Har bare kjørt D4 på vanlige veier, synes den var herlig komfortabel. Klart det er gøy med T8, men er litt synd å se at folk sier det er en fin bil "selv om det bare" er en D4. Bilene er lekre, uansett motor, og klarer man seg med D3, er en relativt rolig sjåfør og ikke har behov for trykket i de sterkere motorene, er det ingenting negativt å si om de svakere motorene. Sinker blir de vel uansett ikke.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Min erfaring er at det gjerne er de med minst motor som kjører hardest. Faktisk er Toyota Aygo med Hertz- eller Avis-dekaler ofte de raskeste bilene jeg ser i trafikken... Men det blir en avsporing
D4 er mer enn nok motor i disse!
Tipper også D3AWDblir super populær!
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
D4 er sikkert nok for de aller fleste. Men 1800 kg maks på hengerkula er i endel sammenhenger litt lite. D5 har til sammenligning 2200 kg.
Og for de av oss som venter på levering av T8, vil denne faktisk ha mindre hengerkapasitet enn D5. Noe midt i mellom 1800 og 2200 sier VCN. Blir gjort kjent når V90T8 vises i Geneve om tre uker.
Ser den angående henger. Selv kjører jeg ikke med campingvogn, og sjeldent lange strekk med tung henger. Har klart meg med den "gamle" D4AWDmed 163 hester i XC60, så da vil nok den nye fungere veldig fint til mitt bruk.
Og så har jeg her i Hammerfest for første gang endelig sett en V90 i virkeligheten. Svart. Så fin ut.
Når det gjelder "altfor små" motorer i Volvo og andre fine biler, må dette være et typisk trekk i tiden. Og det får jo være greit nok at de finnes for dem som synes det klarer seg og forutsatt at de fungerer og er økonomiske ved gjennomsnittlig kjøring uten vogn. Men jeg vil antyde at man har havnet under nedre grense når en bil er så undermotorisert at det merkes på høyere forbruk - da går "vinninga opp i spinninga", som det heter. Som med den gamle 2,0 126 hk i 850 og S70/V70, som nevnt. Jeg husker da den kom at den ble kritisert for å være tørstere enn 2,5 144 hk, og at eneste motivasjon var merkbart lavere engangsavgift.
93/94 245SE
93 244SE (45.000 km)
75 164E (fra California)
03/04 S80 2.0T
15/16 S80 D4
Forsinkelse på levering av V90 T8! Det som var juli har når blitt til oktober. Godt mulig at de største forhandlerne er prioritert, og at deres kunder ikke opplever denne forsinkelsen som jeg nå har fått fra min forhandler. Noen andre med T8 i bestilling, som har fått tilsvarende indikasjon i det siste?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Snakket med selger på Bilia om dette for en uke siden, ved bestilling nå er det realistisk med levering i slutten av året.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-V70 R AWD 2005 http://forum.vccn.no/showthread.php?...5-Ny-bruksbil!
-240 GL 1993 http://forum.vccn.no/showthread.php?p=65185#post65185
-V90CC D4 2019
-144 de Luxe 1971 http://forum.vccn.no/showthread.php?...ight=144+sekse
xV60 D6 2015 x960 2.5 1995 x242 DL 1979 x244 GL 1980
Kun allerede bestilte biler blir levert i år. Av disse kommer min altså i okt. (som ble bestilt i des. '16) Nye bestillinger får levering i 2018, var meldingen fra Nardo Bil.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg bestilte i romjula og fikk samme beskjed igår. Hadde ikke tid til å høre om hvorfor der og da, eller om det gjelder alle eller hva.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Da er bilen min "På vei til forhandler" i følge myvolvo.no Noen som har erfaring med hvor lang tid det da tar før jeg kan parkere den i min egen garasje?
Edit: Bilen kom til forhandler i dag, så da er det bare klargjøring igjen!
Sist endret av S0r; 24/02/17 kl 11:10
Det ser ut til at S90 / V90 Polestar kommer i 2018. Så man skulle vel kanskje ha ventet (!)
"Polestar is going to come out with something very exciting and a little bit different," Volvo UK managing director Jon Wakefield recently reaffirmed.
"We think it is going to shake up the market."
Høres ut som en aldri så liten overdrivelse det siste, men høres ut som vi kanskje får se en Volvo som (nesten) for første gang bikker 500 hk grensen.
- Muligens 550. (Hvilket vil være rystende nok - i en produksjons Volvo)
Bruker de denne motoren; http://blog.caranddriver.com/swedish...-cylinder-s60/ samt tvinger elmotoren opp til 100 hester + / samt noe kraftigere batterier; så er de der.
