Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  144
Side 59 av 65 FørstFørst ... 9 49 57 58 59 60 61 ... SisteSiste
Viser resultater 1.451 til 1.475 av 1606

Tråd: Sugemotortråden!

  1. #1451
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mai 2011
    Sted
    Moss
    Innlegg
    81
    Antall takk

    Standard

    Hei dere experter Noen her som kan hjelpe meg litt? Sitter her med tilbud på en ferdig motor med disse specsa: Org borr, 85mm slag, 405 topp fra tore østhus, porta og plana, 38-46 mm ventila, fs298 flat nose kam, stive ventil fjære, alu reteinera, stål trykkera, ny oppsatt ikke oppstartet etter bygging.
    Det jeg lurer på er, kan dette bli en bra gatemotor? Hvilken effekt er realistisk å håpe på? Noe som bør endres? Den selges uten innsug, forgassere, eksos og tenningsanlegg, hva anbefaler dere her? Håper noen her har svar

  2. #1452
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Frykter vel at den har noen jævlige brønnhull av noen porter og så vidt tipper 200 cfm. Hva er kompen? Med alt på stell leverer den vel kanskje 200 eller så... dog kjenner jeg ikke kammen og brukervennligheten.
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  3. #1453
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mai 2011
    Sted
    Moss
    Innlegg
    81
    Antall takk

    Standard

    Jeg er nok enda mer uviten enn deg, men mener da Tore "Topplokk" Østhus gjør bra jobb på topper han? Har iallefall hørt han gjør det.

  4. #1454
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    04. feb. 2010
    Sted
    Lillestrøm
    Innlegg
    1.247
    Antall takk

    Standard

    Problemet er at "bra porting" ofte er identisk med "grave størst hull uten å lage hull i veggen"... og han er vel ikke akkurat kjent for de minste haugene med spon. Men, siden jeg ikke har sett den, så kan den jo være god. Hva fløder den?
    "Impossible? ...Nah. Just needs more development time."

  5. #1455
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. mai 2011
    Sted
    Moss
    Innlegg
    81
    Antall takk

    Standard

    Du har sikkert rett, er dessverre rimelig noob på slikt selv :P
    Tror ikke det er målt hva den fløder, selger har ikke nevnt noe om det.

  6. #1456
    Registrerte brukere Kjapp1 sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2016
    Sted
    Bestlandet
    Innlegg
    171
    Antall takk

    Standard

    Ser det er mange her med god peil på sugiser, har lært mykje av dinna tråden.

    Sitter sjøl å titter på en 744, men er vel dårlig business å trimme b230k motor? Siden forbrenning kammeret er i stemplane, vil det vel vere vanskelig med frisering av topp, samt 631 topper virker sjeldnare enn 530/1 toppane. Er vel noko med at ventilane ikkje kan ha mykje meir løft enn org før dei risikera å bli kverka av stemplane?

    Edit: verdt å nemne at eg ikkje har mål høgre enn ~135hk
    Sist endret av Kjapp1; 03/08/16 kl 23:16
    Build it, tune it, race it, break it, fix it... Repeat

  7. #1457
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kjapp1 Vis post
    Ser det er mange her med god peil på sugiser, har lært mykje av dinna tråden.

    Sitter sjøl å titter på en 744, men er vel dårlig business å trimme b230k motor? Siden forbrenning kammeret er i stemplane, vil det vel vere vanskelig med frisering av topp, samt 631 topper virker sjeldnare enn 530/1 toppane. Er vel noko med at ventilane ikkje kan ha mykje meir løft enn org før dei risikera å bli kverka av stemplane?

    Edit: verdt å nemne at eg ikkje har mål høgre enn ~135hk
    Kan første hånds si at selv 130 dokumenterte på navene i en 744 (530 topp, K-kam og litt div mods), selv med nesten flat momentleveranse ikke er noe som drar skinet av pølsa... Pentaveiv eller noe slikt og en skruekompressor så føles det som en sugis (og blir jo på en måte fortsatt det hvis spjeldet sitter FØR kompressoren ) men er fantastisk gøy å kjøre, og du slipper absolutt noen form for venting på positivt trykk

