Snasent. Morro å se et orginalinspirert bygg.
Snasent. Morro å se et orginalinspirert bygg.
liker oppdateringene dine stilrent
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Joda,det er morro med litt beskjedne prosjekter også..
Blir vel diverse oppgraderinger etterhvert.
For å "pushe" meg selv litt så har jeg bestilt time for 4hjulskontroll,eu kontroll og time hos bt
Riktigt snyggt!
ser flott ut gjorde seg med glassluke å sort taktrekk
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Da har 760n vært på luftetur for å avdekke diverse barnesykdommer i forbindelse med alt som har blitt gjort og for å si det slik så ble det et par punkter til på listen over gjøremål
Uansett,morro å teste den.
Det hadde kanskje vært noe å skryte av for en 15-20 år siden men uansett så er det en av svært få om ikke Norges eneste 765 med v6,manuell kasse og multilink
Gratulerer med første prøvetur!
Bilen har blitt utruleg kul
Ka er videre planar for utsende osv?
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
hvordan var den v6`n å kjøre med manuell?
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Enn 960n da? Blitt helt glemt? :/ baare 765 som gjelder om dagen?
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Den står nå tørt iallefall.Har jo en bra sedan som er operativ og som i hovedsak bare skulle hatt ny motor og gear.Så er ikke kjempegira på å fortsette for øyeblikket iallefall.
Mye bedre med 760 ifra 88 hvor man kan få godkjent det meste innen fornuftens grenser når det gjelder motor også
Glemte forøvrig å nevne at 760n var en tur innom det lokale biltylsynet her om dagen også.
Hva er planen å få i vognkortet på 765? Multilink og 1800kg slepvekt? morro å følge med på noen som bryr seg om merknad feltet i vognkortet altfor få som gidder å gjøre noe der desverre :/
såpass ja, effektiv du! Flink gutt
Må nesten oppsummere litt hva som har blitt gjort med 760n i forhold til det som opprinnelig var tenkt.
Planer ved kjøp:
~Bytte høyre framskjerm
~se over bremser samt div annet i forbindelse med pkk.
Gjort så langt:
~Byttet høyre framskjerm
~Byttet alle calippere(brukt) bremseslanger/klosser/sko til parkbrems/bremseskjold(nytt)
~Byttet fremre casterstagforinger begge sider samt "kyllingbeina" begge sider.
~Montert forsterkningsett samt byttet til krok som tillater 1800 kg hengervekt.
~Montert forsterkningssett på travers foran(deler ifra 960 95-)
~Byttet begge baklykter
~Byttet dempingsmatta under pansret samt demperne som holder pansret oppe.
~Montert senkesett(godkjent)
~Byttet tannstang samt servopumpe pga lekkasjer.Bytta også det nedre leddet pga det hadde satt seg.
~Montert digital utetemp
~Byttet begge fjærbeina foran pga rust.
~Bygd om ifra stiv aksling til multilink (godkjent)(nye håndbrekkwire pluss div)
~lemans ratt(godkjent)
~Byttet den nedre leppa på fangern foran.
~Bygd om ifra automat til manuell.
~Bygd om ifra takluke i stål til luke i glass inklusive innerak og solskjermer.
~Byttet midtre samt bakre lyddemper(i forbindelse med bakakselbyttet)
~sveiset ymse rust.....
Det var nå det meste sånn i grove trekk.
Har ikke vært på pkk enda da det fortsatt er en liten liste med ting som må utbedres først
Sist endret av Terje1; 08/11/16 kl 20:04
effektiv du bra liste det der
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Så my snø det er der da. Ingenting her noen mil lengre sør.
Målte forøvrig avstand imellom senter nav og hjulbue foran i dag og sammenlignet med en usenket bil.
Fasiten er at den er senket 60mm sånn ca foran.Litt fordeler må det jo være med å ha en såpass håpløs(eller er det riktige ordet upopulær) motor under huven