har du flyttet oljefilteret?hadde du web link om denne fordeler greiene?
har du flyttet oljefilteret?hadde du web link om denne fordeler greiene?
Alexander R H Olsen.
Litt enkelt forklart så styrer datasprutet tenningen, isteden for en coil og fordeler så har man en coil pr plugg.
Google "Cop ignition" så er det masse på temaet.
Oljefilteret sitter litt annerledes på b204 motoren, det sitter egentlig sammen med motor festet.
På blokka er det bare ett lokk med en stor banjobolt som også har ett uttak for trykk, så har man retur hull litt lengre frem på blokka.
Oljefilteret blir montert i høyre innerskjerm, mellom skjermen og fangeren.
har vasket min 204ft i dag. hvordan er det med plass mellom innsuget og bremsekraftforsterkeren?
Alexander R H Olsen.
God plass med tanke på b204 innsug og 240 bremsekraftforsterker. Der var motorfester på gang ja. Så fresht ut
Utruleg kjekt med oppdatering her igjenStrøkent og grundig prosjekt!Rød Volvo er aldri feil
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Fuelrailen er ganske myk, går kanskje å sølvlodde det om en er forsiktig og bruker lav varme.
Mine prosjekt - Linker under:
90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd
Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.
Griseheldig som har tilgang på slik utstyr! Fint arbeid har du gjort også
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Trengte også en brakett for camsync.. Ikke fullt så rett frem på B204 blokka i og med at den ikke har noen aksling til oljepumpe\fordeler.. Dette er løsningen så langt.. Men i og med at jeg skal kjøre med deksler så må den nok redigeres noe.. Evt tilpasses i deksel..
Igjen, måle,tegne opp, skrive ut, klippe, tilpasse, måle igjen, legge tegning over på cnc og skjære ut. =)
Sånn skal det se ut foran var tanken.. Anonymt og rent..
Selve karrosseriet har det ikke skjedd så mye med de siste årene.. Fikk til slutt tak i en forskjerm som var ny, orginal volvo.. Den var ikke helt strøken etter mange år med lagring men man kjenner da opprettere!
Siden jeg ikke skal ha de brede listene nederst på skjerm og dører så ble hullene sveiset igjen.
Så nå mangler jeg egentlig bare en høyre forskjerm som er fri for rust.. Stort sett overflate eller gravrust på alle jeg har eller finner..
Fikk også ryddet ut av bilen og støvsuget etter at den har blitt brukt som lagerplass i det siste..
Det er gull verdt å ha slike venner
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Mye bra arbeid her! Du er heldig som har tilgang på cnc
Jeg har brukt mine penger på volvo , fyll og damer , resten har jeg tullet bort..
Følger Sett denna flere ganger, hatt`n i mange år nå
Joachim M Iversen --- Hur långt bromsar bilen på trettio meter?? Til tider mye rart, men SNÆPP : hvadadaa
Eg og følger med her enda Gleder meg til og sjå bilen nylakkert, rød 240 er herlig
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Se her ja, Skøtteru ekspressen leverer som vanlig Bra jobb på bilene her, store som små! :P
Veldig heldig som har fått den muligheten! Den kommer veldig godt med! Har kommet en fres til i verkstedet.. Prøver å laste opp video av den men har ikke helt lykkes enda..
Denna bør være kjent for deg ja! =)
Takk i lige måde! Og hyggelig at du fortsatt henger med! Begynner å bli noen år siden jeg begynte med denna tråden.. =)
Hos Melby'n gikk det for fullt ja! Ganske hyggelig verksted å disponere i helgene også.. =)