Phoenix kanskje?
Phoenix kanskje?
77 Volvo 242L
93 Volvo 940se
79 Volvo 244 DL
89 Volvo 245
03 Volvo S60
90 Toyota CarinaII
85 Volvo 245 GL
95 Volvo 855
87 Toyota Hiace
71 Massey Ferguson 135
Tror ocean classic hadde funka fint jeg... Pene originalfelger er såpass sjeldne og dyre at jeg ikke ser poenget![]()
Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk
Det hadde nok ikke blitt feil, men dem er så dyre, ellers så er det pussing, lakk og polering til den stpre gullmedaljen
Nettop, det bør være nye felger, eller brukte som er så godt som 100%. Orker ikke 20-30år gamle felger ennå en gang som må restaureres![]()
Hvor i norge er det rimligst å handle Ocean felger?![]()
Afl![]()
1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt
Må'n ta en telefon dit da, ell bestille gjennom jobbet?
Må være forhandler for å bestille fra der tror jeg, så du kan sikkert bestille gjennom jobben![]()
Ska si fra![]()
Skudd i blinde, men er det noen som har ferdige senkeskåler til 240 og vil selge? Og/eller justerte lesjø fjører foran?![]()
Dekk24 har også mye rimelige tilbud på Ocean![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Får ta en titt der da, afl var tomme akkurat nå![]()
Ingen som sitter å ruger på sentrallås til bagasjelokket til en 240 vel?![]()
Speedometeret mitt har alltid vist ganske mye feil, så her en dag kom jeg over en guide på davebarton.com for å gjøre det justerbart. Bestilte potmeter fra ebay og lodda det inn idag.
Dette er bare for å prøve. Fungerer det fint gjør jeg på speedometeret som sitter i bilen og har justeringa der klokkejusteringa sitter, siden jeg har 80mm turteller![]()
Denna rusler og går som en drøm
Målt forbruket til 0,7 til og fra jobb, som er helt greit. Har litt for små dekk, så kan vel få den ned enn litt der.
Ble litt rar med A kam, uvant å måtte gire ned med en rødblokk i 1500rpm, og at den drar etter 2500rpm
Men kunne tenkt meg 20-30hk til kjenner jeg![]()
Ikke skjedd så mye her egentlig, byttet tankpumpa og ble kvitt startvanskene når det var lite bensin.
Måtte også ha på no lys når mørket nærmer seg, monterte en tilhengerkontakt bak grillen, så er bare å nappe ut den og bytte fanger når de skal av til våren igjen
Også røk intervall reléet til viskerene, så i min søken om duppeditter, kjøpte jeg der justerbare VW reléet på ebay.
Så på litt koblingsskjemaer på 240 og vw og prøvde meg litt fram. Fungerer kanon![]()
Hvis noen lurer, så kjører man viskerene i det intervallet man vil en gang, så går de slik til nytt imtervall blir valgt, eller man stopper bilen.
Jeg brukte bare kabelsko fra Volvo kontakten med ledninger til vw reléet, da blir det slik (nr på volvo reléet står først) :
15 til 15
31 til 31*
S til 53M
86 til T
I til I
31b til 53s
Hvis noen vil ha reléet, så kjøpte jeg det på ebay, søkte på vw relay 99.![]()
Idag var Rosan på eu, gikk forsåvidt greit, men var mye mer rust enn jeg trodde.
Kanalen på høyre sida har jeg ny, venstrr må jeg bestille. Ellers så var det mye i gulvet, men ikke i noen av bjelkene under der heldigvis. Hjulbuene tror jeg jeg kan redde og 4 rustfrie dører har jeg.
Ellers så var det bremseslanger, vindusvisker (slurv fra meg) og solfilm på rutene
![]()
Trenger visst ett enkelmasssvinghjul til lh2.4, lh2.4 nett fra 240, svinghjulsføler å litt pill jeg. Rop ut om noen har![]()
Dro jo forresten hjem en skjønnhet til nylig:
En 85mod GLT, som ikke minner mye om em glt lengre.
Den er fæl inni, mye som mangler, mye spor etter dårlig grunnarbeid utvendig, endel rust og dårlig lapping i gulv samt at den mangler motor og gir.
Brodern og jeg spleisa æ, så planen er en skikkelig budsjett lekebil.
Oppjassa fk, m45 og sperre, samt slanke den for alt unødvendig. Kan bli em artig isbil![]()
Da har vi såvidt begynnt på isbilen, slankeplanen gikk skeis, ble så trivelig inni der med komplett interiør, så da gikk det fra dette:
Til dette:
Motoren er nedi, mangler ledningsnett, svinghjul+++
Også slang vi sammen ett kjapt instrumentpanel:
Det blir fellt inn digitalt gps speedometer bak rattet, samt varsellamper til fjærnlys, blinklys og ladelampe.
Den røde refleksen er en tilhengerbaklykt fra tema som ska gjøre jobben som oljetrykkslampe
Ellers så fikk vi alt lyset til og virke igjen, rydda opp i 17km med ledningsrot, det var iallefall godt å få gjort med én gang![]()
Sist endret av Nilsson; 23/10/16 kl 17:19
Fikk gjort littbmere småtteri igår, fikk endelig tak i sentrallås til bagasjeluka til den røde, så monterte den igår, skal legge opp strøm i morgen
På den blå så fikk jeg koblet opp lys i midtkonsollen/bryterpanelet, koblet lys i målerene og fant ledningene til blinklys og fjærlys varsellampene, så må bare finne ladelampa og oljetrykk før det skal kobles på instrumentpanelet.
Byttet også en dårlig reflektor og ett tåkelys, koblet så den har tre parklys bak og ordnet div jordingsfeil til baklyktene og byttet støtfanger.
Er det racing så er det racing![]()