Fant bilde av denne motoren, det er en 230F?, og den har samme slange som jeg har på min.
Det er ut til at det er forskjell på motorene når det gjelder denne slangen
![]()
Fant bilde av denne motoren, det er en 230F?, og den har samme slange som jeg har på min.
Det er ut til at det er forskjell på motorene når det gjelder denne slangen
![]()
Sist endret av Espen-K; 09/07/10 kl 14:51
FK er en turbomotor, så det er det nok ikke.
F eller FB.
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Tørr ikke kutte den for mye så den blir for kort heller, da vil den jo dra seg av når motoren vrir på seg.
Er det foresten noen som har et speil til førersiden liggende å slenge, trenger kun selve glasset i speilet ikke hele huset.
Er uten bil om dagen så det hadde vert fint om det var i samme by![]()
Sony spilleren på vei inn
![]()
FX ble vel ikke levert i 940? Trodde det var mer vanlig i 240.
Det kan jo hende luftfilterboksen ikke er riktig montert?
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Luftfilterboksen sitter fast i sine fester så tror den står riktig...
Uansett så er slangen sammentrykt selv om jeg tar den av, så den har nok vert slik en stund
Ser ikke bort i fra at den slangen kan komme fra en annen bil, er mye jalla på denne bilen gjort av forrige eier.
Sist endret av Espen-K; 11/07/10 kl 08:10
Da er det byttet håndbrekksko med monteringssett og bremseskiver bak.
Strammet ett hjullager foran og tatt av dørtrekket på høyrebakdør der sentrallåsen ikke virker.
Og det er jo ikkke så rart den ikke virker for der er det ikke noen ledninger, forrige eier har vel tatt det ut da de byttet dør og ikke satt det tilbake når den originale døren ble satt på. Makan til idioti
Men fant 23 kr inmynt under fører setet, også noen parkeirngslapper fra 2005
![]()
Sist endret av Espen-K; 27/09/10 kl 14:58
Da var ledningsnettet satt på plass i bakdøren og alt fungerer som det skal
Slik så døra ut når jeg tok av trekket.
![]()
Tenkta å bytte venstra caliperen foran i dag da den henger, men etter å ha jekket opp bilen og gjort det klart til å ta av den nye oppdager jeg at jeg har kjøpt caliper til feil side
Bytter den i morgen, derfor står bilen på bukken fremdeles.
Så for å ha litt å gjøre tenkte jeg at det å fjerne merket i grillen og lakke den sort var en god ide, og jeg synes det ble mye bedre en den matte og stygge grillen som den var før.
Så tenkte jeg bare å se hvordan panseret ble med en runde lakkrens.
Tror ikke jeg trenger å vise hvor skillet går her
Så da tok jeg like sågodt hele panseret og dæven for en forskjell det ble, nå har jeg jo rød bil
Så forsøkte jeg meg på framskjermen også, jaggu ble ikke den også rød og fin.
Så fikk jeg litt ånden over meg og shinet opp i motorrommet samtidig, polert og shinet plast
Skillet mellom polert skjerm og upolert skjerm er ganske tydelig
Dermed gyv jeg løs på hele siden, tok den to ganger for å bli passe fornøyd.
Har dog kun tatt over listene, det under får bli i neste omgang.
Men nå er vertfall bilen på vei til å bli rød igjen, i steden for griserosa som tidligere.
Jeg har kun tatt lakkrens foreløpig men kommer til å gå over med polering og voks i neste runde.
Det er brukt lakkrens fra biltema og tre filler til påføring, alle fillene ble helt rødedet ble også microfiber klutene jeg tørket av poleringen med.
Alt er gjort for hånd![]()
Ble jo helt sjef etter en polering da!
Keep it up, kan få denne bilen fin igjen, masse potensiale !(-:
Ja den trenger sårt lakkrens, lurer på om jeg må ta panseret en gang til før jeg er fornøyd.
Men da med maskin for å få vekk alt dritt i lakken før jeg kjører på med polish og voks.
Kan jo si at motorrommet har forbedret seg siden jeg hentet den
Før:
Og slik den er nå:
![]()
Da var caliperen foran byttet, men det kan selvfølgelig ikke gå sa lett som en skulle ønske.
Begge bremserørene røyk selvfølgelig da mutteren i skjøten mot bremseslangene ikke ville gå rundt, og den idiotiske fastnøkellen bare rundet hode på dem enda mere
Så da må jeg finne et sted som har nye bremserør, noen tips ?
Mekonomen har bremserør i ferdige lengder, men du må bøye dem sjøl.![]()
Christian Gulbrandsøy
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Nestleder/Treffansvarlig
Fin bilKom seg når du tok lakkrens
![]()
Volvo 945 Turbo - http://forum.vccn.no/showthread.php?...olvo-945-Turbo
Volvo 745 - Missile Drift Car
bøyer jo med hender, 2 tenger etc![]()
-Volvo 240 Turbo (sommerbil)
-Volvo 740 Turbo (brukis)
-Volvo 142 Turbo (banebil)
og hatt 20++ andre volvoer
Ble god forskjell i lakken jahadde samme tilfelle som deg på 850 min her om dagen, kjøpte et bremse rør å bøyde å forma med hendene. Var litt skeptisk da jeg ikke hadde gjort det før men funker knall
![]()
Ser biltema har tenger til å bøye bremserør for en liten slump penger, får vel handle inn rør og tang da...
Da har det jaggu kommet ei pakke gitt
![]()
Ble nydelig etter lakkrensenBrukte du ala "mild rubbing" type eller bare kjemisk uten slipemidler? Hvor kjøpte du Caliper forresten? Må bytte bremsevæske neste år og da må jeg ut med 4 nye calipre, siden luftenipplene er kaputt :(
Brukte biltema sin lakkrens, den røde flaskenFunket fint som bare det, men den må poleres etterpå for å holde på glansen.
Jeg må ta panseret en gang til før jeg er helt fornøyd, og da tenker jeg at det blir gjort med maskin for å få renset den skikkelig
Kjøpte caliper på biltema, det er jo trossalt bedre enn den som står der nå og henger på.