Jo, men bare i .63 :/ kan sende epost eventuelt
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Jo, men bare i .63 :/ kan sende epost eventuelt
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Jeg har konkludert med at jeg ikke kan bruke 15-20000 på en turbo, det er jo galskap for min del når resten av oppsettet ikke gjenspeiler en så jækla dyr turbo.. Jeg har rett og slett ikke råd Da blir det muligens en slik sx-e 7064, men med twinentry eksoshus. Da burde jeg sikkert bygd om grenrøret mitt til t3 twin flens for å utnytte fordelene med twinentry eksoshus...? Eller fungerer et twinentry på eksakt samme vis som singleentry på t3 single grenrør?
Da er det bare å smøre seg med tålmodighet, og vente på skatte -og feriepenger
Snakka med Torgeir forrige uke også, og det gjenstår bare montering av toppen min. Vi har vært enige om at han ikke trengte å stresse med den, siden han har hatt mye å gjøre og jeg ikke har hatt behov for den før nå Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves..
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 30/04/17 kl 20:56
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Twin entry turbo på singel exit grenrør er ikke vits, du får ikke utnytta twin entry turboen da dessverre. Garrett har faktisk endelig kommet med fløde papirer på twin entry husene sine så du kan få en pekepinn på hva de fløder iforhold til singel entry ihvertfall
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Jeg har jo ikke gjort ferdig grenrøret mitt enda, så da bygger jeg det om til t3 twin. Liten vits å ikke utnytte alle fordeler når jeg først lager grenrør
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Livet er ikke lett for den som aldri klarer å bestemme seg... Huff
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Nei du sier noe der.. Hadde jeg spydd og driti penger skulle jeg kjøpt meg efr 7670 og bygd 2.5l 16v istede. Men, når jeg alt har brukt en passe stor slant med penger på 8v så må jeg fullføre den
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Det gjør jo ingenting å ha ett twinentry grenrør uansett Om du senere velger en single entry turbo så blir det ikke noe dårligere av den grunn
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Med twinentry er det 1-4 og 2-3 sammen, med singleentry er det vel tenningsrekkefølge som gjelder Altså 1-3 og 2-4 sammen
Men de gjør nok minimal forskjell tror jeg. Når jeg først har twinentry turbo så går jeg nok tvilsomt tilbake
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 30/04/17 kl 15:23
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Hvis du har feil tenningsrekkefølge nå så må du endre det, ellers kan du likeså greit bruke singel entry. Jeg kan jo evt kjøpe det du har lagd nå så du får lagd ditt korrekt.
Det jeg lager er 1-3 & 2-4 single grenrør ja, kan eventuelt lage det ferdig og heller lage nytt twinentry grenrør
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Verkar vara en bra turbo det där!
Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88
KL Racing
Er nok mye turbo for pengene
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Absolut! Vet flera som är nöjda med fabrikatet.
Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88
KL Racing
I dag har jeg kjørt ei lita runde på 75 mil, og har henta inn litt deler En tur på Dekklåven etter et felgsett, innom Lasse etter et felgsett og en tur til Tyristrand hos Scimec. Kommer vel noen bilder i morra
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 25/06/17 kl 12:13
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Alltid morro å være på turne
Gott med lite utflykt!
Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88
KL Racing
Morro å treffe folk fra forumet, og titte litt på hva de driver med Jeg skal se over toppen jeg henta hos Torgeir, og så skal jeg få på compomotive felgene på 940n i dag. Tar litt bilder etterpå! Tror hvite comp mo6 passer bra på lysblå 940...
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Bilder sier mer enn tusen ord
Handla compomotive mo6 av Lasse, og henta like så greit felger til 740n i samme slengen. Slike kt racing i bronse fra dekklåven.
Spm råder, smidde stempel, siemens deka 830, malpassi regulator, nye råde og bærelager, spesial fuelrail fra Torgeir +++
Sent fra min SM-G390F via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Mycket godis där!
Åh, jag vill också ha Compomotive!
Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88
KL Racing
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt