Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  37
Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 26 til 50 av 60

Tråd: Dreracing@: 740 8 ventiler turbo

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    montert kassa på motoren



    gjorde en kjapp modd på original m90 travers, mellom aksel fra m90 passet også, bare dytte den helt sammen i splinesen.



    fått hinket nedi motoren. god plass i 740

    Sist endret av Dreracing@; 19/03/17 kl 09:03

  2. Takk HansOla takket for denne posten
  3. #27
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    fikset så att bilder virker

  4. #28
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Blir ikkje det problem når splinesen er trykt heilt i hop?

    Ka clutch bruker du?
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  5. #29
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Er ikke mellomakselen kortest når den er rett? At den blir lenger når bakstillinga går opp eller ned. Men sikkert ikke dumt å ha 1cm å gå på

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. #30
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Er ikke mellomakselen kortest når den er rett? At den blir lenger når bakstillinga går opp eller ned. Men sikkert ikke dumt å ha 1cm å gå på
    Okei, det er godt mulig at det er sånnEg har ikkje peiling, har berre lest at det kan skape problem.
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  7. #31
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Det kan absolutt gjøre det om det er for trangt ja

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  8. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    da jeg skrev helt ihop ca har jeg ca halv cm og gå på, men er jo bare og kappe så får man enda mer. skal sjekker med lengde når bilen er senket.

    kløsj står beskrevet på forrige side

  9. #33
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    Fikk bremset litt i helga. Oppsettet funket ikke helt etter planen. turboen blir for stor, og kammen blir da for slapp for turboen. vi har 1bar ved 4000 og 2 bar ved 5000 med a-kammen.
    men bensinpumpen orker heller ikke med over 5000, så den må også byttes før det kan tunes mer med a-kammen.
    så det blir gjort en reell bremsing med a-kam før vi bytter til trimkam

  10. Takk Marius takket for denne posten
  11. #34
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    06. jan. 2014
    Sted
    Stor-elvdal
    Innlegg
    617
    Antall takk

    Standard

    kult prosjekt! og alltid moro å se på karer som lader hardt på lavkomp.motorer!! Som jeg pleier å si: "alt under 2bar er sugemotor"
    Ikke vurdert å prøve 530 topp? ville vel gitt en del mer på bunn?

  12. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    nå var det en 531 som satt på motoren da vi fikk den. men hadde vært moro og byttet topp rett av og sett forskjellen

  13. Takk Evolve_88, bjornarw takket for denne posten
  14. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Har en topp 530 som er porta av Hans Gunnar Kjemperud dere kunne fått prøvd

  15. #37
    Registrerte brukere TurboHenrik sin avatar
    Medlem siden
    26. april 2014
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Følger denne. Dette kan bli et knallprosjekt etter hvert som komponentene samstemmes litt bedre. Gleder meg til å se store tall i benken her, ja!
    "Det nøtt' itte å bygge bil da vettu, når'n itte eier nåla i veggen"

    Ex: 1994 Volvo 850 Turbo Aut. - "Pensjonistmobilen"
    Ex: 2003 BMW E46 318 Touring Turbodiesel
    Nåværende: 1994 Volvo 855 T5-R M56

  16. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    fikk bremset litt mer nå, og det viser ser att det var bensinpumpa som gjorde det ikke blei noe fres med a-kammen. byttet til walbro450 og fikk opp bensintrykket nå så blei det bedre.
    men brukte ikke så veldig lang tid på og kjøre med a-kammen. men den ga 260whp og 390wnm på 1.7 i trykk. men vi ga opp der og fikk i en kg2t kam og økte laddet til 2 bar (2.3bar peak)
    da ga den 350whp og 480wnm. men den klarer jo ikke holde effekten. MEN den drar jo igang tidligere enn A-kammen! har inntrykk av att dette heller ikke er en veldig kvass kam...
    mulig baktrykket stikker i vei også så større eksoshus skal på plass.
    skal få lagt inn turbotrykk kurver også neste bremsing

  17. Takk regeli, HansOla takket for denne posten
  18. #39
    Registrerte brukere In The White sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Skåne/Sverige
    Innlegg
    1.061
    Antall takk

    Standard

    Det blev ju ändå ganska stor skillnad med KG2T kammen tycker jag.
    Tack till:
    Bil Bengtsson i Simrishamn
    do88
    KL Racing

  19. #40
    Registrerte brukere Marius sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    1.573
    Antall takk

