Takk for det. Ja du ble spotta
Fin V70.
Takk for det. Ja du ble spotta
Fin V70.
Ett par tre ferske bilder. NB! møkkete felger.
![]()
Grooom![]()
![]()
1976 Langførr med 6 på rekke !
1977 Volvo 245 Turbo
1990 Volvo 240 Stasj
2013 VW Passat 4motion
2004 Renault Trafic
Takk. Jeg begynner å bli fornøyd. Hadde jeg bare hatt mer tid til å montere ny motorstyring....
Takker. Det skal egentlig ikke så mye til for å forvandle en kjedelig gubbebil til noe tøft.
Planer om å på steinkjer på volvoklubben sitt treff til helga?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nei dessverre. Eldstemann blir konfirmert så må nok melde pass denne gangen.
Jeg vet ærlig talt ikke siden den er noe dau under 4000 og har ett veldig kort register. Så LH2.4 blir nok lagt på hylla til fordel for noe mer moderne med ladetryksstyring. Har sett denne tendensen før på en 16V med samme grenrør og turbo. Med datasprut register fra 3000 til 7000 med LH2.4 4500 til 6500.
Dette er TYYYYPISK for oppsett med 531 topp og F-manifold.
531 toppen med gigantkanaler ødelegger ALT opp til ca. 4000- 4500 o/min og derfra overtar F-manifolden med knøtakanalene jobben med å ødelegge morroa. Jeg er sikker på at en oppgradering til portet 530 topp med dysehull (og gjerne med 40 mm eksosventiler) og E-manifold hadde gitt deg en såpass stor forbering i reslutatet at du hadde blitt skikkelig forundret.
Håper selvsagt at du får det resultatet du ønsker med datasprutet og at du blir fornøyd, men jeg tviler. 531 og F-manifold er IKKE ett oppsett som objektivt kan beskrives som korrekt, og resultatene vil alltid bære preg av dette.
Sist endret av Batland; 01/06/16 kl 11:09
Jeg er klar over at det finnes mange steg fremover mot ett bedre mer velbalansert oppsett. Har ikke hatt tid til å holde på noe særlig med bil i det siste så den har forblitt urørt og for det meste stått ubrukt. Har spekulert veldig i å montere bur i den og bruke den som racebil. Da står jeg plutselig veldig fritt i å gjøre ting med motor utover usynlig trim.
Hadde du fått bytta kam enda GMV?
Nei som sagt ikke gjort en dritt med den på leeeenge.
Med T5 kam og datasprut er ihvertfall dette en pekepinn på hvordan det blir med original 531 topp og F-innsug. Si ifra hvis du eventuelt vil ha tenningskurve også
Du har både mindre og bedre turbo enn jeg hadde her så den bør slå det.
Håper jeg får litt tid framover.
Fikk festet slepestroppen bak i kveld. Festet den i sammen med innfestinga til bakfanger og slisset ett spor i nedre del under alubjelken. Ble ikke så værst tror jeg.
![]()
Sist endret av GMV; 02/06/16 kl 18:10
Teori e når man veit allt og ingenting funger.
Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
Å me dette så førenes teori og praksis.
Ingenting funger og ingen veit kofør.
Ser vanvittig kul ut!![]()
Bruksbil: Volvo 945 1995
Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn
Da har nye fjærer ankommet heimen. Bare å montere de når jeg kommer hjem fra jobb.
![]()
Har bestilt en Borg Warner EFR high boost wastegate actuator også.