Jeg skjønner ikke helt hvor frykten for Volvo kommer fra. Ofte er de veldig billige.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
De er hvertfall gratis å ringe![]()
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Ja skader ikke å ringe. Igjen må jeg bare si det kommer an på hvilken deler det er snakk om, f.eks veivhusvemtilasjon, bensin og tenning.. der er det Volvo som (kun) det som funker. I motsetning til f.eks bremser, lenkearm osv. der tema gjør samme nytta.
Kosta over 900kr fra Volvo for kit med mansjekk, fett og klemmer til en side.
Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Har vertfall fått bytta bremser.
Nå har jeg startsproblem plutselig, først gikk ikke pumpa. Satt i et nytt batteri, så starter pumpa. Neste er det en hører i videoen. Starter chinner ikke heller.
Er det gåen bensinpumpe eller?
Hadde vel starter gått rundt selv om pumpe er defekt. Har ikke sjekket sikringer ennå.
Har et annet bensinpumperele jeg prøvde men til ingen nytte.
https://youtu.be/iyQ43O-YpZg
Sist endret av 2førr10; 21/05/17 kl 20:33
Forsøkte å trykke på linken din, men link ser ut til å være utilgjengelig
Sviver ikke startmotor i det hele tatt? Hva skjer i det du vrir om nøkkel? Ingen lyd eller tegn til reaksjon?
Ååh? Har akkurat lasta deb opp så mulig youtube ikke har verifisert/godkjennt den ennå, skal se på det.
Når jeg vrir nøkkel i hakk 3 så durer pumpa men høres rar ut...
Jeg må rette opp i noe her, den chinner på starter sånn 1-2 ganger og stopper. Ikke det samme som at en chinner i flere sekunder. Den kutter ut etter 2 forsøk.
Når jeg trykker på linken:
Screenshot_20170521-213014.png
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
https://youtu.be/iyQ43O-YpZg
Hmm.. Tviler nå i alle fall på at pumpe å starter har en sammenheng på det viset. Riktig nok ikke til Volvo, men har faktisk overhalt flere av disse startmotorene tidligere, men kan egentlig ikke si jeg drar kjensel på akkurat denne lyden..
Har du målt hvilken spenninger du har på starter, eventuelt prøvd å gi den et godt gammelt slag i det du vrir om?
Hvor gammelt er batteriet? Virker litt som batteri siden starter ikke klarer og dra rundt motoren prøvd med startkabler?.
Men kan jo også være starter?
Det som har stått i er "gammelt".. over 2 år. Men det lader innendørs nå og har 12 volt spenning.
Kan prøve med startskabler.
Ja det er jo mulig den er gåen/dårlig..
Når jeg tenker meg om så har den vert litt treig å starte over en stund nå.. litt sånn 1, 2, 3, slag og så starter den men litt sånn treig omdreining.. vanskelig å forklare lyden. Har allid starta men har hørt litt seig ut liksom.
Høres ut som batteriet synes jeg men kan være starter. Batteriet i min v70 døde nå nylig uten forvarsel med det var jo 7 år gammelt.
Jeg har opplevd på en hiace at den måtte glødes 2 ganger før start og hadde treig omdreining på starter også ville den ikke starte en dag med symptomer som dette men startet med en gang på start kabler og ble helt fin igjen med nytt batteri.
Min batteri lader har booster funksjon så det kan gi batteriet nok strøm til og starte bilen raskt vis ikke så kan en jo bruke startkabler.
Ta ein startkabel og sett på minuspolen og andre enden til gods og prøv igjen
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Hehe, ja da skjønner jeg