    Jeg skal være ærlig i at jeg liker sugiser på mange vis, men hvis målet ditt er 135 ærlige på nav feks så tar du en original FK og justerer trykket til 0.6 uten å røre ettermarkedsprut og custom mapping osv... seffer det noe som er fra før 88 så du har mildere avgasskrav og forholde deg til så blir ting seff noe lettere, og en sugis med 135 på nav trenger ikke bli dyrere enn en original FK... Må du ha cat. og møte avgass så har du litt jobb foran deg
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  8. #1458
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av JK95 Vis post
    Noen her som kan hjelpe meg litt? Sitter her med tilbud på en ferdig motor med disse specsa: Org borr, 85mm slag, 405 topp fra tore østhus, porta og plana, 38-46 mm ventila, fs298 flat nose kam, stive ventil fjære, alu reteinera, stål trykkera, ny oppsatt ikke oppstartet etter bygging.
    Det jeg lurer på er, kan dette bli en bra gatemotor? Hvilken effekt er realistisk å håpe på? Noe som bør endres? Den selges uten innsug, forgassere, eksos og tenningsanlegg, hva anbefaler dere her? Håper noen her har svar
    Jeg mener NEI, dette kan aldri bli en bra gatemotor. Problemet er først og fremst kammen, men en sugemotor leverer så lavt dreiemoment at du sannsynligvis, i tillegg til alt det andre, også må monterer lettere diff. utveksling. Sluttresultatet er dyrt og dårlig:

    FS296
    Duration: 296° vid körspel, 276° vid 1mm lyft
    Lyft: 12.2mm
    Nockvinkel: 108°
    TDC lyft: 4.2mm

    Ger minst 200 hk med 2x45 förgassare, fin topp och bra avgas.

  9. #1459
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kjapp1 Vis post
    Ser det er mange her med god peil på sugiser, har lært mykje av dinna tråden.

    Sitter sjøl å titter på en 744, men er vel dårlig business å trimme b230k motor? Siden forbrenning kammeret er i stemplane, vil det vel vere vanskelig med frisering av topp, samt 631 topper virker sjeldnare enn 530/1 toppane. Er vel noko med at ventilane ikkje kan ha mykje meir løft enn org før dei risikera å bli kverka av stemplane?

    Edit: verdt å nemne at eg ikkje har mål høgre enn ~135hk
    Vi har trimmet B230K med overraskende stor suksess, synes vi selv iallefall. Grunnen var at vi satt igang var at vi ikke kjente til noen som hadde gjort dette før, K-motoren var det eneste vi hadde og vil ville se hva vi fikk det til med det vi hadde.

    Prinsippet er enkelt. I stedet for å høvle toppen så må man høvle blokken, dreie squish ringen på stemplene og slipe til nye og større ventillommer i stemplene. Det var akkurat dette vi gjorde, fulgte opp med Volvo sin GT-6 Rallykam, nye ventilfjærer, B21A fordeler og 2 x Strømbergforgassere. Dette fungerte godt fra første dag og fungerer godt enda så vidt jeg vet.
    Sist endret av Batland; 05/08/16 kl 11:19

  10. Takk johmolan takket for denne posten
  11. #1460
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Hei jeg vurder og få litt mer hk ut av 240 en den har en god 230a motor med lav km stand.
    Og jeg vurderer og trimme denne litt lurer på dette genrør typ 1 fra kg triming, 2,5 simons eksos nytt insug med weber forgasser ferdig oppsett fra pedersen racing
    har ikke pratet med de enda. Kan i tilegg vurdere porting av topp og ny kam.
    Er dette noe og satse på? Og hvor mye ville jeg fått med dette ca? og va med bil tilsynet og eu godkjenninger? for har ingen papirer på motor så blir tungvint vis jeg må vise den hos biltilsynet. Vis ikke va andre annet kan jeg gjøre for og få ca 140 til 150hk eller mer i bilen uten innsprut og uten og koste en formue.

  12. #1461
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kimar Vis post
    Hei jeg vurder og få litt mer hk ut av 240 en den har en god 230a motor med lav km stand.
    Og jeg vurderer og trimme denne litt lurer på dette genrør typ 1 fra kg triming, 2,5 simons eksos nytt insug med weber forgasser ferdig oppsett fra pedersen racing
    har ikke pratet med de enda. Kan i tilegg vurdere porting av topp og ny kam.
    Er dette noe og satse på? Og hvor mye ville jeg fått med dette ca? og va med bil tilsynet og eu godkjenninger? for har ingen papirer på motor så blir tungvint vis jeg må vise den hos biltilsynet. Vis ikke va andre annet kan jeg gjøre for og få ca 140 til 150hk eller mer i bilen uten innsprut og uten og koste en formue.
    A-innsuget er 100% ubrukelig til alt annet enn Turbo. Du kan ikke trimme en motor og bruke det. Du MÅ oppgradere innsugsmanifolden.

