Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  78
Side 8 av 24 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 598

Tråd: 2førr10's 97' V70 AWD

  1. #176
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Destillert vann er absolutt det beste. Kalkmengden i vannet noen steder gjør det litt uegna som kjølevann, av den årsak at kalket både reduserer levetida til rustbeskyttelsen i glykolen, og legger seg som belegg på innsiden av slanger, rør, blokk og radiator, og hindrer konveksjonsprosessen. Med det sagt har jeg alltid kjørt på kranvann her hjemme, men jeg har veldig reint vann, og ikke hatt noen problemer med det. Er du ikke sikker ville jeg valgt å kjøpe destillert vann eller ferdigblanda.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  2. #177
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Himmel og hav! 288 kr for 4 liter med Volvo kjøleveske er til å juble over, trodde det sku bli dyrere.

    Og da har man ca 1,6 liter ferdigblanda kjølevekse å etterfylle med


    Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk

  3. #178
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Punkterte i brusdalen på vei til jobb, merket det før digerneset og skjønnte ikke helt hva det var før jeg ga gass og slippte på gassen og satte i fri i fart. Til slutt stoppet jeg i en større lomme hvor politiet en sjelden gang har kontroll. Sendte melding til sjefen om at jeg ble litt forsinket, og satte i gang med å skifte dekk, hadde heldigvis alt jeg trengte til jobben og det gikk kjappt.

    Kom 10 min etter jobb så slett ikke ille.



    Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk

  4. #179
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Helt ødelagt det dekket jeg punkterte på, høyre side bake.


    Var på tevo dekk og fikk bytta dekk, måtte skifte 2 dekk for at det skulle bli likt på samme aksel.
    Venstre foran var skeivslitt, høyre foran også mens venstre bak er helt fint. Høyre bake punkterte og det var faktisk ikke så skeivslitt.

    Så de 2 nye dekka ble fremme og 1 gammel men bra bake og det andre bake er litt skeivslitt.

    Så nå er det bare å komme seg på 4-hjulskontroll asap.

    Her er venstre foran.


    Høyre foran.

    Høyre bak.


    Venstre bak.


    Når vi stod der på tevo dekk var det veldig synlig hvordan hjulet høyre foran bikket på skrå. Som gjor at det var slitt dekk på utsiden av dekket.

    Ikke synlig nå lenger. Men spissinga er nok fortsatt feil.




    Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk

  5. #180
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Er ikkje dessa bilane veldig følsomme på ulik rulleomkrets framme og bak?
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  6. #181
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Hmm, kva du miener no?

    Lav profil?
    Kjøpte 2 nye dekk lik de som satt på fra før, alle 4 var lik og det er de nye dekka også.

    215/45/17


    Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk

  7. #182
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    De er veldig følsomme på rulleomkrets, på disse bilene byttes ikke to og to dekk, man bytter alle fire. Grunnen er viskosekoblinga som ved temperatur i utgangspunktet låser mellomaksel til bakdiffen (ingen utveksling ellee sluring i viskosen) og om man da har rulleomkretsforskjell vil man få spenn i drivverket mellom foran og bak. I drivverket har man to svake punkter, det ene er viskosekoblinga, som er svindyr i ny utførelse, eller overføringshylsa i vinkelkassa, som koster rundt 2k på Volvo. Om den går, høres det ut som om du slipper en fastnøkkel ned i en blender. Nyere typer har en elektronisk clutch istedet for viskosen, som tillater noe forskjell i hastighet foran og bak.

    Uansett, billigere og mindre arbeid å bytte alle fire dekk. Jeg kjørte med under 1% forskjell i rulleomkrets, og fikk lukt fra viskosen etter en kilometer.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  8. Takk 2førr10, Øygard takket for denne posten
  9. #183
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Aha, okei. Skjønner, så det er fordi det er 4 hjulsdrift. Da må jeg få bytta de 2 siste, og tatt 4-hjuls kontroll.

  10. #184
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    1660 kr for hele veivhus ventilasjons- styret og oljefilter.


    Next up, hvilken olje skal jeg kjøpe, for nå har jeg sett rundt omkring etter olje, og ikke funnet en eneste type som sier CCMC G5 som det står anbefalt i instruksjonsboken. Fann ingen oljer der jeg kikket som spesifiserte dette.

    Jeg så på balndt annet Total Classic, Mobil1 og Castrol. Har ikke funnet Valvoline olje som Ålesund bil sa de brukte (de brukte valvoline og castrol)

    10W40 er greit og jeg skal ha 5+1 liter da det går 5,5 - 5,7 liter olje, men del syntetisk eller full?

    Først var jeg ganske sikker på ene Castrol-oljen som de hadde på bilxtra skulle funke, men etterhvert som man ser mer og mer så slår man seg helt usikker da ingen sa CCMC eller G5 og noen av de sa at de passer for Renault, Peugeot, BMW osv men sa ingen ting om Volvo

    Noen som har brukt en type som de vet funker fjell?

    Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
    Sist endret av 2førr10; 16/06/16 kl 16:59

  11. #185
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Mange, meg inkludert, har brukt denne med hell.


    http://applications.castrol.com/oils...387cef58a49142
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  12. #186
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Nei har'u sett, att jeg ikke prøvde å finne riktig olje via en av produsentenes hjemmeside, den tenkte jeg ikke på gitt.

    Magnatec trodde jeg ikke var riktig, men bør vel velge en som er 10w40.

    Takk for tipset!

    Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk

  13. #187
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Hvorfor bør du velge 10w40? Jeg brukte 5w30 helt uten problemer.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  14. #188
    Øygard sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2011
    Sted
    Holmefjord, Fusa
    Innlegg
    4.870
    Antall takk

    Standard

    Eg har brukt den lenge og bilen går fortsatt
    77 Volvo 242L
    93 Volvo 940se
    79 Volvo 244 DL
    89 Volvo 245
    03 Volvo S60
    90 Toyota CarinaII
    85 Volvo 245 GL
    95 Volvo 855
    87 Toyota Hiace
    71 Massey Ferguson 135

  15. #189
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Jeg bruker 5w40 mobil3000 på s70n. Lite lyd, går pent, omtrent null forbruk.

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  16. #190
    Registrerte brukere Tonytic sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag, Stadsbygd
    Innlegg
    694
    Antall takk

    Standard

    holder det å bare bytte ut slanger å oljefella på for å få åpnet veivhusvent? har gjort det på min. jeg sjekket også slanger før montering at de var åpne ved å blåse igjennom, men synes fortsatt det ryker veldig om jeg drar opp peilepinnen, og om jeg tar "hansketesten" så blåser den seg opp. det skal vel være vakum der? jeg sjekka også kanalene på blokka, der slangene er koblet til. så jeg synes det er litt rart :(
    Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE

  17. #191
    Registrerte brukere Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tonytic Vis post
    holder det å bare bytte ut slanger å oljefella på for å få åpnet veivhusvent? har gjort det på min. jeg sjekket også slanger før montering at de var åpne ved å blåse igjennom, men synes fortsatt det ryker veldig om jeg drar opp peilepinnen, og om jeg tar "hansketesten" så blåser den seg opp. det skal vel være vakum der? jeg sjekka også kanalene på blokka, der slangene er koblet til. så jeg synes det er litt rart :(
    Nei. Beste er å bytte ut selve oljefella som sitter under innsuget. Det er litt mer jobb, men det er verdt arbeidet! Selve "boksen" koster ikke mye.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  18. #192
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Fiks dekkene før det er forsent ja!

    Er skiftet viskose på Ren min. På kvitteringen fra Volvo som ligger i permen står det den nette sum av 38500,-!!!
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  19. #193
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Hvorfor bør du velge 10w40? Jeg brukte 5w30 helt uten problemer.
    Er det jeg har hørt, siden det er eldre motor så trenger den litt tykkere olje så den ikke bruker olje, men kan godt stemme det, at 5w40 holder. Da jeg spurte på Volvo sa de 10W40.

    Sitat Opprinnelig postet av Øygard Vis post
    Eg har brukt den lenge og bilen går fortsatt
    Hmm, på 5'er motor? Mulig det funker gull det ja.

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Jeg bruker 5w40 mobil3000 på s70n. Lite lyd, går pent, omtrent null forbruk.

    Sent fra min H60-L04 via Tapatalk
    Som mrstfu og øygard sier.. da vet jeg det. Snakka med en tidligere mekaniker og han sa 10W40 på eldre motorer. Bilen er 97 så nesten 20 år, akkurat hva modell motor er vet jeg ikke da den er bytta men den har ikke gått på langt like nær som bilen har gått.

    Sitat Opprinnelig postet av Tonytic Vis post
    holder det å bare bytte ut slanger å oljefella på for å få åpnet veivhusvent? har gjort det på min. jeg sjekket også slanger før montering at de var åpne ved å blåse igjennom, men synes fortsatt det ryker veldig om jeg drar opp peilepinnen, og om jeg tar "hansketesten" så blåser den seg opp. det skal vel være vakum der? jeg sjekka også kanalene på blokka, der slangene er koblet til. så jeg synes det er litt rart :(
    Sånn jeg har forstått det, at ved å bytte slangene og boksen så skal det holde. Håper det er vakum på min.

    Sitat Opprinnelig postet av Svirre Vis post
    Nei. Beste er å bytte ut selve oljefella som sitter under innsuget. Det er litt mer jobb, men det er verdt arbeidet! Selve "boksen" koster ikke mye.
    Absolutt verdt arbeidet vil jeg tro ja, derfor jeg kjøpe allt, og ifa Volvo og ikke Pro parts sweden.
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Fiks dekkene før det er forsent ja!

    Er skiftet viskose på Ren min. På kvitteringen fra Volvo som ligger i permen står det den nette sum av 38500,-!!!
    Jepp, får låne en annen bil på mandag så jeg kan sette fra meg V70'n til 4-hjulskontroll Fy fasan! for en pris :S fra en tidligere eier vil jeg tro? Ikke du som har punga ut? Det er jo sånn ca. prisen på en grei V70 bruktbil av samme generasjon.

  20. #194
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Tjukkere olje er noe man går til om man opplever lekkasje.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  21. #195
    Moderator Daniel V sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    9.580
    Antall takk

    Standard

    Ikke jeg som har punga ut det nei. Tidligere eier som har byttet både viskosekobling og hylsa til fordelingskassa. Få på 4 nye like dekk, og en tur på 4-hjulskontroll, så er du godt på vei!

    Du trenger ikke kjøre mer enn et par hundre meter med forskjellig rulleomkrets foran og bak før viskosekoblingen er glodvarm.
    Mvh Daniel V. Volvo 444 PV 1958

  22. #196
    Registrerte brukere 2førr10 sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2013
    Sted
    Utenfor Ålesund
    Innlegg
    1.760
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mrstfu Vis post
    Tjukkere olje er noe man går til om man opplever lekkasje.
    Hmm okei, så noe castrol 5w10 på tilbud på bilxtra.
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel V Vis post
    Ikke jeg som har punga ut det nei. Tidligere eier som har byttet både viskosekobling og hylsa til fordelingskassa. Få på 4 nye like dekk, og en tur på 4-hjulskontroll, så er du godt på vei!

    Du trenger ikke kjøre mer enn et par hundre meter med forskjellig rulleomkrets foran og bak før viskosekoblingen er glodvarm.
    OK, skjønner.
    Nå har jeg ikke 4 like nye dekk men de er samme dimensjon, radius, profil og bredde både fremme og bak. Gamle dekk bak og nye foran.

    Men nå har jeg henta V70'n fra 4-hjulskontroll. Var noe endra verdier før og etter men skjønner ikke stort av hva det betyr.

    Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk

  23. #197
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Det kan godt være forskjeller i rulleomkrets selv om to forskjelligen produsenter stempler de med like tall. Anbefaler deg å få alle fire dekk på samme trykk, og måle omkrets.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  24. #198
    Registrerte brukere Svirre sin avatar
    Medlem siden
    01. april 2010
    Sted
    Hønefoss-Lunner
    Innlegg
    8.132
    Antall takk

    Standard

    For å påpeke viktigheten av like dekk, så mener jeg å huske at rulleomkretsen ikke skal avvike med mer enn 12mm fra foran til bak. Det er MAKS, noe som tilsvarer marginale forskjeller.
    -> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
    x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88

    Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...

  25. #199
    mrstfu sin avatar
    Medlem siden
    13. feb. 2010
    Sted
    Rotnes, Norway
    Innlegg
    12.592
    Antall takk

    Standard

    Dekkprodusentenes feilmarginer er ganske store, de skal vel mest av alt holde seg innenfor akseptabel variasjon ifht speedometer.
    Raymond Lysaker
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Styremedlem

    ---
    2016 D-max AT35 / 2019 Yamaha MT09

    Dunfrid - '07 V70 D5 AWD #becauseracediesel - SOLGT -
    Vera - '99 V70 2.5T AWD - SOLGT -

  26. Takk Svirre takket for denne posten
  27. #200
    Registrerte brukere Tonytic sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag, Stadsbygd
    Innlegg
    694
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 2førr10 Vis post
    1660 kr for hele veivhus ventilasjons- styret og oljefilter.



    Sent fra min HUAWEI GRA-L09 via Tapatalk
    Husk å gjøre rent i den ventilen på luftfilterslangen, rett før turbo, som veivhusventilasjonen går inn på når du monterer nye slangene. denne var helt potte tett hos meg fant jeg ut etterpå. Har gått i orden med vacum i systemet også nå ;-)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE

Side 8 av 24 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. 2førr10's 85' 240 DL > Turbo Intercooler
    By 2førr10 in forum 200 -serien
    Svar: 875
    Siste post: 26/06/20, 20:19

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •