Takk for fine svar
Jeg har et motorfeste som er stumt og et som svikter litt, pluss at jeg har et momentstag som går til rammevangen - så motoren blir stående i ro!
Har skjedd litt lite her i det siste siden det er nok å gjøre på jobb om dagen.
Men har gjort litt:
Mellomaksel er kappet og klar for sveising.
Momentstag fra motor til rammevange er påbegynt.
Boksen er straks klar for lakk, derstter støping:
Flensen på siden av boksen er den som skal tres over aluplata for å så skrues fast.
Grenrør klare for polering..
![]()
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
Ser bra ut Anders! Hvem sveisa grenrøret? Er festene til fjørene på plass?
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
Et stykk nydeligt arbeid du her gjor, glede meg te fortsetelsen![]()
Hyggelig å høre!
Det er en bekjent som sveiste rørene for meg, jobber i fabrikken på Raufoss.
Da er boksen ferdig lakkert og klar for støping av form
Har også dreiet opp medbringeren på kassen og boret opp hullene til skruene slik at mellomakslingen passer.
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
Neste steg i denne innsug prosessen er at du legger karbonfiber på den boksen du har laget nå , og lar det herde , tar det av karbonfiberen å har en meget lett å kurrant innsugsmanifold eller?
Spennende å følge med på dette![]()
Den er nok ikke ferdig på det bildet der neiNoen spesiell grunn til at den er smalere på midten også oppå?
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)
Ja tårnstag er det selvsagt... Vi snakker presspasning her!![]()
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD[X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Siden du skal polere grenrøret, vil det si at du ikke skal ha bandasje på det?
Uten bandasje er det vel rimelig sikkert at du vil få missfarging på panseret...
Stemmer som Exerqtor sier
Har brukt mange timer på denne boksen, og dette er et produkt som kun blir å finne i mitt motorrom.
Skal nok satse på ei isolasjonsplate oppunder panseret i stedet for å isolere grenrør. Vil vise de frem når de blir blå, blanke og fine![]()
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
Ja det er tøft det med rustfritt.
Mitt panser fikk missfarging på undersida med en orginal b21a og 4,2,1 rør så du trenger nok ei god matte med 5 rødglødende rør for å unngå det
Du får slenge på ei sånn dieselmatte under panserte, den er pen=)
Holder med en tynn tynn klistreplate som skal reflektere varmen. Det gjør den faktisk veldig godt. Kjører selv med en stor rødglødende turbo kun 4-5 cm unna panseret. Kan ta opp panseret og kjenne på varmeplatene jeg har klistret på undersiden og de er kun lunket, mens panseret rundt platene som er et stykke lengre vekk fra turboen er en del varmere.
Originale pansermatta mi tok fyr når jeg prøvde å kjøre med den i starten.
Da er det på tide med en liten update på hva som skjer om dagen.
Jeg kan nå dele med dere at jeg har begynt ferie fra jobben, noe som gir mye mer tid til prosjektet som har gått litt sakte om dagen. Dette fordi jeg har satset mest på jobben de siste ukene for å få unna de oppdrag som har presset på der.
Så tanken i løpet av uken skal jeg hente en del nye deler; oljeslanger, kjølere, inngående aksel til kassen og MXL instrumentet jeg har snakket om tidligere. Dette i tillegg til at jeg skal prøve å få lakkert motorrommet i bilens farge.
Her ser dere festet til actuatroen til kassen på et tidlig stadie:
Motorrommet har også blitt angrepet avP1000 våtslipepapir for å få en grei overflate til lakkering. Ørene i rammevangen til momentstaget er også på plass.
Til slutt må jeg si at jeg satser på det som ChrML skriver i innlegget over.
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
Etter litt mer testing av giringen viste det seg at jeg var nødt til å ha en actuator til, pluss at jeg måtte endre utvekslingen på giroverføringen ytterligere.
Med to actuatorer og ny utveksling ble det perfekt!
Nye forlengningsører:
Prøvemontering:
Finito:
![]()
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
Ble en for svak da eller?
Ser helt upåklagelig ut dette Andres!!
Min bilpleieportefølje:
http://www.detailersclub.no/forum/to...s-portefoelje/