    Standard

    bra med en oppdatering her, lover godt for min egen kg2t kam dette

  20. #41
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Da skal jeg få nedover 0.82 huset som fort som mulig kg2t er vel A på innsug og kg002 på eksos? Burde jo være ganske hissig eksos da vertfall

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 13/05/17 kl 15:56

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  21. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    ja jeg er mest overrasket over att den kom tidligere med denne. hadde vært moro og prøvd en volvo K kam da, for da er jo denne enda kvassere på innsug.
    større eksoshus hadde nok gjort seg på 2bar med original manifold

  22. #43
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    Ikke denne bilen, men jeg samler all volvorelatert testing her.
    dette er en klin original b230ft, eneste er 16t turbo med 7 vinklet eksoshus og 3" eksos. lade trykk 1.3 bar.

    Byttet fra orginal T-kam til A-kam. resultatet ble akkurat som ventet. se kurve under.
    neste blir skifte av intercooler her og øking av ladetrykk til 1.5


    Sist endret av Dreracing@; 02/06/17 kl 21:48

  23. Takk regeli takket for denne posten
  24. #44
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    nå med fungerende kurve, jævla google photos.

    T-kam 233whp
    A-kam 244whp

    men a-kam drar jo lengre og ca samme på bunn

  25. Takk regeli, Lasse R, GMV takket for denne posten
  26. #45
    Registrerte brukere In The White sin avatar
    Medlem siden
    04. mars 2011
    Sted
    Skåne/Sverige
    Innlegg
    1.061
    Antall takk

    Standard

    Trodde faktiskt inte att A-kammen skulle ge så mycket mer, men detta var ju kanonbra!
    Tack till:
    Bil Bengtsson i Simrishamn
    do88
    KL Racing

  27. #46
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    Namn Lyft in Lyft ut Duration in Duration ut Överlapp Nockvinkel Motorer Noteringar
    A 10,5 10,5 254 249 33,5 109 B23A, B23E, B230A, B230E, B230ET
    B 10,6 10,6 256 249 B23ET
    D 11,2 11,2 253 253 B19E, B21E
    H 12 11,5 272 268 B23E
    K 11,95 11,95 270 257 43,5 110 B23E
    M 9,5 10,5 242 234 B230F, B230FD,
    T 9,94 9,94 225 218 3,5 109 B230K, B230 MES FK, B230FT, B230GT
    V 11,27 11,27 245,4 245,4 B200E, B230E
    VX 11,27 10,65 245,4 236,2 19,6 110,6 Volvo original trimkamaxel Kombination av V- och X-kamaxlarnas profiler.
    VX3 11,27 10,65 245,4 236,2 19,6 110,6 B230FB Likadan kamaxel som VX, men backad 3 grader.
    X 10,65 10,65 236,2 236,2 B230K
    Y 10,35 10,35 232 232 B200K

  28. #47
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    Kjørt litt original volvo i benken igjen. byttet fra originalcooler til alucooler.
    hentet en god del effekt over 4500. ladetrykk 1.3, 16 turbo, A-kam.
    prøvde og øke trykket også men det hjalp ingenting. turboen begynte og surge da på høyt turtall...
    må nok kvassere kam til ja... bånndraget er der da



  29. Takk vangsfreaken, regeli takket for denne posten
  30. #48
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    A-kam vs K-kam

    fikk kastet A-kammen i dag og kastet i en K-kam. resultatet var meget positivt. får nesten la kurvene tale for seg selv. hentet 30hk og 40nm på maks.


    Lilla kurve er k-kam i "0", så grønn retardert litt, rød retardert litt til. Blå er A-kam der den ga mest
    Sist endret av Dreracing@; 25/06/17 kl 21:34

  31. Takk HansOla takket for denne posten
  32. #49
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Ar0.82 eksoshuset ligger hos Ola, så nå er det bare å få på større turbo igjen

    Sent fra min SM-G390F via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  33. #50
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    dette er en annen motor som har org 16t, vinklet 7 hus. men blir bra med 82 hus på hagen sin ja. kommer før og etter kurve

Side 2 av 3 FørstFørst 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

  1. DreRacing 242 16v
    By Dreracing@ in forum 200 -serien
    Svar: 97
    Siste post: 06/11/17, 10:11
  2. Svar: 2
    Siste post: 08/10/11, 23:59
  3. 940 turbo : Tikking - Justering av ventiler ?
    By gasgasboy in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 17
    Siste post: 23/12/10, 21:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •