Det kommer frem noe veldig interressant her. Nå tror jeg sannelig at jeg må ta en titt på min 760 også!
Jeg hadde en kontrollør fra BT Trondheim på verkstedet for å se på prosjektet mitt. De nye reglene er visst slik at dersom en må sveise inn som 1 feste i karrosseriet (til f.eks multilink, wattlink osv..), var bilen å regne som et amatør bygg med avgifter deretter![]()
1998 Volvo V70XC - bruksbil
1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt
din 760 har ikke dette festet.
hvis de nye reglene er sånn så får man gjøre som man skal å skru de fast.. men det er tatt opp før..
One Ring to rule them all
2stk så hadde den blitt høy og "tynn". rart turbon ikke slår tilbake
One Ring to rule them all
Der ja, der ja![]()
X: 1995 945 Lt
X: 1986 745 Tic
Kanskje litt teit på en Volvo, men syns den vanlige poffinga er så kjedelig, syns HKS sin SSQV er tøff, hvertfall den med "håpto findesj", altså den siste.
http://www.youtube.com/watch?v=HblCE...eature=related
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Skjønte ingenting av hva du mente, helt til jeg så filmen..![]()
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Seff er det ekte, gidder ikke og drive med fake varer.
Legger ut video i min prosjekt tråd snart nå
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
Er så mange som kjører fake-kopier, så umulig å vite
Skal sjekke'n ut.
En kompis har den samma som jonass, og jeg sier bare en ting, gå for den !!![]()
Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges
Oppdatering 11.07.2010 - Coilovere montert bak + litt småtteri
Var i Sverige å hentet coiloverene bak på Fredag. Sånn ser de ut!
![]()
Monterte de på Lørdag. Sånn ble det! Samme prosedyren som jeg har flere bilder av før i tråden ved bytte av bladfjør, så har ikke tatt flere bilder av det. Fjernet bladfjøra og kjører kun med coiloverene nå.
Justert helt til topps. Skulle vel egentlig hatt en litt lengre fjør, men når den er justert til topps så er høyden ganske jevn med høyden foran.
Enda et bilde av reduksjonsventilen. Men det bare for å vise bort TeamBørnOut's geniale forslag å bruke luftnippel til mopedfelger med slangeløse dekk til å koble seg innpå trykkrøret med en vakumslange.
Koblet trykkslangen til wastegaten fra innsuget og til trykkrøret før spjeldet. Siden det skal være bedre. Merket ikke noe forskjell på min, men wastegaten har det kanskje bedre sånn.
Turbosmart Racegate 50mm dumpen montert! Ser ut til å fungere bra når vi fikk ordnet litt med fjærene. Lyden er fin!Vakumslangen som ligger frem dit skal festes til sideveggen på avskjermingen jeg skal lage til luftfilteret etterhvert.
Fant ut at det ikke er mulig å legge wastegate røret fremover uten masse knot og måtte isåfall gjordt om på oljereturslangen. Så har snudd wastegaten så utblåset kommer bakover. Sånn at røret kan legges rett bak oljefilteret. Er akkurat plass der på kusehåret.
Ikke like vedlikeholdsvennlig mtp at røret må skrus ned hver gang oljefilteret skal byttes, men det får gå. Er jo ikke så mye ekstra jobb.
Veit jeg har lovet en film ganske lenge nå, men den kommer iløpet av uka når wastegate røret er ferdig. Legger ut speedometer film og litt annet.
Se her ja, nå begynner det og komme seg skikkelig.
Nedrefestet på demper så litt svakt ut men holder sikkert.
Eller er det vurdert og forsterke ved og legge ut en U?
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
Har tenkt på det jeg og. Er en 12.9 bolt da riktignok. Men demperen er tredd innpå en liten stang i tillegg, men ikke sikker på om den hjelper så mye for den skulle egentlig vært litt trangere synes jeg enn den der.
Er litt mer bekymret for hvor lenge den foringen kommer til å holde og hvor bra den er. Må muligens dreie en ny foring der i Superflex. Må være en ganske hard type for den foringen som sitter der nå er ganske "lang" i hullet i midten pga vekta. Og da kan jeg få dreid en hylse samtidig som er ganske presstilpasset i bunn der. Sånn at den ikke er så romslig og kan klunke.
er det ikke slik at 12.9 knekker istedenfor å gi etter som 8.8 ?
Ville kanskje funnet på en annen løsning, det er utrolig mye påkjenninger der. Tenk ved f.eks en fartsdump, hvor mye ekstra vekt som tynger ned når den skal dempe slaget, også om det da i tillegg er høy spec på dempern..
Kjedelig om det skulle knekt, da tar det ikke lang tid før du er i godt driv på vei ut av veien..
Burde jo ikke være noe problem da, det er jo der demperne er festa originalt. Bunnen av dempern hviler jo bare på den tappen som tyter ut der.
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)