Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  110
Side 9 av 16 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 392

Tråd: Nilsson's Volvo 240GL, kone240 og GLT. Nytt "prosjekt"

  1. #201
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Børse! Blir bra detta Jørgen

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  2. Takk Nilsson takket for denne posten
  3. #202
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Joda, kommer seg ska hente ledningsnett i mårra var planen, så skulle hatt ett svinghjul nå da

    Bare synd den har den ufyslige snutefronten "hei allesammen, jeg er en lastebil, eeeeeh"
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

  4. #203
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Har grill og panser til halvsnute jeg

    edit: Gløm det.. ser du må ha flat-nose

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  5. #204
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Har grill og panser til halvsnute jeg

    edit: Gløm det.. ser du må ha flat-nose
    Ja, det blir litt kræsj

    La opp ledninger til sentrallåsen på bakluka igår, smurte opp låsen på ene bakdøra og slang det sammen igjen, ble knall, og utrolig godt å bare kunne låse alt opp og igjen med fjernkontroll, isteden for tre dører med fjernkontroll, en bakdør med låseknappen og bakluka med nøkkel

    Henta også lh2.4 nett og komplett innsug fra fk igår, så da blir det litt småpill på den blå i helgen. Men trenger 60-2 enkelmassesvinghjul og svinghjulsføler med brakett ennå
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

  6. #205
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Begynnte så smått med ledningsnettet igår, har bare 940 tempføler til instrumentet, så får satse på det er ca samme ohm på biltema måleren som på 940

    Fikk også speedometer i posten. Gps speedometer til 200kr på ebay, fungerer som bare det
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

  7. Takk HansOla takket for denne posten
  8. #206
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Har lagt opp det meste av lh2.4 nettet nå, det siste får jeg ta når jeg får ny innsugspakning og dynamobrakett.
    Ellers så viste det seg å være sveist aksel på den, så håååper noen ikke merker det på eu hvis ikke så har jeg en utslitt en med lamelldiff liggende
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

  9. #207
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Sted
    Sande i vestfold
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Har du et bilde av det eBay speedometeret?


    Sent from my iPad using Tapatalk

  10. #208
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av næssen Vis post
    Har du et bilde av det eBay speedometeret?


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Nei, men det er ett slik: http://www.ebay.com/itm/232030148409
    Kanon kjøp spør du meg
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

  11. #209
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Brodern kom oppover med ett lasd med deler igår, så da fikk vi gjort litt igjen. Smellt på svinghjul og clutch, girkassa er på plass. Tenningsmodul og coil sitter der det skal, så nå begynner det å ligne noe
    Madammen reiste til Elverum idag, så da blir det ei god økt til. Satser på oppstart iløpet av dagen
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

  12. Takk fubby1998 takket for denne posten
  13. #210
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Etter mye om og med, en starthjølp som kvelda og mye tvilsom el, så fyra bilen
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

  14. Takk HansOla takket for denne posten
  15. #211
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Sted
    Sande i vestfold
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Savner mer bilder og video


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  16. #212
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av næssen Vis post
    Savner mer bilder og video


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Skal prøve å få til noe, men var så godt igang at det ble glemt å ta bilder

    Men det forrige innlegget skulle være endel lenger gitt.
    Det tok iallefall noe ekstra tid, da vi leste "a til fk guiden" litt for fort og glemte å sette strøm på en ledning. Noe som ikke hjalp så fryktelig mye da + til coil var godt grilla fra motorrommet og bak dashen. Den va dessuten klipt så da ble det noen skikkelige hamburgere, finlesing av a til fk guiden og på'n igjen, noe som resulterte i oppstart på første forsøk og verlstedgulvet fullt av bensin returslangen er hard som betong, så den skal byttes.
    Ellers så fikk vi bytta bakaksel fra sveist til halv slitt lamelldiff, så nå er det igjen clutchwire (trenger komplett, med den låsekladden på utløserarmen om noen har!), lodde og legge ledningene til sprutet litt pent, litt giroverføring og bremser

    Edit:
    Sist endret av Nilsson; 14/11/16 kl 06:31
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

  17. #213
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Ikke verdens mest spennende update, men har da ett bilde som bevis


    Nye brekk sko, fjører, justeringsskruer og wirer.
    Bytta også slangen til bensinretur og gjort ferdig alt som har med bakaksel å gjøre
    Såååå, da står det igjen det som er foran bakakselen
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

  18. #214
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    31. mai 2012
    Sted
    Sande i vestfold
    Innlegg
    223
    Antall takk

    Standard

    Nice,bra du står på skal gjøre akkuratt samme jobben på min i helga muligens, vis jeg får de nye foringene i tide


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  19. #215
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Gjort litt mer nå, førstogfremst er alt under bilen ferdig (untatt litt sveising) så den står endelig på hjula igjen!



    Sitte fast er greit sååå, bøttestol!


    Og det er en racerbil, så racerbilinstrumebtering av billigste sort!


    Nå står det igjen kjølevifte, koble siste målerene, ei eksosklemme og finne ut hvorfor jeg ikke får lufta bremsene bak. Er takknemlig for tips der!
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

  20. Takk vangsfreaken takket for denne posten
  21. #216
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Verdens dårligste film, men nå er den prøvekjørt ett par meter


    Også kom biltema å beit meg i ræva, tankmåler viser full uansett, tempmåler gir ikke utslag og ligger på 50grader hele tida. Så da fyr det no kroner :P

    Også skulle jeg fått lufta bremsene bak...
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

  22. #217
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard



    Endelig fått lufta kjølesystemet, så da ble det en aldri så liten prøvetur.
    For stor turbo som lader sent ER gøy
    Ultra lavbudsjettsbygge, så man tar hva man har, det er bra nok på isen
    Så nå ståe det igjen litt montering inni, få den med på jobb og tatt litt rust også eu
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

  23. #218
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. juni 2013
    Innlegg
    1.446
    Antall takk

    Standard

    Hvordan funker den
    GPS
    saken der?

  24. #219
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Skårholen Vis post
    Hvordan funker den
    GPS
    saken der?
    Speedometeret?
    Usb plugg i sigarett tennern (feks), vent til den får signal fra satelitter og kjør
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

  25. #220
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Jaa, en liten update da.
    Før jul rygga jeg den blå 240n ut av verkstedet for å få inn noe annet. Merka da at den bare gikk på 3 sylindre men tenkte ikke noe mer over det pga 3"lmm, 968dyser som ingen vet om er ekte eller kina og tlao chipper som ikke er kjørt inn.
    Men da jeg skulle ha den inn igjen var det null tegn til liv. Starteren er halvkaputt, så den går litt og kutter så tenkte den hadde blitt rå. Taua den siden jeg visste det var både gnist og bensin ihåp om livstegn, men nada.
    Prøvde annen svinghjulsføler, nada.

    Begynnte å tenke på at bensinen som var i tanken er jo noen år gammel, men den starta jo og gikk, dog med en essens av briggs&stratton. Så igår, etter noen dager med kinning, tørking av plugger osv, tappa jeg tanken og fyllte ny bensin.
    Halleluja, den gikk på tre iallefall. Kom så fram til at det ikke er noe bensinfilter, så regna med de berømte noname dysene var fulle av dritt, som det var noe av i tenken. Neeei, fortsatt bare tre syl i sving. Etter å ha prøvd å rusa problemet iorden så jeg at hele motorrommet var fullt av olje fra veivhusvent..
    Så idag bytta jeg plugger, driten fyra rett opp og inn i verkstedet. Ut med bunnpluggen og tilhørende 7-8liter med bensin! Tar visst på med x-antall misslykkede startforsøk men nå er olja/bensinen bytta, oljekjøler og filter er tappa for bensin og maskineriet går som ei klokke

    Sist endret av Nilsson; 28/12/16 kl 18:51

  26. #221
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk

    Standard

    Har også vært borti at kina -968 har stådd me full åpning, så pass på.... Motormania her inne hadde ett havari på acr på grunn av en dyse som sto åpen og vasket ren sylinderen....
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  27. #222
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimove Vis post
    Har også vært borti at kina -968 har stådd me full åpning, så pass på.... Motormania her inne hadde ett havari på acr på grunn av en dyse som sto åpen og vasket ren sylinderen....
    Er det no god måte å finne ut om de er ekte eller kopier? Fysiske forskjeller?
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

  28. #223
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Fikk sveiseapparat til jul, så igår ble det shortshift på skuta
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

  29. #224
    AKL sin avatar
    Medlem siden
    04. juli 2010
    Sted
    Aurskog-Høland
    Innlegg
    352
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Nilsson Vis post
    Gjort litt mer nå, førstogfremst er alt under bilen ferdig (untatt litt sveising) så den står endelig på hjula igjen!


    Nå står det igjen kjølevifte, koble siste målerene, ei eksosklemme og finne ut hvorfor jeg ikke får lufta bremsene bak. Er takknemlig for tips der!
    Løste detta seg? På bilen til Lasse R så var reduksjonsventilen til bakbremsene defekt.. Bytta den så fikk vi lufta.. =)

  30. #225
    Registrerte brukere Nilsson sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Tretten
    Innlegg
    957
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AKL Vis post
    Løste detta seg? På bilen til Lasse R så var reduksjonsventilen til bakbremsene defekt.. Bytta den så fikk vi lufta.. =)
    Nei, har ikke gjort noe mere med den saken. Skal prøve å skru ut lufteniplene helt, evnt lufte før bremseslangen bare for å prøve først. Men ka godt være de ventilene har kvelda
    Volvo 240GL 1990
    Volvo 240GL 1988
    Ford Granada 1973

    X Volvo 940 1998

Side 9 av 16 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •