Jeg stemmer på volvo treff uansett hvor det blir da det er første pri for min del. Poenget med første innlegget var og komme med råd og evt få igang igjen banekjøring evt med andre klubber pga økonomi. Vis andre klubber feks ford eller opel skal ha treff på våler banen ja helt topp hvorfor kan ikke vccn slenge seg med?
Til våren er banebilen min klar til bruk og jeg møter opp på volvo banetreff enten rudskog eller våler![]()
Ser også at mange ønsker 2dagers treff. Det koster dobbelt så mye og de fleste kommer bare 1 dag. Samme var det med Ford og Opel treffet i helga. Alle kom på lørdag og ingen idag pga NSK som kjørte, var et par ekstra biler der av opel. Sikt heller inn mot 1dags treff og se hva oppmøte og folk sier etter treffet. 2 dager blir dobbelt så mye styr...
Som sagt så har vi arrangert med OMC på Rudskogen to ganger. Da var det OMC som reddet treffet pga bra oppmøte.
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Jeg syntes det er synd at ikke flere møter opp.
Ble også veldig overrasket over at det bare var jeg(og en til?) som var int i "familiekjøringa" på Våler ifjor. Om man ikke har bil som man banker runde på runde hele dagen så trodde jeg at de fleste kunne ha lyst til å prøve noen runder ihvertfall...
Det burde ikke være noe problem å arrangere samme med andre klubber, tør man ikke kjøre med en sur opel på bana får man finne seg en annen hobby...
MB og BMW er vel de eneste som er store nok til å ha rene "merketreff", eller?
VACN og Porscheklubben klarer seg rimelig greit de også tror jeg![]()
Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958
Ja det gjør de nok, hehe
Selv om det er veldig bra med input og forslag, ser vi helst at dette skjer i rolige former. Pust med magan, tell til tre osv. Ikke noe å hisse seg opp over, dette.
1/3 av kostanden til Rudskogen er godt mulig noe mindre enn hele kostnaden til Vålerbanen, men det er uaktuelt om ikke Volvo får godt oppmøte. VCCN tar ikke sin del av kaka for å sponse Ford/OMC-treff, som sagt. Forrige gang ble det klaging fordi VCCN ikke tok Rudskogen, før det fordi VCCN ikke tok Rudskogen alene - som du sier, å finne opp kruttet to ganger er ikke noe vits i om vi ikke har en indikasjon på at det kommer langt flere til et eventuelt samarbeidstreff, enn det kom på Våler.
Raymond Lysaker
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styremedlem
---
2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT07
Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -
Treff med mykje kjøretid er alltid bra, og eg savner den muligheten via VCCN i år. Det at VCCN skulle ha banetreff var ein av grunnene til at eg blei betalende medlem, så skuffelsen over at det ikkje vart noko treff var ganske stor.
Eg hadde desverre bil som sto i deler under våletreffet i fjor, men hadde bilen vert klar hadde det vert nokre betenkingsfaktorer:
1. Det var 90dB grense dagen treffet var. Bilen min er ein lisensiert driftebil, med 2JZ supra maskina, på rundt 560 HK i motor. Det er lett å få denne under 100dB, men 90 som var kravet er vanskelig.
2. Forbud mot sladding, med litt uklare regler. Kva var lov, og kva var ikkje?
Dette var to faktorer som spilte stor rolle for min del, då bilen min er laga for drifting, og ikkje så ideel for raske rundetider.
Eg er VELDIG for eit samarbeid mellom dei ulike aktørene. Eg ser jo blandt anna at VACN aragerer treff som tilater andre biler en AUDI og VAG, og får til eit kjempetreff. Eit samarbeid med Opel og Ford, men forskjellige klasser ville vert kanonbra! 100dB grense, og sladding tilatt under kontrolerte forhold så hadde det blitt topp! Ser fram til treff til neste år, og velger gjerne Gatebil framfor dette.
Det som var veldig positivt med forrige treff var å kjøra på eiganslisens sånt at ein kan kjøra med biler uten skilt, då skilt i prinsippet ikkje har noko å gjera på ein bil som er totalt ombygd, med alt for mykje hesta i forholdt til bremser, drivverk og karrosseri.
Sist endret av anders_jacobsen; 25/07/16 kl 07:39 Begrunnelse: Legge til informasjon
Sånn jeg ser på det, så er det bedre med et økonomisk kompromiss med andre klubber. Da sikrer alle parter egen ræv istedet for å risikere klubbenes fremtid.
For at det skal passe for meg så må det være en lørdag , da jeg har nok av timer på å komme meg dit. Forøvrig så kan jeg ikke drive kjøring på bane i tilfelle noe ikke holder med 8-10 timer reisevei.
Det er samme hvilken bane det er for min del, så lenge vi velger et alternativ og en arrangementsmåte som sikrer klubben. Om det er Lada-klubben eller en annen klubb spiller ingen rolle. Det viktigeste er å ha det gøy samt å dele erfaringer![]()
eg var klar for kjøring på våler men som Anders skriv her 90db og ingen sladding var det uaktuelt sia eg også har lisensiert driftebil, og reiser heilt fra vestlandet for å få startnekt er ikkje gøy. men stiller uten tvil på neste treff vist det er ønska med lisensbilar og sladding er tillat. for vccn treffa i gammledagar va heeeilt fantastisk! enormt med kjøretid.
-75 242 på vent...
-77 244 bruk/vinter bil
-93 245 skrense bil
-08 XC70 kåne bil
for å si det sånn, jeg kommer ikke på noe treff med 90 db støygrense ;P
men anyway, våler er MYE nærmere for oss oppe i trøndelag.. synes det er langt å kjøre til rudskogen for 1 dags treff.. så om det blir treff på våler med 100db støygrense og lov til å sladde litt så kommer jeg nok nedover.. (å er det lov med andre merker så kommer vi sikkert med flere biler)
-Volvo 242 1979 prosjekt.. lett modifisert ;P
-Audi a8 W12 Q
-Audi v8 4,2 Q turbo
-Honda cbr 900rr (++)
og div skrot hær og dær..
Og en liten input til alle dere som klager over 90DB grense på Våler, det er fordi det er bebyggelse rundt banen og da er det ikke lov med mer enn 90DB til vanlig. Våler har disp til å ha events med 100DB enkelte ganger i året, men disse dagene er som regel booket til løp og gatebil![]()
Jeg ville heller dratt på Vålerbanen enn ringbanen, mulig å bytte dato med noen andre kanskje?
Joachim Aarnes
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Styreleder
--
C40 P8 Twin Ultimate 2023