Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 51 av 92 FørstFørst ... 41 49 50 51 52 53 61 ... SisteSiste
Viser resultater 1.251 til 1.275 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1251
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Blei litt i tvil sjøl, for det var ikke fjører på den bilen jeg hugde, så kom plutselig på at jeg kunne tatt feil der.
    Derfor dobbeltsjekka jeg den nå, siden vraket står på hengern i gården her, og det er helt klart multilinkfeste på den, uten tvil.
    Men, bare det bakerste hullet til selve ramma. Ikke noe andre fester til noen brakketter eller noe.

    Sjekka på banebilen min, og A.Finstad sin orginale 740 Turbo, ingen av dem hadde festene klare, så dette er tydeligvis ganske forskjellig fra bil til bil.
    spørs som sagt hvor den er laget. lurer på om folk fortsatt tror det er umulig å godkjenne :P
    One Ring to rule them all

  2. #1252
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Blei litt i tvil sjøl, for det var ikke fjører på den bilen jeg hugde, så kom plutselig på at jeg kunne tatt feil der.
    Derfor dobbeltsjekka jeg den nå, siden vraket står på hengern i gården her, og det er helt klart multilinkfeste på den, uten tvil.
    Men, bare det bakerste hullet til selve ramma. Ikke noe andre fester til noen brakketter eller noe.

    Sjekka på banebilen min, og A.Finstad sin orginale 740 Turbo, ingen av dem hadde festene klare, så dette er tydeligvis ganske forskjellig fra bil til bil.
    Det kommer frem noe veldig interressant her. Nå tror jeg sannelig at jeg må ta en titt på min 760 også!

    Jeg hadde en kontrollør fra BT Trondheim på verkstedet for å se på prosjektet mitt. De nye reglene er visst slik at dersom en må sveise inn som 1 feste i karrosseriet (til f.eks multilink, wattlink osv..), var bilen å regne som et amatør bygg med avgifter deretter
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  3. #1253
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    din 760 har ikke dette festet.
    hvis de nye reglene er sånn så får man gjøre som man skal å skru de fast.. men det er tatt opp før..
    One Ring to rule them all

  4. #1254
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Haha, du kjørte på med den biltema resirken til å begynne med Gjorde det selv. Fy for en stygg lyd det er i den igrunn..

    Her er når jeg testa den :P

    Litt sånn "F&F" lyd
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  5. #1255
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    2stk så hadde den blitt høy og "tynn". rart turbon ikke slår tilbake
    One Ring to rule them all

  6. #1256
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Litt sånn "F&F" lyd

    Hehe, blei annerledes lyd med RFL iallefall! Bråka LITT mer


  7. #1257
    Registrerte brukere Testdriver sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordland
    Innlegg
    967
    Antall takk

    Standard

    Der ja, der ja
    X: 1995 945 Lt
    X: 1986 745 Tic

  8. #1258
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Kanskje litt teit på en Volvo, men syns den vanlige poffinga er så kjedelig, syns HKS sin SSQV er tøff, hvertfall den med "håpto findesj", altså den siste.
    http://www.youtube.com/watch?v=HblCE...eature=related
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  9. #1259
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Skjønte ingenting av hva du mente, helt til jeg så filmen..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  10. #1260
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Kanskje litt teit på en Volvo, men syns den vanlige poffinga er så kjedelig, syns HKS sin SSQV er tøff, hvertfall den med "håpto findesj", altså den siste.
    http://www.youtube.com/watch?v=HblCE...eature=related
    Har den midterste i min hks, og det er Nydelig lyd. Når man begynner og gi disse litt trykk så smeller det nesten for øra. Og det hviner noe inni........
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  11. #1261
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Har den midterste i min hks, og det er Nydelig lyd. Når man begynner og gi disse litt trykk så smeller det nesten for øra. Og det hviner noe inni........
    Fikk du med den siste lilla også? Ekte eller kopi?

    Ville du ha laga et lite videoklip så man får høre litt?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #1262
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Seff er det ekte, gidder ikke og drive med fake varer.
    Legger ut video i min prosjekt tråd snart nå
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  13. #1263
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Er så mange som kjører fake-kopier, så umulig å vite
    Skal sjekke'n ut.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  14. #1264
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    En kompis har den samma som jonass, og jeg sier bare en ting, gå for den !!
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  15. #1265
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 11.07.2010 - Coilovere montert bak + litt småtteri




    Var i Sverige å hentet coiloverene bak på Fredag. Sånn ser de ut!







    Monterte de på Lørdag. Sånn ble det! Samme prosedyren som jeg har flere bilder av før i tråden ved bytte av bladfjør, så har ikke tatt flere bilder av det. Fjernet bladfjøra og kjører kun med coiloverene nå.

    Justert helt til topps. Skulle vel egentlig hatt en litt lengre fjør, men når den er justert til topps så er høyden ganske jevn med høyden foran.







    Enda et bilde av reduksjonsventilen . Men det bare for å vise bort TeamBørnOut's geniale forslag å bruke luftnippel til mopedfelger med slangeløse dekk til å koble seg innpå trykkrøret med en vakumslange.

    Koblet trykkslangen til wastegaten fra innsuget og til trykkrøret før spjeldet. Siden det skal være bedre. Merket ikke noe forskjell på min, men wastegaten har det kanskje bedre sånn.







    Turbosmart Racegate 50mm dumpen montert! Ser ut til å fungere bra når vi fikk ordnet litt med fjærene. Lyden er fin! Vakumslangen som ligger frem dit skal festes til sideveggen på avskjermingen jeg skal lage til luftfilteret etterhvert.







    Fant ut at det ikke er mulig å legge wastegate røret fremover uten masse knot og måtte isåfall gjordt om på oljereturslangen. Så har snudd wastegaten så utblåset kommer bakover. Sånn at røret kan legges rett bak oljefilteret. Er akkurat plass der på kusehåret.

    Ikke like vedlikeholdsvennlig mtp at røret må skrus ned hver gang oljefilteret skal byttes, men det får gå. Er jo ikke så mye ekstra jobb.



    Veit jeg har lovet en film ganske lenge nå, men den kommer iløpet av uka når wastegate røret er ferdig . Legger ut speedometer film og litt annet.

  16. #1266
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Se her ja, nå begynner det og komme seg skikkelig.
    Nedrefestet på demper så litt svakt ut men holder sikkert.
    Eller er det vurdert og forsterke ved og legge ut en U?
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  17. #1267
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Se her ja, nå begynner det og komme seg skikkelig.
    Nedrefestet på demper så litt svakt ut men holder sikkert.
    Eller er det vurdert og forsterke ved og legge ut en U?
    Syns jeg også, da det er hele vekten til bilen på en liten umbrakobolt..?
    For det er vel ingen andre fjører osv nå?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  18. #1268
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    Se her ja, nå begynner det og komme seg skikkelig.
    Nedrefestet på demper så litt svakt ut men holder sikkert.
    Eller er det vurdert og forsterke ved og legge ut en U?
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Syns jeg også, da det er hele vekten til bilen på en liten umbrakobolt..?
    For det er vel ingen andre fjører osv nå?
    Har tenkt på det jeg og. Er en 12.9 bolt da riktignok. Men demperen er tredd innpå en liten stang i tillegg, men ikke sikker på om den hjelper så mye for den skulle egentlig vært litt trangere synes jeg enn den der.

    Er litt mer bekymret for hvor lenge den foringen kommer til å holde og hvor bra den er. Må muligens dreie en ny foring der i Superflex. Må være en ganske hard type for den foringen som sitter der nå er ganske "lang" i hullet i midten pga vekta. Og da kan jeg få dreid en hylse samtidig som er ganske presstilpasset i bunn der. Sånn at den ikke er så romslig og kan klunke.

  19. #1269
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    er det ikke slik at 12.9 knekker istedenfor å gi etter som 8.8 ?

    Ville kanskje funnet på en annen løsning, det er utrolig mye påkjenninger der. Tenk ved f.eks en fartsdump, hvor mye ekstra vekt som tynger ned når den skal dempe slaget, også om det da i tillegg er høy spec på dempern..

    Kjedelig om det skulle knekt, da tar det ikke lang tid før du er i godt driv på vei ut av veien..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  20. #1270
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Burde jo ikke være noe problem da, det er jo der demperne er festa originalt. Bunnen av dempern hviler jo bare på den tappen som tyter ut der.
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  21. #1271
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.195
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Burde jo ikke være noe problem da, det er jo der demperne er festa originalt.
    Men da har man også fjør(er) som holder bilen oppe..

  22. #1272
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Bolten har ingen belastning. Det er hylsa som bunn av demperen er tredd innpå som har belastningen. Så tviler egentlig på at bolten kan knekke. Men, ja, har tenkt på å finne en annen løsning.

    Men øvre festet hviler på en tilsvarende 12.9 bolt. Men klemmes sammen av karrosseriplatene på begge sider.

  23. #1273
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Men da har man også fjør(er) som holder bilen oppe..
    Det er jo sant!
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  24. #1274
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Det er jo sant!
    Er det som er bekymringen. Blir MYE mer belastning når noe skal holde igjen all vekten slik sidelengs, enn med fjører som da gjerne er plassert oppå brua som det er orginalt.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  25. #1275
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Men bilen ble også levert med nivåmat dempere som kan løfte noe sinnsvakt med vekt. Så mye vekt at den slappe bladfjøra som sitter der i tillegg ikke har så mye å si og bilen ville sunket rett ned på gummiputene hvis festet hadde knekt.

Side 51 av 92 FørstFørst ... 41 49 50 51 52 53 61 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •