det havner på driftebilen til ei venninne eller noe

  20. #990
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Hmm du skal ikke selge det til meg altså? Kunne tenke meg å prøve et slik stag, for å se om det funker for meg eller ikke

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 16/08/17 kl 22:25

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  21. #991
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Hmm du skal ikke selge det til meg altså? Kunne tenke meg å prøve et slik stag, for å se om det funker formeg eller ikke

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Du er selvfølgelig velkommen til å sende meg et bud på face, men hadde jeg vært deg hadde jeg heller prøvd de justerbare fra txr(?)... I ei forsterka ramme tåler det sikkert masse det å?! Å er sikkert 10x så komfortabelt å kjøre med, for det her er egentlig ikke egnet på noe annet enn reinspikka bane/herjebil.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  22. Takk HansOla takket for denne posten
  23. #992
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Du er selvfølgelig velkommen til å sende meg et bud på face, men hadde jeg vært deg hadde jeg heller prøvd de justerbare fra txr(?)... I ei forsterka ramme tåler det sikkert masse det å?! Å er sikkert 10x så komfortabelt å kjøre med, for det her er egentlig ikke egnet på noe annet enn reinspikka bane/herjebil.

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    Ja tenkte å prøve justerbare stag i hjemmelaga ramme noe ala den originale Nei det blir litt kosebil også, så litt comfort vil jeg beholde

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 22/08/17 kl 20:08

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  24. #993
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ja tenkte å prøve justerbare stag i hjemmelaga rammenoe ala den originale Nei det blir litt kosebil også, så litt comfort vil jeg beholde

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Var det jeg tenkte meg, da er ikke dette egnet justerbare stag i den originale ramma derimot hadde jo vært interessant å prøve, fordi selve ramma demper nok mye

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  25. #994
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Da var faktisk bilen godkjent.. Startet bilen for første gang på over 1år i går kveld, og kjørte bilen på kontroll i dag tidlig. 0 feil, men med litt snill mekaniker. Senkefjørene er ikke i vognkort, men den er jo så høy at ingen merker det. Han sa ingenting på us-blink, men jeg skulle egentlig få mangel på hvite blinklyspærer. Men siden alt annet var så bra så gadd han ikke gi feil på det, bare jeg bytta de


    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 22/08/17 kl 19:29

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  26. #995
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Gratulerer! Bilen ser kjempe bra ut
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  27. Takk HansOla takket for denne posten
  28. #996
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Takk! Sett bort fra høyden ser den bra ut Det kommer godt frem på bilder at den lider av flere fargenyanser, dessverre..
    Skal få på 60mm fjører fremme og noen kappa forsterka bak, så den får litt penere stuk

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  29. Takk Holck takket for denne posten
  30. #997
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    Skulle bare mangle att den ikke blei godkjent. Vi må passe på att regelhysteriet ikke tar helt overhånd

  31. #998
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Bra det er noen som ser litt mellom fingra, så ikke alle har blitt paragrafryttere slik som BT

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  32. #999
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Hadde de hengt seg opp i blinklyspærer hadde jeg gitt opp 940'n min i alle fall...

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

  33. #1000
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Hadde de hengt seg opp i blinklyspærer hadde jeg gitt opp 940'n min i alle fall...

    Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
    Det var nesten ingenting som funka i instrumentpanelet heller da.. Bare 3 varsellamper som funka og 1 blinklyslampe som funka speedometer og turteller funker da

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

Side 40 av 115 FørstFørst ... 30 38 39 40 41 42 50 90 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48
  2. Trimming av 2.0 Turbo
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 24/03/12, 12:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •