Pløyde igjennom en god haug med hard snø og jaggu holdt leppa stand, bare å mæle på!![]()
Pløyde igjennom en god haug med hard snø og jaggu holdt leppa stand, bare å mæle på!![]()
Jaja, ikke noe problem her heller. I nysnø blir det fort litt på panseret, men det er bare bonus![]()
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Ja gud det er jo bare stas om det flagrer litt over![]()
![]()
Hei
Har du link til de Mook lenkearmene? Og leveres de ferdig fettet?
V70 2.4D aut. 2002 mod.
http://www.ebay.com/itm/252275791006
Ferdig fettet.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Dunfrid ble påkjørt i dag. Satt på en bensinstasjon og drakk kaffe med en kompis når en kar i en A6 rygga ut og inn i bakfangeren på V70en. Ble umiddelbart superforbanna, men han tok helt og fullstendig ansvar, og skaden var mye mindre enn jeg først trodde. Så V70en løfte seg betydelig i det han traff, så jeg frykta at han hadde knust bakfangeren med parksensorer og all mulig annet dyrt baki der, men etter en avspyling ser det ikke så ille ut. Audiføreren påsto at han fikk sola i speilet og ble blendet - sånt kan man fort miste lappen av, om man innrømmer å ha kjørt uten å kunne se. Skal få tak i litt overslag på opplakkering nå, så tar jeg kontakt med han og hører om han vil ta det privat eller via forsikring. Traff midt på fangeren, og tok med seg litt lakk på ryggesensoren.
Om ikke annet markerer dette et lite jubileum - Dunfrid føyer seg fint inn i rekkene, jeg har nå fått alle bilene jeg har eid bulka, skrapa eller på annen måte skadet av uoppmerksomme sjåfører, mens jeg selv ikke har skada andre biler enn min egen, aka er jeg en mye bedre sjåfør enn alle andre, statistisk sett.
Sist endret av mrstfu; 25/03/17 kl 17:23
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Er ikke alle som kan kunsten å rygge uten og komme borti folk/ ting. Men er bra at han ordner opp for seg, ble nok redd da han møtte en illsint 2m lang kar med skjegg og tattiser!
Jeg satt og så på bilen hans når han rygga (dvs egentlig satt jeg og så på dama hans, søt liten sak) når han traff, og var på beina på vei ut med en gang han registrerte at han traff. Antar at to meter og hundre kilo forbanna skjeggape begrenser mulighetene dine. Memoriserte regnr hans umiddelbart.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Send inn skademelding uansett, han kan velge å ta det privat i med sitt eget forsikringsselskap i ettertid. Dette sparer deg for eventuell krøll/uenighet
'09 V70
740 - med b21 og vems
Ja, men jeg gjorde meg veldig synlig, og å stikke av etter å sannsynligvis ha sett at jeg har sett han er ikke det smarteste han kan gjøre. Har uansett videoopptak, telefonnummer og navn, samt regnr på bilen hans. Hittil har vi en enighet på å ta det utenom forsikring, om det ikke blir noe av ringer jeg forsikringsselskapet uansett.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Jeg fikk en mikroskopisk skade på Beetelen på bakfangeren da den ble rygget på. Typ 1/15 del av det du har fått. Det kom på trivelige 11500,- for motparten![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Får se, om det går på forsikring eller privat.
Hva er en Beetel, forresten?
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Fikk ikke ro i ræva til tross for at det er lørdag, sp jeg reiv ut setene og støvsugde litt. Ideelt skulle jeg våtstøvsuga eller steamrt teppet, men jeg har hverken steamer eller tid til å la teppet tørke i flere dager, så en intens omgang med vanlig støvsuger av industritype fikk duge. Fant 16kr i mynt under PA300-forsterkeren, taxisyndrom.
Et par kvitteringer fra ei sjappe jeg aldri har vært i, eller klarer å uttale navnet på.
La merke til en rift i førersetet her for et par dager sida, sp jeg fiska opp min indre husmor og sydde den sammen med en jævel av en sytråd, tåler 25kg iflg pakninga. En vakker dag blir jeg en flink kone for noen, er helt overbevist.
Rengjorde og behandlet skinnsetene og, med mindre enn ønsket resultat. Ser de ble renere, men var egentlig ikke veldig skitne heller. Kan være manglende teknikk, ræva produkter eller hva man måtte ønske. Uansett lukter det godt i vogna nå.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
Du tar S60'n å du?![]()
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Er det airbag side du har sydd sammen? Isåfall ville jeg nok brukt en tynnere tråd som tåler mindre. Den skal jo klare å rive seg ut om den utløses. Er det inn i kupé er det bare å kjøre på med maks styrke.. =p
Vurderer de jeg og, eller så blir det originale igjen, her varer de ikke lenge uansett
| Per Turbo |
| '05 V70 2,0T Police Edition | Gatebil Rescue |
| Ferno Norden | Whelen | VisionX | Gatebil |
| Fifteen52 | TØRST Energidrikk |
Instagram: perturbo
Jaja, sett den igjen på McD Berger med nøkkelen på dekket, så sier jeg fra når jeg er ferdig.
Pfft, form over funksjon. #yolo
Meeen det gidder jeg ikke. Skippertak med støvsuger og evt steamer holder fint inntil videre.
Gutta på Swedespeed klarer seg fint med en sesongsmøring, så jeg tipper det går fint.
Raymond Lysaker
Styremedlem
---
For 7-8000,- tipper jeg du kommer langt med den skaden der.
Christian Gulbrandsøy
Nestleder/Treffansvarlig
Men hvor blir det av sommerhjula?
| Per Turbo |
| '05 V70 2,0T Police Edition | Gatebil Rescue |
| Ferno Norden | Whelen | VisionX | Gatebil |
| Fifteen52 | TØRST Energidrikk |
Instagram: perturbo