Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 200 av 206 FørstFørst ... 100 150 190 198 199 200 201 202 ... SisteSiste
Viser resultater 4.976 til 5.000 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #4976
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    endelig skjer det noe igjen. begynner å fungere bedre her igjen så da blir det litt skruing igjen.

    driver med to ting på en gang... prosjekt vannavkjølt intercooler til Mercedes G-wogna... snart ferdig med den...

    og nå endelig... har jeg Elektrisk Servopumpe oppe å går.
    Til info:
    pumpe fra Mercedes A168
    brun kabel jording
    rød kabel konstant strøm
    blå kabel skal ha ladestrømssignal fra dynamo slik at pumpa går når motor går.
    herlig framgang!


  2. Takk Anders Dybvadsskog, vangsfreaken, AKL, jacobsen takket for denne posten
  3. #4977
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Endelig oppdatering igjen

  4. #4978
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Endelig oppdatering igjen
    Ja skjer forhåpentligvis litt jevnt framover nå. Aluminium deksel til regreima har vært ferdig lenge også så venter på finpussen på det og pulverlakkering når jeg er ferdig med dashbordbraketten helt når dashbordet er ferdig tilpasset nå det siste jeg holdt på med samt støttebraketten til xc90 skjermen i dashbordet :-)

  5. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  6. #4979
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Einig med Andreas, kjekt med oppdatering igjen!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  7. #4980
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.994
    Antall takk

    Standard

    Godt å se du er i gang igjen Lenge siden sist jeg har titta innom her nå. Ser virkelig fram til videre oppdateringer

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  8. #4981
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard






    det går sakte men sikkert i rett retning nå. regreimdeksel tilbake fra pulverlakkering og da kan motor gjøres klar for levering til cylmo, da begynner det å ligne litt på framgang igjen

  9. Takk Kristian N, Nero, Anders Dybvadsskog, Lasse R, Riff, Joachimbg takket for denne posten
  10. #4982
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Knalltøft

  11. #4983
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Stilig deksel! Har du anna regreim opplegg ein standard 16v sida du bygger nytt deksel?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  12. #4984
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Knalltøft
    Takk

  13. #4985
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvobrage Vis post
    Stilig deksel! Har du anna regreim opplegg ein standard 16v sida du bygger nytt deksel?
    Takk
    annet enn standard? standard og 16V i samme setning når det er B230 hehe neida, det er jo yoshifab regreimkitet og plastdeksler passer jo ikke overens i det heletatt.
    du som lager og sveiser så mye alu burde jo lage en haug med sånne for salg kostet meg $$$$kr i sveising eksternt :S

  14. Takk Lasse R takket for denne posten
  15. #4986
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    begynner å se på håndbrekket til R bremsene igjen, fikk tilsendt et par bilder av en amerikaner slik at det var lettere å ta utgangspunkt i hvordan, saken er da å sveise ilag et par volvo 240 håndbremsklaver med håndbremsklavene til S60R/ V70R. bilder og beskrivelse følger.


    de originale 240 klavene renses for belegg og kappes slik at kun den delen av godset som ligger ann mot bremseskjoldet er igjen. dette for å kunne opprettholde distansen og plasseringen av klavene mot skjold og skivene.


    gikk med utgangspunkt i dette.




    så er de foreløpig punktsveiset dårlig sammen for å teste på bilen om det passer fysisk og fungerer i praksis før de blir ferdigsveiset. spent nå...



    passer i S60R bremseskivene på 240 sånn foreløpig så får vi se

  16. Takk vangsfreaken, Nero, Joachimbg takket for denne posten
  17. #4987
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Har du punktet uten å ha gass på ?
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  18. #4988
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Har du punktet uten å ha gass på ?
    begynner å lure på om det var for lite gasstrykk ja, brukte apparatet på jobb slik det stod bare så spørs om det er det som er grunnen for jeg syntes det var litt merkelig. kan jo ikke å sveise egentlig så det blir mye "sånn jeg fant apparatet" sveising hehe men det gjør ikke noe, skal bare teste med klavene på i kveld nå om hjulet går rundt med dette montert på og kan ferdigsveises

  19. Takk Joachimbg takket for denne posten
  20. #4989
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Ser det på bildene at du ikke har hatt gass på. Punktene er full av porer og ikke for å være ekkel men du har nok kanskje fått like godt hold om du hadde brukt ett stjerneskudd menmen prøver man ikke så lærer man ikke
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  21. #4990
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Ser ut som en god løsning
    Mine R-bremser er litt på vent siden jeg vil bli ferdig med alt annet først. Men er greit å finne slike tips og triks som dette da

    Hvilken bremse master har du tenkt å bruke?
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  22. #4991
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Ser det på bildene at du ikke har hatt gass på. Punktene er full av porer og ikke for å være ekkel men du har nok kanskje fått like godt hold om du hadde brukt ett stjerneskudd menmen prøver man ikke så lærer man ikke
    jo takk fant ut det etterpå. skal helsveises når jeg vet at det passer overens. kan ikke å sveise før man prøver seg fram, å det er det jeg prøver på så tar den ikke vondt

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Ser ut som en god løsning
    Mine R-bremser er litt på vent siden jeg vil bli ferdig med alt annet først. Men er greit å finne slike tips og triks som dette da

    Hvilken bremse master har du tenkt å bruke?
    står lenger bak her men svarte i R bremsetråden som er laget også.
    bremsekraftforsterker fra nissan skylinde som passer rett på med 4 nye festehull.
    bremsemaster fra nissan 300zx med to uttak foran og et utløp til bak. absolutt alt 240 originalt fjernes langt unna denne bilen og alle nye rør legges, gjennstår pr nå bare å lage nytt rør bakover og holder for rør\slangen bak mot bakaksel samt T-splitten på aksel ut til hver side

  23. Takk Riff, Joachimbg takket for denne posten
  24. #4992
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    fikk testet håndbrekkløsningen i går nå. og det fungerer helt topp der bilen stod, strammet opp og dro til, klarte ikke å rikke på det. vellykket første forsøk for en gangs skyld
    nå gjennstår å lage neste side og sveise ferdig begge samt sveise igjen reduksjonsventilene så de fungerer som oppfesting og ikke justering bare. har laget bremserør også i går så bare jeg får hjelp til å flense om de to originale rørene som går bakover fra motorrommet så er det forhåpentligvis bare å lufte og teste at det er tett og gir trykk på pedalen og kliper igjen hjulene framgang, godt!!!

  25. Takk volvobrage, Riff, Joachimbg, Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  26. #4993
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Genial løysning!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  27. #4994

  28. Takk volvobrage takket for denne posten
  29. #4995
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Super løsning
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  30. #4996
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Komplette R-Bremser er herved montert og luftet systemet og testet. biter godt fast når jeg prøver å dra rundt der den står. skal bytte ut to bremserør først som har fått litt for skarp bøy under legging så er bremser i utgangspunktet ferdig, før man da får testet i praksis på vei
    stort skritt i riktig retning dette!

  31. Takk Riff, volvobrage, Joachimbg, AKL, Anders Dybvadsskog, Nero takket for denne posten
  32. #4997
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Innlegg
    3.350
    Antall takk

    Standard

    Kult
    Gleder meg til å lese om hvordan testen går
    Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

    Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

  33. #4998
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    30. mars 2017
    Innlegg
    1
    Antall takk

    Standard

    hvor fikk du laget de adapterne eller kjøpt dem ? fikk du med no spec på stålet det er laget av og hva slags materiale er dem laget av ?

  34. #4999
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    2.941
    Antall takk

    Standard

    Om du skulle finne på å masseprodusere regreimdeksler, let me know

  35. #5000
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Riff Vis post
    Kult
    Gleder meg til å lese om hvordan testen går
    ME TO! Når motor er inne og testet at starter skal nok bilen rulles en tur på veien

    Sitat Opprinnelig postet av Marius744FT Vis post
    hvor fikk du laget de adapterne eller kjøpt dem ? fikk du med no spec på stålet det er laget av og hva slags materiale er dem laget av ?
    Yengis som hadde et parti en gang. var ikke med papirer på aluminiumen men fikk vite hvilken type metall, husker ikke akkurat nå.

    motor er forresten levert til Cylmo i Trondheim for skifte til H-profil råder og Smidde Wiseco stempel og nye lager og borring så da monterer de sammen alt for meg så jeg kan skru på eksterne deler og tilpasse dette ferdig når det kommer hjem gleder meg! opps der var konto tom

  36. Takk Riff, Nero, volvobrage takket for denne posten
Side 200 av 206 FørstFørst ... 100 150 190 198 199 200 201 202 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •