Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 50 av 92 FørstFørst ... 40 48 49 50 51 52 60 ... SisteSiste
Viser resultater 1.226 til 1.250 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1226
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Iversen Vis post
    Du fortalte at du hadde multilink bak fra 960? For på 940 er den bolt on. Men ikke 960. Ihvertfall ikke på MK1 for der skaffa jeg nedre fester selv som jeg sendte dem.
    Det er til MK2, ja. De har akkurat begynt å selge coilovere bak til den bakstillingen (fra og med Tirsdagen som var). Så den skal være bolt-on .

  2. #1227
    Registrerte brukere Iversen sin avatar
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Løvenstad
    Innlegg
    292
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Det er til MK2, ja. De har akkurat begynt å selge coilovere bak til den bakstillingen (fra og med Tirsdagen som var). Så den skal være bolt-on .
    Det er bra. Da er det jo bare og slenge på og prøve. Tar du med mine når du er og henter dem?

  3. #1228
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    jeg sa i hvertfall klart i fra at det var til en MK2 bakstilling som sitter på en 740(kommer MK2 på min 740 snart!) og da sa dem at det skulle passe så regner med at det passer
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  4. #1229
    Registrerte brukere Volvoniføør sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    396
    Antall takk

    Standard

    Den reduksjonsventilen var neimen ikke dum, hvor fikk du tak i den?
    Volvo 940 TIC

  5. #1230
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Volvoniføør Vis post
    Den reduksjonsventilen var neimen ikke dum, hvor fikk du tak i den?
    Norgren. Denne: http://store.norgren.com/NO/nb-NO/ca...G-2GK-RCN.html

  6. #1231
    Registrerte brukere Volvoniføør sin avatar
    Medlem siden
    28. mars 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    396
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Mange takk
    Volvo 940 TIC

  7. #1232
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Men du, det står ikkje kor mykje den kostar... Korleis blir den kobla inn eigentleg? Og sånn som eg har skjønt det er den bedre enn pyseventil, men funkar den istadenfor for pyseventil?
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  8. #1233
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    En pysventil lekker luft, det er jo egentlig bleedventil de heter. Men det svenske navnet er pysventil.

    Den her regulerer trykket.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  9. #1234
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Men du, det står ikkje kor mykje den kostar... Korleis blir den kobla inn eigentleg? Og sånn som eg har skjønt det er den bedre enn pyseventil, men funkar den istadenfor for pyseventil?
    Trykket inn kobles fra det turboen lader. Trykket ut er konstant etter det du har stillt inn. Trykket ut kobles på wastegaten på oversiden av membranen og vil prøve å motstå at wastegaten åpner. Dermed regulerer du ladetrykket ved å holde igjen wastegaten akkurat som å bytte fjør, bare at man slipper å bytte og tilpasse fjører hele tiden.

  10. #1235
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    199
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Agrostar Vis post
    Men du, det står ikkje kor mykje den kostar... Korleis blir den kobla inn eigentleg? Og sånn som eg har skjønt det er den bedre enn pyseventil, men funkar den istadenfor for pyseventil?
    Det står ikke hvor mye den koster fordi privat folk ikke kan kjøpe direkte
    Bare å kjøpe en mellom din lokale rørlegger eller automatiker eller no sånt..

  11. #1236
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Jeg får ikke dette helt til å stemme, jeg.
    Er det vi ser helt nederst i dette bildet, der fjæra er festa orginalt?



    Jeg hugde en 744 GLE idag, og der var hullet på bildet allerede ferdig med gjenger.
    Men du hadde bare hull der, og måtte inn med en mutter på baksiden?
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  12. #1237
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Jeg får ikke dette helt til å stemme, jeg.
    Er det vi ser helt nederst i dette bildet, der fjæra er festa orginalt?



    Jeg hugde en 744 GLE idag, og der var hullet på bildet allerede ferdig med gjenger.
    Men du hadde bare hull der, og måtte inn med en mutter på baksiden?
    Det hullet der har vi sveiset inn mutter i. Hullet der fjæra er festet originalt er litt lengre frem.

  13. #1238
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    trur ikke du helt skjønte hva han sa for i det hullet der er det gjenger fra før av på det karroseriet han hugde
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  14. #1239
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    trur ikke du helt skjønte hva han sa for i det hullet der er det gjenger fra før av på det karroseriet han hugde
    Tror kanskje han tror at hullet bakfjæra er skrudd i er det bakre festet til multilinken. Det er det ikke. Det er kun et av hulla på braketten som skal over det bakre festet som er hullet til bakfjæra. Men hvis han har to hull med gjenger der, et som er litt lengre bak enn hullet til fjæra så har han det hullet.

  15. #1240
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    nei han driver jo å bygger multilink selv så trur han veit at det ikke er fjør festet det er snakk om og han har nettopp demontert en MK2 bakstilling til meg!
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  16. #1241
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av A.Finstad Vis post
    nei han driver jo å bygger multilink selv så trur han veit at det ikke er fjør festet det er snakk om og han har nettopp demontert en MK2 bakstilling til meg!
    Stemmer. Men syns det er litt rart hvis en gammel 740 hadde hatt festene klare.

  17. #1242
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    er jo tydelig at den har det da var jo en GLE han hugde så kan hende det er derfor å det var tiltenkt MK1 multilink på dem før?
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  18. #1243
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    noen 940er før 94 95 har festene klare ja. tror det er fordi de ble laget på en annen fabrikk ellerno.
    kom jo faktisk noe 940er i italia med multilink(eller var det belgia?). uansett, noen før 95 har festene klare
    Dette gjalt ikke damas 91 model (noe jeg trodde). men den ble kanskje laget på "feil" fabrikk..
    One Ring to rule them all

  19. #1244
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Det er snakk om festet bak fjøra ja, ikke selve fjøra. Var tydelige gjenger der, og det var dekt med tektyl og drit.
    Tror jeg må sjekke banebilen litt nøyere.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  20. #1245
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Det er snakk om festet bak fjøra ja, ikke selve fjøra. Var tydelige gjenger der, og det var dekt med tektyl og drit.
    Tror jeg må sjekke banebilen litt nøyere.
    Det er jo skikkelig flaks eventuellt da hvis man har de . Er det flere skruehull bak der igjen? Til de to siste skruene til braketten.

  21. #1246
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Haha, du kjørte på med den biltema resirken til å begynne med Gjorde det selv. Fy for en stygg lyd det er i den igrunn..

    Her er når jeg testa den :P


  22. #1247
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Tror kanskje han tror at hullet bakfjæra er skrudd i er det bakre festet til multilinken. Det er det ikke. Det er kun et av hulla på braketten som skal over det bakre festet som er hullet til bakfjæra. Men hvis han har to hull med gjenger der, et som er litt lengre bak enn hullet til fjæra så har han det hullet.
    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Det er jo skikkelig flaks eventuellt da hvis man har de . Er det flere skruehull bak der igjen? Til de to siste skruene til braketten.
    Blei litt i tvil sjøl, for det var ikke fjører på den bilen jeg hugde, så kom plutselig på at jeg kunne tatt feil der.
    Derfor dobbeltsjekka jeg den nå, siden vraket står på hengern i gården her, og det er helt klart multilinkfeste på den, uten tvil.
    Men, bare det bakerste hullet til selve ramma. Ikke noe andre fester til noen brakketter eller noe.

    Sjekka på banebilen min, og A.Finstad sin orginale 740 Turbo, ingen av dem hadde festene klare, så dette er tydeligvis ganske forskjellig fra bil til bil.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  23. #1248
    Registrerte brukere A.Finstad sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Norway
    Innlegg
    3.111
    Antall takk

    Standard

    haha ja vi sto å funderte litt på det Christian
    Arne Finstad(finsta'n)Granhus 91 model
    1989 modell 245 brukis
    1987 modell 740 turbo prosjekt
    1977 modell 242 Prosjekt
    1988 modell 740 GLE Vinterbil å kansje banebil med sekser
    momy said i could not handle a V8, momy is now religious!

  24. #1249
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Haha, du kjørte på med den biltema resirken til å begynne med Gjorde det selv. Fy for en stygg lyd det er i den igrunn..

    Her er når jeg testa den :P
    Hehe, ja . Er faktisk ganske OK lyd i Biltema dumpen nå med den slappeste fjøra. Men skal nok inn med Turbosmarten iløpet av denne uka .

  25. #1250
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    den er forliten for de store turboene. vi fant ut det for en stund siden hehe
    One Ring to rule them all

Side 50 av 92 FørstFørst ... 40 48 49 50 51 52 60 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •