Absolutt![]()
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Absolutt![]()
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Blir bra dettaeg ville ha bytta simringen uansett , mykje jobb viss den må byttast seinare
Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk
Ja det er sant. Usikker på om jeg har den liggende :/ Glemte å kjøpe sist jeg bestilte deler
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Viss den er heilt tett så held den gjerne til neste kløtsj bytteKjøpte simringar på bcb ein gong, dei var dårleg passform på, så eg brukar kun orginale Volvo
Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk
Det virka som den var helt tett jaSkal kjøpe pakninger på Volvo neste gang jeg også. Ikke fornøyd med de man får kjøpt på pedersen og bcb
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 14/04/17 kl 11:07
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Ferdig! Ble veldig forøyd. Fungerte perfekt.
Det ble montert p-type overdrive fra turbobil. Girkassa var fin innvendig ogsåNye foringer på giroverføring gjorde underverker, sammen med ny girkule. Det ble lagt opp nye ledninger til ryggelysbryter og og overdrive fordi ledningene var gått i oppløsning.
Jeg måtte lage endel pakninger selv, for det fulgte naturligvis ikke med de pakningene jeg hadde behov for...
Slipte spor i clutchen i overdriven for å sikre at den ikke skulle slure. Pussa samtidig bort glasseringa på anlegsflata til clutchen![]()
Bytta opplagring på mellomaksel, og girkassefeste også, så nå er alle vibrasjoner borte
Det ble endel jobb, og det tok mer tid enn forventa.. Men, resultatet ble tilfredsstillende vertfall
Borra og gjenga opp rattnavet så jeg fikk på luisirattet også
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 20/04/17 kl 21:20
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Blir saker! Bare litt mer jordnær så blir det bra.
Var ett tag sedan man kollade in här. Du har ju grejat en hel del, ser fint ut!
Hur kall termostat kör du?
Tack till:
Bil Bengtsson i Simrishamn
do88
KL Racing
Den må nærmere bakken ja! Har 60mm fjører stående på den 945n jeg henta
Ja den blir litt bedre for hver gangKjører for øyeblikket med 92°, men skal bruke 74° når jeg har byttet kam og høvla toppen 1.5mm.
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Drar til gards mye rart jeg..
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Ja det er nok passe temperatur på lett trimmet fk
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Det er ikke mer enn nytt ratt og ny girkule som skal til for å glede megLitt stort ratt, og litt flatt.. Men ellers bra. Syns det passa godt inn i en 740
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 16/01/19 kl 17:51
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Rattet passa bra inn![]()
Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk
Rattet ble bra, hva er det fulle navnet på det å størrelse? Blir nok et slik i 940en![]()
godt å se noen som beholder m46![]()
de ratta der er godehar samme i 940n min, bare med mindre diameter
![]()
å så har jeg et til som er gamletypen tror jeg. tykkere der man har henda, å så er det i skinn eller noe greier.
Luisi Grifon heter det. Det er 380mm
http://www.pedersenracing.no/butikk/ratt/luisi-grifon
Alle kan ikke bygge om til m90Syns m46 er genial på landevegskjøring, for den har ganske lav utveksling på 5.gir
Ja rattet var bra, men syns det var litt glatt. Kommer seg sikkert etterhvert
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 19/04/17 kl 07:11
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Byttet kam i går, og fikk shimsa ventiler til ca 0.5 i klaring. Skulle gjerne hatt 0.4, men jeg hadde ikke riktige shims desverre. Uansett, den gikk ikke veldig bra.. Den var mer turtallsvillig og den fikk en helt annen motorlyd! Høres nesten ut som bilcross med store gassereHar ikke justert tenning med lampe enda, la den bare på ganske lav tenning for å være på den sikre siden. Hvor mange grader skal b230e ha? Er det noen form for selvjusterende tenning på e-motor? Det er fordeler med hallgiver og bankesensor på blokka. Bilen går veldig rufsete på tomgang, men det skyldes antageligvis utette ventiler. Jeg tok ut kammen og dro rundt motor med skralle og da feis det luft alle steder, så tyder på det er noe som ikke holder vertfall!
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
La tenning på 12° på tomgang, men en ventil henger litt/er utett så den går jævli ruskete på lave turtall. Råtøff lyd på høyere turtall da
Edit: bytta også reimhjul på veiv, vannpumpe og dynamo til multireimhjul i går. Ble ganske fintSå slipper jeg slitne kilreimer i fremtiden. Litt mindre hjul på veiva og større på dynamo så jeg ikke sliter så fort børster og slik ved høyere turtall
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 02/05/17 kl 22:04
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Hahah, jo takkHar litt treige ventiler og stor ventilklaring, men det har blitt litt bedre med litt turtallskjøring
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Skal manne meg opp for en stor jobb på toppen i nærmeste fremtid, så håper resultatet blir bra da
Har forhørt meg på pris for å frese ventilseter for 46/38 ventiler, så da stor det igjen bare en porting og muligns en høvling for å ta av 1mm
Har en 530 topp med 46/38 ventiler, men den er høvla faens 2.4mm så den blir nok ikke brukt her nei!
Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
Sist endret av HansOla; 04/05/17 kl 09:32
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Prosjekt: 242 turbo http://forum.vccn.no/showthread.php?...an-det-bli-bra
Jobb: https://www.facebook.com/BW.MEK/