Fortsatt røde... Litt syregrunning og blank svart lakk fikser det fort![]()
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Fortsatt røde... Litt syregrunning og blank svart lakk fikser det fort![]()
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Toppers, da har jeg en plan..
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Har gjort en liten handel med Taz i dag, så da gjenstår det å se hva som kommer i posten på noen dager... Hint: b204
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
eksosmanifold?
Korrekt
Vil kjøre originalstil her. Lettere å få godkjent da
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Men skal du ha turbo på denne da?
Jepp, må jo ha turboKjøpte b204ft manifold av Taz i dag
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Dyr ell? Skulle egt hatt det jeg å, men får prøve med adapterplate og 940 manifold.
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Eg har vel komt fram til at det ikkje blir 16vT i 740'n min siden den er '89 modell som mest sannsynlig ikkje blir godkjent med det, så då er det jo bedre å gjøre dagen bedre for noen som har bruk for manifolden![]()
Volvo 740 GLT 16v '89
Volvo 940 Turbo (FT) '91
Audi A8 V8 TDI '07
VW Golf 1.8T Syncro '88
VW Jetta 16V '85
16v turbo er morro,flott å se til også
B204 grenrør kosta bare en 2500-3000 kroner nytt den gang de fortsatt hadde de hos volvo.Kjøpte 2 nye for en del år siden.
Du har endel gromme deler du!![]()
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Rompa ble litt tøffere med 5w i tåkelys ogsåBeklager dårlig bildekvalitet.. Mobilbilde
![]()
Og de har glemt å måle høyden fra nav til skjermkant
![]()
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Eg kappa en ring av senkesettet før eg viste 740en på biltilsynet, det første kontrolløren sa når han lukka opp porten og såg bilen var "synst den såg høg ut"Så da var det innpå grava så han såg nummera på fjørene og godkjente det, står heller ikkje oppført avstand ifra sjerm til senter felg i mitt også
Flott skute du har fått deg forresten![]()
Volvo 142 de luxe B20A -71, Pappa sin. http://forum.vccn.no/showthread.php?...singsprosjekt-)
Volvo 164E B30E -72
Volvo 245GLE 5.7 V8 -81
Volvo 240GL Turbo B230FT -93
Volvo 740GLE B6304S -88 http://forum.vccn.no/showthread.php?...E-B6304F-motor
Volvo V70AWD D5 Summum -05
Volvo V90 T8 Inscription -18
Takk for detSkal få på 60 fjører straks! Håper det får ned fronten litt. Har kjørt to sesonger på kappa lesjøfors(2 runder) med 940en, og vil helst slippe det med denne
![]()
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Heldig med den der, Hans Ola! Her nede er det ikke snakk om å få vognkort uten høydemål fra hjulsenter til skjerm
Litt flaks må man jo ha![]()
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Litt fra dagens økt.
Har bytta til grenrør, fjerna egr og pulsair systemet, bytta kam og smidd sammen grenrør med org. eksos. Må sveise sammen et 2.5" anlegg en annen dag
Står igjen å prøvekjøre, så hvordan draget blir gjenstår å se
![]()
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Fikk mekka sammen grenrøret med originalt eksosanlegg med en v-band. Blei rimelig greitHar ikke noe bra bilde av det. Ble veldig uklart.
Jeg måtte bytte tilbake til v-kam også. Det kakkla så i ventilene at jeg turte ikke annet!Hadde ikke utstyr så jeg fikk shimsa, så klaringa var meeeget for mye... Fikk veldig rufsete tomgang også, men det kan jo være tenninga og stor ventilklaring sin feil. Bedre lykke neste gang
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Åssen kam satte du i ?
Kg002
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Får nappe av 398 toppen på b21et'n og gjøre istand med kg002 kammen, stivere fjører og en god høvling.. Enklere å shimse en løs toppOg den som sitter i bilen har vært med 5-600 000 km, så litt slitt er den nok
![]()
Sist endret av HansOla; 06/02/17 kl 20:39
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
heldig mtp senke kommentaren i vognkort. absolutt et + å ikke ha Høyda skrevet innhadde min 940 på EU kontroll i går, å fikk kommentar på at bilen var 2 cm lavere enn det sto i vognkort (høyde nav/skjerm). så sånt slepper du å tenke på iallefall
![]()
jeg slapp heldigvis unna mangellapp på akkurat det der. fikk bare kommentar. Forklarte at det skulle bare mangle at den var lavere da den ble godkjent senka i 2008. det er en 8,5 år siden (følte meg gammal nå når jeg skrev at det er så lenge siden.. husker jo enda godt jeg måtte ta litt fri fra jobb for å ned å vise den) huff å tia flyr !!