Ja har sett en del på 3071 og, inducer er mindre på Gt32 etter målene jeg har funnet. Billigere og. T3 0.78 avgashus høres ikke ille ut heller.
Leter etter en Turbo til 300-350 bhp. B23 forgasser turbo. Må helst ha T3 flens og intern wastgate.
Ja har sett en del på 3071 og, inducer er mindre på Gt32 etter målene jeg har funnet. Billigere og. T3 0.78 avgashus høres ikke ille ut heller.
Leter etter en Turbo til 300-350 bhp. B23 forgasser turbo. Må helst ha T3 flens og intern wastgate.
Sist endret av Hansi86; 23/04/17 kl 13:49
Ikke som jeg kjenner til dessverre, men kanskje du kan bli den første? Jeg har uvanlig stor tro på akkurat denne turboen til Volvos rødmotorer. GT32 leveres i mange forskjellige utgaver, men hvis vi skal "cut to the chase", så er det GT3271 med A/R0.78 og integrert WG jeg ville valgt.
Ja etter å ha lest på spec av turboer i en tid nå så syns jeg Gt3271 høres ut som en turbo som passer en rødblokk, men var lite info og finne om den er utprøvd på Volvo.
Batland: Du vet jo en del om mitt motor prosjekt, og denne turboen er vell (for stor) til singel at forgasser, men er ment til bruk sammen med aq140 innsuget og 2 forgasser etterhvert.
Man kan lett tro at den er litt stor, men jeg tror at det går fint. Det er to problemer med for store turboer. Det ene er at de spooler for sent. Det kan man bare glemme med en GT32. Den er egentlig designet for Diesel og SPOOLER!.![]()
Det andre er at store turboer lett sliter med Surge hvis man lader for mye på lave turtall. GT3271 derimot, den klarer dette og sjekk turtallet: https://www.youtube.com/watch?v=HyRRuzCJaNs
Ja den er sikkert fysisk noe stor, men har og troen på brukbar spool på den. Fint om jeg kan bruke den med singel forgasser og til og begynne med. Mtp surge burde den vell ligge godt an ja, siden kompressor delen ikke er så overdreven stor. Bra ladd på den Bmw en.
Hmm skal tro hvem som kan levere en korrekt slik? Mange av levrandørene oppgir jo så lite spec, og ofte dårlige/gamle bilder av varene.
Airtune.se er en mulighet: http://www.airtune.se/product_info.p...rett-GT32.html
Turbosenter en annen: http://turbosenter.no/nettbutikk/no/
Turbosevice, GIK osv osv.
Opplysninger og delenummeret du trenger er: GARRETT TURBOCHARGER GT3271 - 452203-1
Evt: Part number:
452203-1
452203-5001
452203-01
452203-5001S
http://www.turbomaster.info/eng/garr...52176-0003.php
http://www.turbozentrum.de/tpl/downl...1_452203-1.pdf
Sist endret av Batland; 23/04/17 kl 15:25
Takk, tror jeg tar kontakt med en av de norske rett å slett. Liker og få snakket i tlf, slik at jeg får de rette delene.
Håper du legger ut resultatet etterhvert også![]()
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Ingen av de nevnte Norske hadde inne Gt3271. og var usikker på om de fikk tak i den. Mulig jeg kontakter airtune.
Har lyst på BW efr 6258 også, Skal sjekke om volvo manifoild kan borres om til T25 flens.
Å neida. Dét har de nok ikke. GT3271 er kun for helt spesielt interesserte. Airtune skriver vel 2-3 uker leveringstid? Hvis budsjettet tillater EFR turbo, hør med turboselgerene ang. min favoritt, EFR7064, på Volvo 8V rødmotor.![]()
Jeg anbefalte EFR6258 til en bilkjommmi med 8V Toyota 1,8L motor og resultatet ble helt amazing. Jeg mener at EFR6258 er i minste laget til motorer over 2000 ccm.
Kommer seff an på hva bruken skal være... til "husmortrim" så funker EFR6258 ganske amazeballs på en nesten urørt B230FK, og ladder like tidlig som den originale "eksosbremsa"... dysene blir ganske fort en flaskehals før man når trykket de fleste tvinger på en stakkars 13c uten å tenke seg om engang...
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Ja og et annet lite tips... På 6258 så er det ca. 5mm rett "stuss" umiddelbart etter turbinhjulet (innafor 3" V-band flensen) den kan med fordel gjøres konisk så det skrår utover med 7° vinkel umiddelbart etter bladtuppene i exduceren til turbinhjulet... Slike smådetaljer de ikke tar seg tid til på fabrikken, da det hullet maskineres fra turbinsiden av eksoshuset...
Har du noe mer info om den motoren Njål? Bremsepapirer f.eks![]()
Ikke bremsepapirer på den, var ikke noe vi fant vitsen å benke heller... bare en oppfriska hverdagstralle... Nesten ellers std B230FK med vikingchip, en mindre restriktiv intercooler, 2.5" eksos (tror det var simmons?) 3" DP av eier selv og EFR 6258, ellers originalt rundt, originalt bensintrykk osv for å unngå mest mulig kluss og tull med startproblemer osv... ladder omentrent like tidlig som 13c-plomben, men er ikke ei propp når laddet kommer, så frisk og fin hverdagstralle, selv T-kammen oppleves helt annerledes når den ikke står å skaller huet mot en vegg.... Sånn type gubbetralle du kan ligge i 5 og ta forbikjøringer med hvis man er lat og ikke gidder å gire ned til 3... Husker ikke eksakt hvilket trykk vi endte opp med (3 år siden), men trakk av litt for å ha margin, ettersom lambdaverdien begynte å klatre. Originaldysene er vel 310cc på FK/FT etter 90 (97 mod FK) så et guestimate skulle vel bli 180 ish på nava eller der omkring. Beste av alt er at man hører knapt at det er turbo... ikke noe "psssh" og poff og annet joss![]()
Sist endret av Njål Nilssen; 25/04/17 kl 17:44
Batland: Nei er nok ikke så mange som selger den her nei. De tilbydde meg gt3071 og kunne lage meg ett eksos hus med intern wastgate og T3 flens.
Det kunne vell og vært en ok turbo.
Njål: pen løsning på t25 flensen dær. Er nok en løsning jeg kunne fått til.
Ang. Efr 7064 så har jeg prøvd den før i volvo. Og var en kjempe match til b230 virket det som. Ladetrykk rett før 3000 i 4 gir. Jeg skal ha skilter på bilen, så den må kunne gå igjennom pkk. Sånn sett hadde nok 6258 sett mer anonym ut.
Får se hva jeg ender opp med. Folk må gjerne rable ned hva de kjører med og hvordan de fungerer.
Ja jeg presiserte at jeg måtte ha 60 mm turbinhjul, og det skulle jeg få. Han snakket om ett A/R0.84 eksos hus.
Ok ja lyser litt trim med det 4 toms inntaket det ser ut som de leveres mest med.
kan og bruke adapter viss ein ikkje har tilgang til sveis og fres:
http://www.gikturbo.se/performance/f...s-adapter.html
Kommer an på hvor mye utover den bygger... Flensen jeg lagde er 12mm tykk, og med EFR6258 direkte på den med en tynn metallpakning er det ca. 1.5 cm klaring igjen mellom kompressorhuset og til høyre rammevange i 7/900 i alle fall... Med mindre man har steinharde motorfester bør man helst ha litt spillerom for en motor som både vrir seg og spretter rundt litt...
Løsningen er at selgeren tar utgangspunkt i en CHRA og så kompletterer med:
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=GCH
771300-0005 = .82a/r GT30R som kan sees her: http://www.atpturbo.com/mm5/merchant...egory_Code=GTH
Samt actuator, actuatorbrakett osv osv.
Ser ut så man kunne satt sammen turboen selv der på atp også. Får vente og høre hvilken pris jeg får her.