Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  384
Side 15 av 27 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 25 ... SisteSiste
Viser resultater 351 til 375 av 675

Tråd: HansOla's 740 GLE 1986 TURBO! Datasprut, M3 girkasse, coilovers, større bremser ++

  1. #351
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Absolutt

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  2. #352

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    758
    Antall takk

    Standard

    Blir bra detta eg ville ha bytta simringen uansett , mykje jobb viss den må byttast seinare

    Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

  3. #353
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ja det er sant. Usikker på om jeg har den liggende :/ Glemte å kjøpe sist jeg bestilte deler

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  4. #354

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    758
    Antall takk

    Standard

    Viss den er heilt tett så held den gjerne til neste kløtsj bytte Kjøpte simringar på bcb ein gong, dei var dårleg passform på, så eg brukar kun orginale Volvo

    Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

  5. #355
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Det virka som den var helt tett ja Skal kjøpe pakninger på Volvo neste gang jeg også. Ikke fornøyd med de man får kjøpt på pedersen og bcb

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 14/04/17 kl 11:07

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. Takk skjarlie takket for denne posten
  7. #356
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ferdig! Ble veldig forøyd. Fungerte perfekt.
    Det ble montert p-type overdrive fra turbobil. Girkassa var fin innvendig også Nye foringer på giroverføring gjorde underverker, sammen med ny girkule. Det ble lagt opp nye ledninger til ryggelysbryter og og overdrive fordi ledningene var gått i oppløsning.
    Jeg måtte lage endel pakninger selv, for det fulgte naturligvis ikke med de pakningene jeg hadde behov for...
    Slipte spor i clutchen i overdriven for å sikre at den ikke skulle slure. Pussa samtidig bort glasseringa på anlegsflata til clutchen
    Bytta opplagring på mellomaksel, og girkassefeste også, så nå er alle vibrasjoner borte
    Det ble endel jobb, og det tok mer tid enn forventa.. Men, resultatet ble tilfredsstillende vertfall
    Borra og gjenga opp rattnavet så jeg fikk på luisirattet også


















    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 20/04/17 kl 21:20

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  8. Takk Skårholen, skjarlie, Benjamin, Lasse R, bjornarw takket for denne posten
  9. #357
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Blir saker! Bare litt mer jordnær så blir det bra.

  10. Takk HansOla takket for denne posten
  11. #358
    Registrerte brukere In The White sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Skåne/Sverige
    Innlegg
    1.061
    Antall takk

    Standard

    Var ett tag sedan man kollade in här. Du har ju grejat en hel del, ser fint ut!

    Hur kall termostat kör du?
    Tack till:
    Bil Bengtsson i Simrishamn
    do88
    KL Racing

  12. Takk HansOla takket for denne posten
  13. #359
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Blir saker! Bare litt mer jordnær så blir det bra.
    Den må nærmere bakken ja! Har 60mm fjører stående på den 945n jeg henta
    Sitat Opprinnelig postet av In The White Vis post
    Var ett tag sedan man kollade in här. Du har ju grejat en hel del, ser fint ut!

    Hur kall termostat kör du?
    Ja den blir litt bedre for hver gang Kjører for øyeblikket med 92°, men skal bruke 74° når jeg har byttet kam og høvla toppen 1.5mm.

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  14. #360
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Drar til gards mye rart jeg..

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  15. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  16. #361
    Registrerte brukere In The White sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Skåne/Sverige
    Innlegg
    1.061
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post

    Ja den blir litt bedre for hver gang Kjører for øyeblikket med 92°, men skal bruke 74° når jeg har byttet kam og høvla toppen 1.5mm.

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Aha! Jag har en 82* liggande som jag tänkte prova.
    Tack till:
    Bil Bengtsson i Simrishamn
    do88
    KL Racing

  17. #362
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ja det er nok passe temperatur på lett trimmet fk

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  18. #363
    Registrerte brukere In The White sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Skåne/Sverige
    Innlegg
    1.061
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ja det er nok passe temperatur på lett trimmet fk

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Ja jag tror också det.
    Tack till:
    Bil Bengtsson i Simrishamn
    do88
    KL Racing

  19. #364
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke mer enn nytt ratt og ny girkule som skal til for å glede meg Litt stort ratt, og litt flatt.. Men ellers bra. Syns det passa godt inn i en 740



    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 16/01/19 kl 17:51

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  20. Takk skjarlie, Riff, vangsfreaken, Lasse R, Mr.Green takket for denne posten
  21. #365

    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    758
    Antall takk

    Standard

    Rattet passa bra inn

    Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

  22. Takk HansOla takket for denne posten
  23. #366
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Rattet ble bra, hva er det fulle navnet på det å størrelse? Blir nok et slik i 940en

  24. #367
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    godt å se noen som beholder m46
    de ratta der er gode har samme i 940n min, bare med mindre diameter
    å så har jeg et til som er gamletypen tror jeg. tykkere der man har henda, å så er det i skinn eller noe greier.

  25. #368
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Rattet ble bra, hva er det fulle navnet på det å størrelse? Blir nok et slik i 940en
    Luisi Grifon heter det. Det er 380mm
    http://www.pedersenracing.no/butikk/ratt/luisi-grifon

    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    godt å se noen som beholder m46
    de ratta der er gode har samme i 940n min, bare med mindre diameter
    å så har jeg et til som er gamletypen tror jeg. tykkere der man har henda, å så er det i skinn eller noe greier.
    Alle kan ikke bygge om til m90 Syns m46 er genial på landevegskjøring, for den har ganske lav utveksling på 5.gir
    Ja rattet var bra, men syns det var litt glatt. Kommer seg sikkert etterhvert

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 19/04/17 kl 07:11

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  26. #369
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Byttet kam i går, og fikk shimsa ventiler til ca 0.5 i klaring. Skulle gjerne hatt 0.4, men jeg hadde ikke riktige shims desverre. Uansett, den gikk ikke veldig bra.. Den var mer turtallsvillig og den fikk en helt annen motorlyd! Høres nesten ut som bilcross med store gassere Har ikke justert tenning med lampe enda, la den bare på ganske lav tenning for å være på den sikre siden. Hvor mange grader skal b230e ha? Er det noen form for selvjusterende tenning på e-motor? Det er fordeler med hallgiver og bankesensor på blokka. Bilen går veldig rufsete på tomgang, men det skyldes antageligvis utette ventiler. Jeg tok ut kammen og dro rundt motor med skralle og da feis det luft alle steder, så tyder på det er noe som ikke holder vertfall!

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  27. #370
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    La tenning på 12° på tomgang, men en ventil henger litt/er utett så den går jævli ruskete på lave turtall. Råtøff lyd på høyere turtall da
    Edit: bytta også reimhjul på veiv, vannpumpe og dynamo til multireimhjul i går. Ble ganske fint Så slipper jeg slitne kilreimer i fremtiden. Litt mindre hjul på veiva og større på dynamo så jeg ikke sliter så fort børster og slik ved høyere turtall

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 02/05/17 kl 22:04

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  28. Takk bjornarw, Riff, Benjamin takket for denne posten
  29. #371
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    La tenning på 12° på tomgang, men en ventil henger litt/er utett så den går jævli ruskete på lave turtall. Råtøff lyd på høyere turtall da
    Edit: bytta også reimhjul på veiv, vannpumpe og dynamo til multireimhjul i går. Ble ganske fint Så slipper jeg slitne kilreimer i fremtiden. Litt mindre hjul på veiva og større på dynamo så jeg ikke sliter så fort børster og slik ved høyere turtall

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Velkommen i ruskete motor klubben


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1990 Volvo 240

  30. #372
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Hahah, jo takk Har litt treige ventiler og stor ventilklaring, men det har blitt litt bedre med litt turtallskjøring

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  31. #373
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Hahah, jo takk Har litt treige ventiler og stor ventilklaring, men det har blitt litt bedre med litt turtallskjøring

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Hehe det er bra. Prøver å melde meg ut av den klubben jeg også


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    1990 Volvo 240

  32. #374
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Skal manne meg opp for en stor jobb på toppen i nærmeste fremtid, så håper resultatet blir bra da
    Har forhørt meg på pris for å frese ventilseter for 46/38 ventiler, så da stor det igjen bare en porting og muligns en høvling for å ta av 1mm
    Har en 530 topp med 46/38 ventiler, men den er høvla faens 2.4mm så den blir nok ikke brukt her nei!
    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 04/05/17 kl 09:32

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  33. Takk Benjamin takket for denne posten
  34. #375
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Skal manne meg opp for en stor jobb på toppen i nærmeste fremtid, så håper resultatet blir bra da
    Har forhørt meg på pris for å frese ventilseter for 46/38 ventiler, så da stor det igjen bare en porting og muligns en høvling for å ta av 1mm
    Har en 530 topp med 46/38 ventiler, men den er høvla faens 2.4mm så den blir nok ikke brukt her nei!
    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Da blir nok 740n rask ja. Hva koster det å få frest opp til større ventiler?

    Sendt fra min strømtomme SM-A510F via Tapatalk

Side 15 av 27 FørstFørst ... 5 13 14 15 16 17 25 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. 2førti`n volvo 240 gle 1986
    By 2førtin in forum 200 -serien
    Svar: 54
    Siste post: 21/02/16, 20:15
  2. 1986 volvo 760 GLE V8 SELGES
    By kenass in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 7
    Siste post: 18/07/14, 23:12
  3. stigsveen: Volvo 240 gle 1986
    By stigsveen in forum 200 -serien
    Svar: 16
    Siste post: 25/01/12, 12:21
  4. volvo 245 GLE 1986 vurderes solgt
    By gardern in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 26
    Siste post: 20/10/11, 19:37
  5. volvo 240 gle 1986
    By stigsveen in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 3
    Siste post: 05/01/11, 21:31

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •