Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.756
Side 566 av 613 FørstFørst ... 66 466 516 556 564 565 566 567 568 576 ... SisteSiste
Viser resultater 14.126 til 14.150 av 15308

Tråd: Godbiter fra bilannonsesidene

  1. #14126
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hgnubel Vis post
    Jeg trodde T6 hadde vært en firer siden i hvert fall 2014, men kanskje ikke på S80... lekker bil!
    Det er kun i kombinasjon med
    FWD
    (S/V60/XC60), alle T6
    AWD
    har sekser (S/V60/V70/S80/XC60). De nyeste T6
    AWD
    har dog firer (fra 2017 mod?)
    Sist endret av volvoRsport; 01/10/16 kl 23:40

  2. #14127
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvoRsport Vis post
    Det er kun i kombinasjon med
    FWD
    (S/V60/XC60), alle T6
    AWD
    har sekser (S/V60/V70/S80/XC60). De nyeste T6
    AWD
    har dog firer (fra 2017 mod?)
    Nå demrer det, jeg gjorde litt research da jeg lånte en 2016 V70 T4 i sommer.. De bilene med awd og sekser har vel også den gamle 6-trinns automatkassen mener jeg.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  3. #14128
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Vegard Bråstøyl Vis post
    Kom turbobilane med skinninteriør originalt?
    Som nevnt i et annet svar, fikk man skinn som tilvalg på 240 Turbo - og på en 84-modell som det dreide seg om her, kan skinn uansett regnes for mest attraktivt, for "sølvplysjen" var nok ikke lenger aktuell på den tiden. Turbo 81-82 hadde sølvplysj som standard, og siden dette var spesielt for Turbo, regnes dette stort sett som mest spennende for den som er ute etter en original 240 Turbo i dag. Senere var nok ordinær plysj standard - men så har jeg sett motstridende informasjon på om sølvplysj fortsatt kan ha vært mulig som tilvalg i 83.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  4. #14129
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Kva trur dåke om denne?
    http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83347916

    Ein kar eg kjenner vurderer å kjøpa, me kjørte forbi i dag og stoppa og såg litt på bilen, so kom eigaren forbi og kunne fortella at han har hatt bilen heile tida og at han har skifta motorolje kvar 10000 og flusha girkassen kvar 60000. Bilen er gammal og gått longt, so det var litt steinsprut framme på panseret som var flikka på, men bilen var veldig heil og fin, og det lyste long vei at den har blitt stelt fint med. Han starta lett og gjekk veldig stille og fint. Ingen ulydar, drog fint og girte fint. Det var ein gong eller to det kom eit lite rykk når han girte, men det trur eg var eit motorfeste. Førarsetet var det eit hol i, men han hadde visst kjøpt eit nytt brukt. Det var ei sprikka i displayet på radioen, so han hadde visst kjøpt ein an, so det er tydeleg at han likar å ha ting på stell, dei fleste hadde ikkje brydd seg om den sprikka. I tillegg var det ubalanse i eit hjul eller to.

    Eg tenker at bilen er bra, men at prisen må ned. Kva trur dåke?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  5. #14130
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Var litt dyr til å bare være en 2.0T men så jo grei ut. Disse gamle 4-trinnskassene tåler ganske mye sammenliknet med 5-trinnsen.

    Dog får man jo en
    P2
    S80/S60/V70 til den prisen han der vil ha
    Sist endret av Daniel V; 10/10/16 kl 00:33
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  6. #14131
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Rart den har såpass utstyr men mangler AC/
    ECC
    ..
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  7. #14132
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    http://www.finn.no/80418265

    Dette er vel forumbil? Pappan til Hans! eller noe slikt? Riktignok lite aktivitet fra den kanten på en stund trur eg.

    Edit: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=9967

    Lagt ut for salg i 2014..
    Sist endret av hgnubel; 10/10/16 kl 22:18
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  8. #14133
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Var litt dyr til å bare være en 2.0T men så jo grei ut. Disse gamle 4-trinnskassene tåler ganske mye sammenliknet med 5-trinnsen.

    Dog får man jo en
    P2
    S80/S60/V70 til den prisen han der vil ha
    I prinsippet dyrt nok for en 20 gammel bil som beveger seg ned rundt prisbunnen. Likevel vil jeg tenke at i underkant av 40.000 kan være så vidt innenfor forutsatt at bilen faktisk er skikkelig velholdt. Om du kjøper en lurvete en til 10 og koster på 20 i reparasjoner, har du fortsatt sannsynligvis ikke like fin bil som denne.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  9. #14134
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Jeg hadde glatt kjøpt meg en
    P2
    istedet for å dure rundt i en gammel 850 med 356 000 på meteret. Men det er må bare meg
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  10. #14135
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Sant, man får mye annet OK gammelt også i den prisklassen. På denne bilen kan man ikke skryte av spesielt lav km-stand - derimot må man forutsette upåklagelig løpende vedlikehold.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  11. #14136
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Det er klart, men jeg betalte faktisk mindre for min 03 V70 2.0T med 240k på meteret enn det han karen her vil ha for en 850 med 356 000km. For meg er da valget enkelt. 850 er ålreite biler, men
    P2
    er et helt annet kaliber hva teknologi og komfort gjelder. Dog er det jo mange som sverger til
    P80
    . Jeg gikk jo også fra S80 til
    P80
    V70R, men føler den stiller i en litt annen klasse enn en 2.0T 850

    Dog er jo dette en
    P80
    som jeg gjerne kunne tenkt meg, påkostet 63 000,- i ny girkasse for 40k km siden

    http://m.finn.no/car/used/ad.html?fi...7&fks=75862907

    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  12. #14137
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Slett ikke dum - og absolutt klassisk farge for modellen.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  13. #14138
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Var litt dyr til å bare være en 2.0T men så jo grei ut. Disse gamle 4-trinnskassene tåler ganske mye sammenliknet med 5-trinnsen.

    Dog får man jo en
    P2
    S80/S60/V70 til den prisen han der vil ha
    Ja, bilen er nok bra, men han er nok ikkje verdt so mykje likavel.
    Det er absolutt eit godt poeng det du seier om at ein kan få heilt greie
    P2
    -bilar til samme eller lavare pris. Skal du finna ein 1-eigars p2-bil som er lika velhalden kan det nok kanskje vera vanskeleg å komma under den prisen, men eg har no sette enkelte S80ar som ser veldig bra ut som er billigare.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  14. #14139
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Et hvert tilsynelatende godt kjøp bør helst gås nærmere etter i sømmene før man eventuelt slår til. Men ganske riktig er S80 som drar på årene ofte svært billig. Mange gode kjøp der for folk som ikke absolutt MÅ ha stasjonsvogn.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  15. #14140
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Ja, der er det mulig å få seg mykje stor og flott bil for pengane, sidan det er so få som skjønnar at det er plass til ein rema-påse i bagasjerommet på ein sedan og.
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  16. #14141
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Bagasjerommet på S80en er så stort at jeg nesten må legge med inni for å få tak i det som måtte ha havnet innerst. Det blir i knappeste laget i grunnen bare når det en sjelden gang i blant er behov for mer høyde.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  17. #14142
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Spiller jo ingen som helst rolle hvor mange eiere en bil har hatt. Det er jo kun en fiffig detalj, men sier jo ingen verdens ting om bilens tilstand. Det er en kul gimmick, og ikke noe annet. Er jo like meningsløst som at auksjonssidene som selger gamle politibiler reklamerer stort med "Kun en eier"

    Jeg ville anbefalt kameraten din å gå for en
    P2
    . Gjerne en S80. Der han får mest for pengene! Virkelig. Da får han gjerne en med 100 000 mindre på telleren også.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  18. #14143
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Spiller jo ingen som helst rolle hvor mange eiere en bil har hatt. Det er jo kun en fiffig detalj, men sier jo ingen verdens ting om bilens tilstand. Det er en kul gimmick, og ikke noe annet. Er jo like meningsløst som at auksjonssidene som selger gamle politibiler reklamerer stort med "Kun en eier"

    Jeg ville anbefalt kameraten din å gå for en
    P2
    . Gjerne en S80. Der han får mest for pengene! Virkelig. Da får han gjerne en med 100 000 mindre på telleren også.
    Det er nøyaktig det samme som at biler med lav kilometerstand er automatisk bedre enn andre.
    Det er kun bilen som kan fortelle deg hvilken stand den er i, ikke hvilket tall som står i instrumentet, eller hvem som har eid den.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  19. #14144
    Registrerte brukere Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Det er nøyaktig det samme som at biler med lav kilometerstand er automatisk bedre enn andre.
    Det er kun bilen som kan fortelle deg hvilken stand den er i, ikke hvilket tall som står i instrumentet, eller hvem som har eid den.
    Min har passert 417 000km nå, og er i meget god stand. Ser flere med samme bil og halvparten på telleren som har store problemer med både det tekniske og kosmetiske.
    Vedlikehold har mye å si, ikke tallene i instrumentpanelet, eller antall eiere som saken dreier seg om

    Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  20. Takk Volvonikko takket for denne posten
  21. #14145
    Registrerte brukere Per Turbo sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Lørenskog
    Innlegg
    8.105
    Antall takk

    Standard

    Men trenger man å diskutere dette her?