Så er det da også snakk om turbotrykk på over 3,5 bar
Rcar
Sist endret av Rcar; 26/02/17 kl 12:03
Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")
Har også hørt fra selgeren min. Min T8 har fått bekreftet produksjon i uke 42 og levering hos forhandler mellom 2. og 10. november pluss en dag eller 2 for å få klargjort den.
Men jeg ble ikke så veldig overrasket når jeg fikk beskjeden.
Han hadde fått beskjed om at det var store kapasitetsproblemer på T8 produksjonen på 90 serien.
Norge hadde fått tildelt 390 ekstra produksjons plasser på 2018 T8 denne uken ble jeg også fortalt. Men det får ingen innvirkning på leveringstiden å biler som allerede er bestilt.
Men det er greit for min del å vente litt ekstra... Får litt mer tid til å få på plass og gjort klar litt saker jeg har tenkt å anskaffe til bilen.
Volvo V90 T8 TwinEngine R-design, Bursting Blue. 2018 Mod. <- Klikk her for prosjekttråd
Det er adskillig morsommere å få ny bil på sommeren enn vinteren synes nå jeg.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")
Utsettelsen på T8 burde ikke komme som en overraskelse på noen. Så hvordan leveringene på XC90 T8 ble forskjøvet flere ganger.
Om man får bilen i den en eller andre måneden iløpet av ett år spiller ikke så stor rolle for min del. Man har da garasje og vaske muligheter.
Jeg venter heller noen mnd. Ekstra for å få en bil med spesifikasjoner man virkelig ønsker seg seg enn å ta til takke med ett kompromiss. Det var ihvertfall alternativet for min del.
Hadde jeg tatt den D5AWDmed de opprinnelige spesifikasjonene jeg bestillte kunne jeg ha fått bilen allerede. Men ønsket om en bil med bensin motor står høyere. T6 blir for dyr. Hadde man fått V90 T5AWDså hadde jeg bestilt det.
Jeg har jo ålreit bil i dag som går fint frem til november..
Volvo V90 T8 TwinEngine R-design, Bursting Blue. 2018 Mod. <- Klikk her for prosjekttråd
De 350 dagene jeg måtte vente var absolutt verdt det! Greit å vente litt for å få det man faktisk ønsker i stedet for å velge andre alternativer som kan leveres tidligere
Felgen, Reodor Felgen...
2X FEM sylindere i rekke!
1987 Volvo 240
2018 Volvo S60 Polestar 383/1500
Det var jo lov å håpe at Volvo hadde lært fra suksessen med XC90, samt et de selv har gått ut å sagt.
De flytter jo hele produksjonslinjen av S90 til Kina også - blant annet for å få opp leveringskapasiteten på V90 (mfl.)
Klart er man informert om lang tid, f.eks 350 dager; er det helt greit. Er man til en viss grad forespeilet halvparten; er det ikke like greit.
Rcar
Mine Volvoer; V90 T8R Polestar 2018 (Bursting Blue) + V40 T2R 2017 (Bursting Blue) + 854 T-5R 1994 (T-gul) + 854 1996 (Hvit "TWR Replica")
Nei altså, det blir vel garantert noen betydelige justeringer på hybridavgiftene i 2018, så man skal strengt tatt bare være glad man får T8'en i 2017.
Det er lite sannsynlig at man få flere hundre hk bensinhestekrefter så og si uten avgifter noe mer.
Man får heller koste på seg en full detailing i våren 2018. Eller kjøre med tgul folie frem til våren :-)
Min første post her inne
Nærmer seg levering av min nye V90 Cross Country D4AWD. Blitt lovet levering i april
Spesifikasjoner:
- Savile grey
- Inscription pakke med ventilerte nappa seter i amber, massasje og alt elektrisk justerbart
- Intellisafe pakke
- Baksete pakke med oppvarmede bakseter
- Navigasjonspakke
- Plusspakke VOC
- Skinntrukket dashbord m.m.
- Hengerfeste
- B&W Stereo
- Tonede ruter
- 20" Felger
- Bagasjeromsmatte
Veldig spent på bilen, men har i det siste begynt å falle for R-Design i Bursting Blue etter jeg så en utstilt... Nesten så jeg vurderer å forhøre meg litt ang bytte Uansett blitt utrolig fan av de nye modellene. Lekkert design både utvendig og innvendig.
A.J.
Synes du burde holde deg til den mørkegrå, kjipt om alle går for Bursting Blue, blir bare den fargen å se da, nesten savner uansett å se folk bestille i Passion Red, det er den absolutt lekreste fargen i mine øyne. Antar den er tilgjengelig?
Velkommen til forumet
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -