Spjeldhuset har det med å ta kvelden relativt hyppig på disse. Etter hva jeg har blitt fortalt, så er det olje i innsuget, som er årsaken. (Det er ikke til å stikke under en stol at en Turbobil, med 200k+ bruker litt olje) Oljen trenger inn i akslingen på spjeldet, og tar knekken på elektronikken. Disse spjeldene har også potensiometre, som det slites hull i. Dette kan gi ganske mange irriterende feilkoder. Cruice Control vil heller ikke fungere når feilkoden er aktiv. Vil også fjuske, og oppføre seg merkelig.
Spjeldet i seg selv er vel nede i 4-5k, men det må skiftes på volvoverksted, da det krever SW oppdatering. Så ferdig snakker vi 7-8k for nytt spjeld.
Noen vil påstå at det er noe man gjør en gang i bilens levetid, men det er bare tull. Mitt er nå under 4 år gammelt, og har begynt å sette feilkoder. Det nye spjeldet har tilbakelagt under 100k.