Btw, jeg kjøpte meg en turbo selv også, som ble oppgitt at det var en T3-super 60, av den typen som Batland annbefaler.. Noen som kan bekrefte det?
Innstempla i kompressorhuset.
Eksoshus
Btw, jeg kjøpte meg en turbo selv også, som ble oppgitt at det var en T3-super 60, av den typen som Batland annbefaler.. Noen som kan bekrefte det?
Innstempla i kompressorhuset.
Eksoshus
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Som du ser står det E-46 på kompressorkåpen. Dette avslörer at det er snakk om en T04E-46 kompressor. Disse kombineres vanligvis med steg 2 eller steg 4 turbinhjul. Den er en SVÄRT mye bedre turbo til en mild rödmotor enn H-3 turboen er, men den kan på ingen måte sammenlignes med den T3 Trim Super60 turboen med F1-49 turbinaksling og A/R0,63 turbinhus jeg valgte å kalle BSRT325.
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Värsågod.
Turbonetics T3 Trim Super60 A/R0.63 turboen har ett effektpotensiale på ca. 325 hk og er det rette valget til en motor med portet 530 topp, stempler dreide til 8,0:1 kompresjonsforhold og resten av 300 hk oppsettet.
E-46 er klart större med en oppgitt kapasitet til 420 hk potensiale. Som alle större turboer så spooler den derfor betydelig senere og tregere enn den mindre turboen.
I en mildt trimmet bruksbil 940 med 3,31:1 diff. og 17" hjul som kjöres på Vestlandsveier, så var T3 Super 60 det klart beste valget av de to. En svenske derimot, vil nok väre mer fornöyd med E46 når han cruiser avgårde i höy fart på motorvei.
Sist endret av Batland; 04/04/21 kl 23:02
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Den gjör nok ikke det. Der blir den, med sin ca. 51 mm inducer, ALT for liten etter min mening. En 2,5L 16V motor er seriöse saker som flytter MYE luft dersom den bygges riktig. En slik motor fortjener turbo med minst 55 mm inducer og H-3 turboen er faktisk ett bedre valg.
Jeg mener at E46 er helt ok til en 300 sats, dersom man ikke har alt for virkelighetsfjerne forventninger. (En räv her inne kom med syt og klaging etter ett trimingsmod. som gjorde at bilen ikke akset like godt i 60 km/t på 5. gear som för!) :(
Er man normalt oppegående og realistisk så blir det objektive resultatet med E46 helt ok forutsatt at den har maks A/R0,63 turbinhus og ett godt eksosanlegg. Jeg anbefaler at stempeldreiing vurderes seriöst og nöye til alle som har 300 hk ambisjoner med en B230FK.
Sist endret av Batland; 09/08/17 kl 15:34
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.