    Holde seg til tema




    Per Turbo
    Styreleder / Chairman
    Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

  22. #14146
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Bilens faktiske tilstand er fasiten - det bør være klart og greit nok. Det utelukker likevel ikke at både km og antall eiere kan gi en god antydning om noe viktig nettopp når det gjelder tilstanden. Lav kjørelengde øker sannsynligheten for at den generelle slitasjen er lav - selv om det selvfølgelig er langt bedre med en bil som har gått 400.000 med fortløpende samvittighetsfullt vedlikehold på alle punkter enn en som har gått 100.000 på 15 år og "aldri" har blitt vedlikeholdt. Veldig mange eiere over en periode kan være et tegn på det man kan kalle "kortsiktig eierskapshorisont", typisk for biler som mange synes det kan være "artig å ha hatt" en stund, men samtidig med vedlikeholdsetterslep som flere eiere har foretrukket å skyve over på neste eier. Men hvorvidt en bil har hatt tre eiere eller bare en på 15 år, trenger nok ikke ha så mye å si.
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  23. #14147
    Registrerte brukere larsverm sin avatar
    Medlem siden
    19. sep. 2010
    Sted
    Hammerfest
    Innlegg
    6.852
    Antall takk

    Standard

    Apropos det ene og det andre:

    http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68032553

    Særdeles billig S80 som kan være en godbit i forhold til pris på kort sikt hvis man bare satser på å kjøre så lenge det går og bruke den opp. Det største problemet ser ut til å være automatkasse med feil på 5. gir. Muligens dyrt å få i orden? Til å leve med for slik en lav pris?
    93/94 245SE
    93 244SE (45.000 km)
    75 164E (fra California)
    03/04 S80 2.0T
    15/16 S80 D4

  24. #14148
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Apropos det ene og det andre:

    http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68032553

    Særdeles billig S80 som kan være en godbit i forhold til pris på kort sikt hvis man bare satser på å kjøre så lenge det går og bruke den opp. Det største problemet ser ut til å være automatkasse med feil på 5. gir. Muligens dyrt å få i orden? Til å leve med for slik en lav pris?
    Det er vel faren til "Øyvind.G" som er selgeren, tror han har en bruker her inne han også.

  25. #14149
    Registrerte brukere hgnubel sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Bergen
    Innlegg
    4.453
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av larsverm Vis post
    Apropos det ene og det andre:

    http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68032553

    Særdeles billig S80 som kan være en godbit i forhold til pris på kort sikt hvis man bare satser på å kjøre så lenge det går og bruke den opp. Det største problemet ser ut til å være automatkasse med feil på 5. gir. Muligens dyrt å få i orden? Til å leve med for slik en lav pris?
    (Enda mer OT her, Per)

    Vanskelig å stille noen presis diagnose ut fra en annonse, men 5. gir, eller mer spesifikt det å bytte mellom 4. og 5. gir på disse kassene er en vanlig feil. I slak motbakke så vil kassen ligge og slure mellom 4. og 5. konstant. Er du ikke obs på dette og låser kassen i gir så slites det fort.

    Noe kan justeres på solenoidene men det er godset i selve huset som slites og ikke løse foringer så det er begrenset hvor bra det kan bli, selv med full overhaling.

    Når det er sagt så kan det selvsagt gå greit lenge med bare fire gir, og det kan hende noen tips og triks hjelper, men egentlig tenker jeg kassebytte eller delebil...

    Prisen reflekterer jo egentlig det.
    --
    Bruksbil: 2016 V70 T4 Dynamic Edition
    Prosjekttråd: 2000 V70R AWD Solgt!

  26. #14150
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Er jo bare å kjøre den i 4. i stedet for D Er jo mye bil for 11 000,-.

    Er vel jevnt over mest dieselene som sliter med dårlige automatkasser, fordi de har så mye moment i det de tar i gang.

    Men Øygard , hvis en eiersbil og "lav" km er viktig for kameraten din, så tror jeg ikke denne er så dum.

    http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=83314361
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

Side 566 av 613 FørstFørst ... 66 466 516 556 564 565 566 567 568 576 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •