Miniupdate:
Ska være forsiktig med å trøkke Volvologoer inn over alt, men synns det blei fint
Ett lite innpulskjøp
Er noe stor, men men! Holset HX30W. Må ha 30MM spacer på turboflensen for å få klaring til kompressorhuset
![]()
Få taki "Japan rør" der går røret komp huset butter i under istedenfor. Kkk k27 går i allefall fint på.
Sent fra min S30 via Tapatalk
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro
Mye ga du for turboen? Litt usikker på hva jeg skal ta igjen for min, typ gått 10k km.
Jo hadde det men var litt dårlig med cash skjønte jeg, hadde vel havarert motor å måtte prioritere det.
Har jo ferie omdagen, så har fort gjort litt saker og tingFått sveisa ferdig resten av gulvet, rustbehandlet og lydisolert med ground zero matter som resten av bilen. Begynt å rydde i ellnett på førersiden. Fått på høyreskjermen og rustbehandlet innerskjermer på begge sider.
Pressa superpro foringer i forstilling, alt er nytt
Bilstein`s "bøseste" dempere for 30 mm bil med senk, og nye lesfjørs. Monter med nye bremseskjold
![]()
Super Pro är riktigt bra bussningar, kör med det i framvagnen jag också.
Ser bra ut med fjäderbenen! Är det Bilstein B8 Sprint?
Navnet høres kjent ut, ska sjekke det opp.
Satt på med Olaboy her på forumet, og hann hadde slike foringer, syntes den var så fin å kjøre så ville ha samme. Har kjøpt bilstein lesfjørs og samme foringer til å ha bak også
PS: Er B8 foran og bak, er kanskje å ta i att de er de bøseste, men er vel det riktigste![]()
Ja B8 Sprint är grymma! Blir väldigt bra vägkänsla med dom.
Jag kör också Lesjöfors sänkfjädrar på min 945 och är grymt nöjd.
Har fått starta tassen!Men fant ut att sveiseren av bunnpanna har slurva + er 2 vannlekasjer....... Men men sånn er jo denne hobbyen.
Blir kjemisk metall på bunnpanna, vannrør blir demontert og prøvd sveiset ekstra.
Ellers gikk alt over all forventingEneste jeg måtte gjøre var å jumpe bensinreleet, da jeg ikke har fått tak i det røde fra 850 enda.
Dette er film av oppstart nr 2, men den starta like kvikt førsteTror grunnstilling på spjeldet er for mye og derfor att den går så høyt.
Flotte greier.Alltid morro når med oppstart![]()
Grattis till lyckad uppstart!
Synd på läckagen, men det är sådant som händer.
Takker takkerMorro å høre den i sving. Bare resten igjen
![]()
Var hjerne fra automatbil, så visste ikke hvordan jeg skulle gå frem. Så i den del skjemaer, men girposisjons-sensoren går ikke innom motorhjernen i det hele tatt.Så jeg har ikke gjort noen ting med tanke på det.
Heldigvis virka det![]()
grattis!moro med oppstart
Mine kjøp og salg erfaringer! (LINK)
nåværende kjøretøy:
94 volvo 945 godkjent med t5
86 chverolet van
Gartulere med oppstart,bruker du org volvoføler bak på motor? Har du nr på denne? Kjøpte meg en selv på kl racing. Den skal passe 16v turbo og 6 syl. Men den viser mye varmere en den skal
Sent from my iPhone using Tapatalk
Fått gjort bittelitt på bilen i helga![]()
Har fått testa instrumentpanel, veit i alle fall att oljetrykklampe og turteller fungerer. Temperaturmåleren veit jeg ikke, hadde den ikke lenge nok igang.
Lekkasjen på vannrøret er fiksa.
Fått slengt på hele eksosanlegget, huka på riktig mellomaksel, fått på lykter og grill, men ikke frontfanger.
Forska litt mer på bensinrele galskapen, men har fått alt te å funke nå som har med motor å gjøre.
Blir interessant å se hva som ikke funker på bilen når jeg får alt sammen :P
Fått rigga meg til med dysetest-stasjon auLitt hyggeligere det enn å sitte nerri motorrommet å kikke.
![]()
Ser bra utHvordan er de til å godkjenne uorginal eksos der nede?
Om du sikter til 4.3 pumperele så er det signal ifra tenningslås som får den til å prime før start,så er det et pulserende signal som får det til å holde seg inne konstant.
Original og ikke original, tjaaaaa, er det innenfor avgass og støykrav kan de ikke så noTurboen spiser en del lyd, + det er katte på den, så 2 lyddempere, veit ikke, men trur det går bra.
Men katta er i alle fall FIA godkjent XD
Bare fikk kobla opp releet som originalt, så funka det, bare hadde ikke fått med meg att den ene 32 porten var jorda.![]()
Veit du hvilken frekvens motorstyring pulser releet med til vanlig? Hadde vært interessant å visst.
Uvisst om det er som på 240 med k-jet at det er "coil signal" eller om det er en fast frekvens.
Uansett så er det greit å finne ut takta sånn grovt sett.
Du får releet til å slå inn ved å manuelt lage pulsen for hånd.
Har testet flere releer slik og det funker greit![]()
Jeg viste min 940 med t5 på biltilsynet med 3" JT. Den gikk mellom med det. Var støy å avgass han sa måtte være i orden. Samt at alle skjøter var tett selvfølgelig. Jg viste min med orginal 940 katalysator da