Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  827
Side 10 av 87 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 60 ... SisteSiste
Viser resultater 226 til 250 av 2151

Tråd: Texascom: Volvo 240 BTCC

  1. #226
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Skal den aluplata støpes sammen med boksen? Blir bra som vanlig.

    Stumme motorfester mtp klaring rundt boksen?
    les hva som står under det bilde da

  2. #227
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Luigi Vis post
    les hva som står under det bilde da
    "Grovt overblikk i motorrom.. Boksen har i dag fått sin rette fasong, bilder av dette kommer etterhvert."

    Det du mente? Svarte ikke sånn veldig på mitt spm men?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #228
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    "Grovt overblikk i motorrom.. Boksen har i dag fått sin rette fasong, bilder av dette kommer etterhvert."

    Det du mente? Svarte ikke sånn veldig på mitt spm men?
    mente at bokses sikkert har blitt mindre etter at den har blidd sikkelig forma nå, den var jo grovt forma der.

    Men regner med Texacom har et godt svar på dette

  4. #229
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Takk for fine svar

    Jeg har et motorfeste som er stumt og et som svikter litt, pluss at jeg har et momentstag som går til rammevangen - så motoren blir stående i ro!

    Har skjedd litt lite her i det siste siden det er nok å gjøre på jobb om dagen.

    Men har gjort litt:

    Mellomaksel er kappet og klar for sveising.
    Momentstag fra motor til rammevange er påbegynt.
    Boksen er straks klar for lakk, derstter støping:


    Flensen på siden av boksen er den som skal tres over aluplata for å så skrues fast.





    Grenrør klare for polering..



    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  5. #230
    sekse sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Lier
    Innlegg
    3.090
    Antall takk

    Standard

    Ser bra ut Anders! Hvem sveisa grenrøret? Er festene til fjørene på plass?
    -V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
    -240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
    -V90CC D4 2019
    -144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
    xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980

  6. #231
    Registrerte brukere volvo244tic sin avatar
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Innlegg
    194
    Antall takk

    Standard

    Et stykk nydeligt arbeid du her gjor, glede meg te fortsetelsen

  7. #232
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Hyggelig å høre!
    Det er en bekjent som sveiste rørene for meg, jobber i fabrikken på Raufoss.

    Da er boksen ferdig lakkert og klar for støping av form







    Har også dreiet opp medbringeren på kassen og boret opp hullene til skruene slik at mellomakslingen passer.
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  8. #233
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Neste steg i denne innsug prosessen er at du legger karbonfiber på den boksen du har laget nå , og lar det herde , tar det av karbonfiberen å har en meget lett å kurrant innsugsmanifold eller?

    Spennende å følge med på dette

  9. #234
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Den er nok ikke ferdig på det bildet der nei Noen spesiell grunn til at den er smalere på midten også oppå?
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  10. #235
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av The Sven Vis post
    Den er nok ikke ferdig på det bildet der nei Noen spesiell grunn til at den er smalere på midten også oppå?
    Fjørtårn og tårnstag, satser jeg på..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  11. #236
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Neste steg i denne innsug prosessen er at du legger karbonfiber på den boksen du har laget nå , og lar det herde , tar det av karbonfiberen å har en meget lett å kurrant innsugsmanifold eller?

    Spennende å følge med på dette

    Feil, lager en form rundt boksen nå å legger karbonfiberet i formen sånn at karbonfiber utgaven har blir 100% lik boksen han allerede har laget.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  12. #237
    Registrerte brukere The Sven sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    5.404
    Antall takk

    Standard

    Ja tårnstag er det selvsagt... Vi snakker presspasning her!
    [O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo

  13. #238
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Exerqtor Vis post
    Feil, lager en form rundt boksen nå å legger karbonfiberet i formen sånn at karbonfiber utgaven har blir 100% lik boksen han allerede har laget.
    Akkurat , gleder meg til å se! Ta gjerne bilder av hvordan du lager den forma
    Du kan jo sikkert tjene noen kroner på å lage innsug du nå , siden du snart har form

  14. #239
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Akkurat , gleder meg til å se! Ta gjerne bilder av hvordan du lager den forma
    Du kan jo sikkert tjene noen kroner på å lage innsug du nå , siden du snart har form
    Har det noengang virket som om Anders liker å ha noe "alle andre" har?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  15. #240
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Har det noengang virket som om Anders liker å ha noe "alle andre" har?
    Det vet jeg ikke , for jeg kjenner ikke fyren. Men alle liker vel å tjene litt ekstra kroner , og noe slikt som dette kan man jo ta blodpris for.

  16. #241
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Jobbe88 Vis post
    Det vet jeg ikke , for jeg kjenner ikke fyren. Men alle liker vel å tjene litt ekstra kroner , og noe slikt som dette kan man jo ta blodpris for.
    Kjenner han ikke jeg heller - Men se på bilen hans.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  17. #242
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Kjenner han ikke jeg heller - Men se på bilen hans.
    Heheh , godt poeng

  18. #243
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. april 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Siden du skal polere grenrøret, vil det si at du ikke skal ha bandasje på det?
    Uten bandasje er det vel rimelig sikkert at du vil få missfarging på panseret...

  19. #244
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mars 2010
    Sted
    Midt-Norge , Nord møre.
    Innlegg
    1.006
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av fjelling Vis post
    Siden du skal polere grenrøret, vil det si at du ikke skal ha bandasje på det?
    Uten bandasje er det vel rimelig sikkert at du vil få missfarging på panseret...
    Hvis han isolerer med noe over der hvor grenrøret kommer går vell det bra.

  20. #245
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Stemmer som Exerqtor sier

    Har brukt mange timer på denne boksen, og dette er et produkt som kun blir å finne i mitt motorrom.

    Skal nok satse på ei isolasjonsplate oppunder panseret i stedet for å isolere grenrør. Vil vise de frem når de blir blå, blanke og fine
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  21. #246
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. april 2010
    Sted
    Modum
    Innlegg
    118
    Antall takk

    Standard

    Ja det er tøft det med rustfritt.
    Mitt panser fikk missfarging på undersida med en orginal b21a og 4,2,1 rør så du trenger nok ei god matte med 5 rødglødende rør for å unngå det
    Du får slenge på ei sånn dieselmatte under panserte, den er pen=)

  22. #247
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Holder med en tynn tynn klistreplate som skal reflektere varmen. Det gjør den faktisk veldig godt. Kjører selv med en stor rødglødende turbo kun 4-5 cm unna panseret. Kan ta opp panseret og kjenne på varmeplatene jeg har klistret på undersiden og de er kun lunket, mens panseret rundt platene som er et stykke lengre vekk fra turboen er en del varmere.

    Originale pansermatta mi tok fyr når jeg prøvde å kjøre med den i starten.

  23. #248
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Da er det på tide med en liten update på hva som skjer om dagen.
    Jeg kan nå dele med dere at jeg har begynt ferie fra jobben, noe som gir mye mer tid til prosjektet som har gått litt sakte om dagen. Dette fordi jeg har satset mest på jobben de siste ukene for å få unna de oppdrag som har presset på der.
    Så tanken i løpet av uken skal jeg hente en del nye deler; oljeslanger, kjølere, inngående aksel til kassen og MXL instrumentet jeg har snakket om tidligere. Dette i tillegg til at jeg skal prøve å få lakkert motorrommet i bilens farge.

    Her ser dere festet til actuatroen til kassen på et tidlig stadie:






    Motorrommet har også blitt angrepet av
    P1
    000 våtslipepapir for å få en grei overflate til lakkering. Ørene i rammevangen til momentstaget er også på plass.






    Til slutt må jeg si at jeg satser på det som ChrML skriver i innlegget over.
    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  24. #249
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Toten
    Innlegg
    2.555
    Antall takk

    Standard

    Etter litt mer testing av giringen viste det seg at jeg var nødt til å ha en actuator til, pluss at jeg måtte endre utvekslingen på giroverføringen ytterligere.
    Med to actuatorer og ny utveksling ble det perfekt!

    Nye forlengningsører:



    Prøvemontering:



    Finito:



    Felgen, Reodor Felgen...

    2X FEM sylindere i rekke!
    1987 Volvo 240

    2018 Volvo S60 Polestar 383/1500

  25. #250
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.262
    Antall takk

    Standard

    Ble en for svak da eller?

    Ser helt upåklagelig ut dette Andres!!

Side 10 av 87 FørstFørst ... 8 9 10 11 12 20 60 ... SisteSiste

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •