Snasent. Morro å se et orginalinspirert bygg.
Snasent. Morro å se et orginalinspirert bygg.
liker oppdateringene dinestilrent
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Joda,det er morro med litt beskjedne prosjekter også..
Blir vel diverse oppgraderinger etterhvert.
For å "pushe" meg selv litt så har jeg bestilt time for 4hjulskontroll,eu kontroll og time hos bt![]()
Riktigt snyggt!![]()
ser flott utgjorde seg med glassluke å sort taktrekk
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Da har 760n vært på luftetur for å avdekke diverse barnesykdommer i forbindelse med alt som har blitt gjort og for å si det slik så ble det et par punkter til på listen over gjøremål
Uansett,morro å teste den.
Det hadde kanskje vært noe å skryte av for en 15-20 år siden men uansett så er det en av svært få om ikke Norges eneste 765 med v6,manuell kasse og multilink
![]()
Gratulerer med første prøvetur!
Bilen har blitt utruleg kul
Ka er videre planar for utsende osv?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
hvordan var den v6`n å kjøre med manuell?
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Enn 960n da? Blitt helt glemt? :/ baare 765 som gjelder om dagen?![]()
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Den står nå tørt iallefall.Har jo en bra sedan som er operativ og som i hovedsak bare skulle hatt ny motor og gear.Så er ikke kjempegira på å fortsette for øyeblikket iallefall.
Mye bedre med 760 ifra 88 hvor man kan få godkjent det meste innen fornuftens grenser når det gjelder motor også
Glemte forøvrig å nevne at 760n var en tur innom det lokale biltylsynet her om dagen også.
Hva er planen å få i vognkortet på 765? Multilink og 1800kg slepvekt?morro å følge med på noen som bryr seg om merknad feltet i vognkortet
altfor få som gidder å gjøre noe der desverre :/
såpass ja, effektiv du! Flink gutt![]()
Må nesten oppsummere litt hva som har blitt gjort med 760n i forhold til det som opprinnelig var tenkt.
Planer ved kjøp:
~Bytte høyre framskjerm
~se over bremser samt div annet i forbindelse med pkk.
Gjort så langt:
~Byttet høyre framskjerm
~Byttet alle calippere(brukt) bremseslanger/klosser/sko til parkbrems/bremseskjold(nytt)
~Byttet fremre casterstagforinger begge sider samt "kyllingbeina" begge sider.
~Montert forsterkningsett samt byttet til krok som tillater 1800 kg hengervekt.
~Montert forsterkningssett på travers foran(deler ifra 960 95-)
~Byttet begge baklykter
~Byttet dempingsmatta under pansret samt demperne som holder pansret oppe.
~Montert senkesett(godkjent)
~Byttet tannstang samt servopumpe pga lekkasjer.Bytta også det nedre leddet pga det hadde satt seg.
~Montert digital utetemp
~Byttet begge fjærbeina foran pga rust.
~Bygd om ifra stiv aksling til multilink (godkjent)(nye håndbrekkwire pluss div)
~lemans ratt(godkjent)
~Byttet den nedre leppa på fangern foran.
~Bygd om ifra automat til manuell.
~Bygd om ifra takluke i stål til luke i glass inklusive innerak og solskjermer.
~Byttet midtre samt bakre lyddemper(i forbindelse med bakakselbyttet)
~sveiset ymse rust.....
Det var nå det meste sånn i grove trekk.
Har ikke vært på pkk enda da det fortsatt er en liten liste med ting som må utbedres først![]()
Sist endret av Terje1; 08/11/16 kl 20:04
effektiv dubra liste det der
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Så my snø det er der da. Ingenting her noen mil lengre sør.
Målte forøvrig avstand imellom senter nav og hjulbue foran i dag og sammenlignet med en usenket bil.
Fasiten er at den er senket 60mm sånn ca foran.Litt fordeler må det jo være med å ha en såpass håpløs(eller er det riktige ordet upopulær) motor under huven![]()