    Se denne og stopp den på 2:11 https://www.youtube.com/watch?v=xkPv3IHxdM8 75 hk på svinghjulet!! så forferdelig elendig er altså A-manifolden på en SUGEmotor. :(

    Du trenger altså noen gode forgassere og ingen er bedre enn disse: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=79007305

    Ett komplett 2x45 mm forgasserkit fra noen er det enkleste, men du bør passe på at forgasserene er dyset til ditt oppsett. Pedersens- racing er forhandler for KG og burde klare å levere forgassere som er korrekt dyset til en lett trimmet Volvomotor. Pass på at de du kjøper er bestrykket slik at du slipper å knote på egenhånd i ettertid.

    Deretter trenger du en kamaksling. Jeg foreslår at du sjekker fra mildest til litt værre, KG002 via ENEM K13 til AGAP R33-243-12.4.

    Etter dette er det på tide med steg 1 grenrør og oppgradert eksosanlegg, lettet svinghjul og helst 3,91:1 diff.

    Hvis du fremdels ikke er fornøyd må toppen portes og høvles.
    Sist endret av Batland; 05/08/16 kl 23:01

  13. Takk kimar, johmolan takket for denne posten
  14. #1462
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Hei jeg tenkte på det innsuget pedersen racing har til 230 motorer beregnet for 1 weber forgasser men er dette også ubrukelig?
    Så 2 stk forgassere er det jeg burde gå for ser at kg triming har innsug beregnet for 2 stk forgassere http://www.kgtrimning.com/insug.htm
    Trenger jeg også og skifte ut bensin pumpa da har fortsatt den orginale mekaniske pumpa.
    Jeg har aldri trimmet en bil før så har ikke så mye peiling på det så burde kjøpe forgassere og utstyr fra noen som kan hjelpe meg.
    Drømmen hadde vært det orginale turbo kittet til a motorene med det ser jo ut til og være nesten umulig og få tak i.
    Hvor mye tror hk tror du jeg kan få ca? med 2 webere det eksos anlegget og en anen kam?
    Og da blir jeg vell nødt til før vær eu kontroll og skifte til orginal forgasser for og få den godkjent?
    En siste ting va slags utveksling har jeg på diffen mi? er en 244dl fra 82 med m45 girkasse og orginalt b21a motor.

  15. #1463
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Jeg mener at A-innsuget har ALT for korte kanaler og at alle forgasser-rødmotorene til Volvo skule hatt dette innsuget og forgasseren originalt:
    http://misab.se.loopiadns.com/info.php?sida=3
    http://misab.se/artikel.php?kid=&sok=6-8851&id=1498



    Neste steg på stigen er 2 stk forgassere og ingenting har noensinne vært bedre enn dette:



    Mikuni HSR til biler selges her: http://www.v-performance.com/products/air_fuel.html

    Når det er sagt så er det slik at ett gasspjeld pr. sylinder, gjerne 4 x Mikuni HSR, alltid har vært og alltid vil være det mest korrekte, men det koster: http://www.braigasen.com/bilfuggar.htm http://misab.se/artikel.php?kid=&sok=6-8860&id=1500



    Å kjøpe ett komplett kit er den eneste rette måte å handle på.

    Det anbefales alltid å montere bensintrykksregulator og oppgradere bensinpumpen, men helt nødvendig er det ikke.

    Å få tak i ett komplett R-sport AT-kit er i praksis umulig ja.



    I forhold til det praktiske resultatet er det heller ikke nødvendig.
    Jeg mener at sluttresultatet blir svært mye bedre med AT-sats enn med sugetrimming. Hovedproblemet er at AT satsene har ett ufortjent dårlig rykte så folk flest vil ikke bruke penger på dem. De som likevel velger å gjøre det har fått meget gode resultatet slik jeg vurderer det.

    Med 2 x 45 mm forgassere, portet topp og en god kam så klarer du 180 hk eller mer, men motoren vil alltid ha lavt dreiemoment og derfor vil bilen aldri få sterk akselerasjonsevne slik den får med turbo.

    Du må forvente å bytte ut 2x45 mm forgassere før hver EU kontroll, men i forhold til hvor mye du må skru og mekke for å holde en slik motor på veien så er dette en bagatell.

    Ser man det. Disse gode, gamle Volvoene hadde lette og finne diff. utvekslinger, så du har sikkert 3,91:1 allerede.
    Sist endret av Batland; 06/08/16 kl 10:02

  16. Takk kimar takket for denne posten
  17. #1464
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Takker for godt svar! Er ikke ute etter enorme økningen i hestekrefter men litt hadde vært bra jeg får ta og lese i gjenom alt og tenke.
    http://misab.se/artikel.php?kid=&sok=6-8851&id=1498 det innsuget der ligner veldig på det fra pedersen racing som jeg pratet om så er nok det samme og er vel håp for og få en 1 weber gjenom eu kontrollen også.
    Lurer på hvor mye økning i hestekrefter jeg hadde fått med 1 weber 32/36 DGV med det innsuget, genrør typ1 og 2,5 eksos?
    Og hvordan er kvaliteten på weber forgaserene kontra orginalen på 230a motoren?
    Sist endret av kimar; 06/08/16 kl 11:12

  18. #1465
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Værsågod.

    Det ble en gang i tiden solgt ett trimkit til A-motorene til Volvo. Dette bestod av en slik Penta-style innsugsmanifold, en Weber forgasser, luftfilter og trimkam. Dette ble oppgitt til 140 hk. Weber er velrenomerte og gode forgassere.

    Ta en titt her:
    http://genuineweber.blogspot.no/
    http://www.ebay.com/itm/400956978528
    Sist endret av Batland; 06/08/16 kl 11:47

  19. Takk kimar takket for denne posten
  20. #1466
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    07. sep. 2013
    Sted
    Aust-agder
    Innlegg
    975
    Antall takk

    Standard

    Rundt 140 hk hadde jeg vært veldig fornøyd med bilen brukes som en bruks veteran i sommer halvåret så ønsker at bilen blir pålitelig.
    Da har jeg noe og tenke på frister veldig dette.
    Sist endret av kimar; 06/08/16 kl 11:24

  21. #1467
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg mener NEI, dette kan aldri bli en bra gatemotor. Problemet er først og fremst kammen, men en sugemotor leverer så lavt dreiemoment at du sannsynligvis, i tillegg til alt det andre, også må monterer lettere diff. utveksling. Sluttresultatet er dyrt og dårlig:

    FS296
    Duration: 296° vid körspel, 276° vid 1mm lyft
    Lyft: 12.2mm
    Nockvinkel: 108°
    TDC lyft: 4.2mm

    Ger minst 200 hk med 2x45 förgassare, fin topp och bra avgas.
    Jepp... klarer ikke følge normal trafikk med originalbiler på vei som ikke er helt flat uten å "straffekjøre"... en liten smell på 5-7000 rpm og ikke noe praktisk anvendbart under
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  22. #1468
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.638
    Antall takk

    Standard

    Vår erfaring er at det ikke er det som er hovedproblemet.

  23. #1469
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Vår erfaring er at det ikke er det som er hovedproblemet.
    Uryddig tomgang og i det heletatt får start på en fornuftig måte? Hvis den er flatnose og det ikke er korrekte fjærer, eller profilen har mye "jerk" så ser jeg også flere problemer med den ettersom den er laga for å dra turtall.... Dog har ikke målt ut den kammen så blir bare gjettning...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  24. #1470
    Registrerte brukere Marius Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    01. juni 2013
    Sted
    Te venstre og litt ner
    Innlegg
    267
    Antall takk

    Standard

    Hei, har en B230A jeg skulle hatt litt mer futt i. Planen er
    Nye lager og ringer
    530 topp jeg portet for moroskyld, bare litt småfiks, breddet inner radie og polert eksos og kammer
    2stk 45mm weber
    4-2-1 grenrør
    2,5'' eksos
    Lettere svinghjul

    Funker en av bilcross-shop sine kammer greit til dette?
    Kan jeg øke komp noe når jeg kun kan kjøre 95okt?
    Har noen av original motorene bedre tenning som kan brukes?
    Sist endret av Marius Nilssen; 28/08/16 kl 00:22
    ''POWER!!!''
    -Jeremy Clarkson

  25. #1471
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Hey, noen som har fått godkjent en bil med dobble 45mm forgassere ?

    Dreier seg i dette tilfelle om en B230f

  26. #1472
    Registrerte brukere hakonsenjr sin avatar
    Medlem siden
    16. juni 2010
    Sted
    Skien, Norway, Norway
    Innlegg
    307
    Antall takk

    Standard

    Det skal være fult mulig.

    Jeg spurte bt om ossen det var med min bil og 2X45mm eller datasprut med gass spjeld.

    dette er på en 1986 volvo 240.

    men gå fra insprøytning til forgasser er di ikke så happy for....

    fikk dette som svar:

    Hei

    Denne bilen er registrert før kravet til katalysator ble innført og du står derfor noe friere når det gjelder en slik ombygging.
    Om du vil bruke forgasser eller innsprøytning er opp til deg. Bilen skal tilfredsstille de samme krave til støy og avgass som den hadde da den var ny.
    Etter ombyggingen må det gjøres en måling av effekt/dreiemoment og avgass og det kan være aktuelt å også gjøre en måling av støy under kjøring.

    Når du vet hva du vil gjøre må du levere inn en detaljert søknad før du begynner ombyggingen

  27. #1473
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av hakonsenjr Vis post
    Det skal være fult mulig.

    Jeg spurte bt om ossen det var med min bil og 2X45mm eller datasprut med gass spjeld.

    dette er på en 1986 volvo 240.

    men gå fra insprøytning til forgasser er di ikke så happy for....

    fikk dette som svar:

    Hei

    Denne bilen er registrert før kravet til katalysator ble innført og du står derfor noe friere når det gjelder en slik ombygging.
    Om du vil bruke forgasser eller innsprøytning er opp til deg. Bilen skal tilfredsstille de samme krave til støy og avgass som den hadde da den var ny.
    Etter ombyggingen må det gjøres en måling av effekt/dreiemoment og avgass og det kan være aktuelt å også gjøre en måling av støy under kjøring.

    Når du vet hva du vil gjøre må du levere inn en detaljert søknad før du begynner ombyggingen
    Ok. Motor er ferdig bygd. Den står i nå. Tanken min var å prøve å få den godkjent så jeg slipper å bygge den om neste gang bilen må eu godkjennes

    Men hvordan stiller bt seg til at motor yter flere hk enn originalt ved eventuell godkjenning ?

  28. #1474
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Benji Vis post
    Ok. Motor er ferdig bygd. Den står i nå. Tanken min var å prøve å få den godkjent så jeg slipper å bygge den om neste gang bilen må eu godkjennes

    Men hvordan stiller bt seg til at motor yter flere hk enn originalt ved eventuell godkjenning ?
    Hvis det er samme bil som den B230F'en ble levert i er du fucked... den har krav til katalysator og lambda 1 ved forhøyet tomgang osv... Hvis det er en B230f putta i en bil fra før 88, kan det gå greit så lenge du møter avgasskravene den bilen hadde fra fabrikk. hvis det er en 700 serie er det 238hk og 315Nm de maks godkjennes med. Samme gjelder 900, men de kom aldri med forgasser, så hvis du har en 900-serie har du bæsja på leggen om du tenker å ta den på hvilken som helst form for godkjenning... EU eller teknisk
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  29. #1475
    Registrerte brukere Benjamin sin avatar
    Medlem siden
    09. okt. 2016
    Sted
    Østfold
    Innlegg
    818
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Njål Nilssen Vis post
    Hvis det er samme bil som den B230F'en ble levert i er du fucked... den har krav til katalysator og lambda 1 ved forhøyet tomgang osv... Hvis det er en B230f putta i en bil fra før 88, kan det gå greit så lenge du møter avgasskravene den bilen hadde fra fabrikk. hvis det er en 700 serie er det 238hk og 315Nm de maks godkjennes med. Samme gjelder 900, men de kom aldri med forgasser, så hvis du har en 900-serie har du bæsja på leggen om du tenker å ta den på hvilken som helst form for godkjenning... EU eller teknisk
    Bilen kom med b230f. Jau, men da får jeg bare bygge om neste gang den må godkjennes. Som var plan i utgangspunktet hehe

Side 59 av 65 FørstFørst ... 9 49 57 58 59 60 61 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •