Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1.014
Side 21 av 54 FørstFørst ... 11 19 20 21 22 23 31 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 525 av 1338

Tråd: GMV's 940 Asfaltracer blir til.

  1. #501
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Takk for det. Ja du ble spotta
    Fin V70.

  2. #502
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Ett par tre ferske bilder. NB! møkkete felger.

  3. Takk HansOla, Holck, Lasse R, SirKim takket for denne posten
  4. #503
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Grooom
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  5. #504
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Takk. Jeg begynner å bli fornøyd. Hadde jeg bare hatt mer tid til å montere ny motorstyring....

  6. Takk Dan Bay-Johansen, Lasse R takket for denne posten
  7. #505

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Veldig fin bil

  8. #506
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Takker. Det skal egentlig ikke så mye til for å forvandle en kjedelig gubbebil til noe tøft.

  9. Takk Holck takket for denne posten
  10. #507

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Takker. Det skal egentlig ikke så mye til for å forvandle en kjedelig gubbebil til noe tøft.
    Enig . Senk og felger så er mye gjort egentlig

  11. Takk GMV takket for denne posten
  12. #508
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. nov. 2012
    Innlegg
    109
    Antall takk

    Standard

    Planer om å på steinkjer på volvoklubben sitt treff til helga?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #509
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Nei dessverre. Eldstemann blir konfirmert så må nok melde pass denne gangen.

  14. #510
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    2.941
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Takk. Jeg begynner å bli fornøyd. Hadde jeg bare hatt mer tid til å montere ny motorstyring....
    Du gir opp LH2.4? Hvor mye trur du motoren leverer nå?

  15. #511
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Jeg vet ærlig talt ikke siden den er noe dau under 4000 og har ett veldig kort register. Så LH2.4 blir nok lagt på hylla til fordel for noe mer moderne med ladetryksstyring. Har sett denne tendensen før på en 16V med samme grenrør og turbo. Med datasprut register fra 3000 til 7000 med LH2.4 4500 til 6500.

  16. Takk Lasse R takket for denne posten
  17. #512

  18. #513
    Lasse R sin avatar
    Medlem siden
    21. feb. 2010
    Sted
    Akershus
    Innlegg
    2.941
    Antall takk

    Standard

    Tøff bil

  19. #514
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.637
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Jeg vet ærlig talt ikke siden den er noe dau under 4000 og har ett veldig kort register.
    Dette er TYYYYPISK for oppsett med 531 topp og F-manifold.

    531 toppen med gigantkanaler ødelegger ALT opp til ca. 4000- 4500 o/min og derfra overtar F-manifolden med knøtakanalene jobben med å ødelegge morroa. Jeg er sikker på at en oppgradering til portet 530 topp med dysehull (og gjerne med 40 mm eksosventiler) og E-manifold hadde gitt deg en såpass stor forbering i reslutatet at du hadde blitt skikkelig forundret.

    Håper selvsagt at du får det resultatet du ønsker med datasprutet og at du blir fornøyd, men jeg tviler. 531 og F-manifold er IKKE ett oppsett som objektivt kan beskrives som korrekt, og resultatene vil alltid bære preg av dette.
    Sist endret av Batland; 01/06/16 kl 11:09

  20. #515
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Jeg er klar over at det finnes mange steg fremover mot ett bedre mer velbalansert oppsett. Har ikke hatt tid til å holde på noe særlig med bil i det siste så den har forblitt urørt og for det meste stått ubrukt. Har spekulert veldig i å montere bur i den og bruke den som racebil. Da står jeg plutselig veldig fritt i å gjøre ting med motor utover usynlig trim.

  21. #516

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Hadde du fått bytta kam enda GMV ?

  22. #517
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Nei som sagt ikke gjort en dritt med den på leeeenge.

  23. Takk Holck takket for denne posten
  24. #518

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Ok

  25. #519

    Medlem siden
    14. juni 2011
    Sted
    Skjetten
    Innlegg
    3.370
    Antall takk

    Standard

    Med T5 kam og datasprut er ihvertfall dette en pekepinn på hvordan det blir med original 531 topp og F-innsug. Si ifra hvis du eventuelt vil ha tenningskurve også



    Du har både mindre og bedre turbo enn jeg hadde her så den bør slå det.

  26. #520
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Håper jeg får litt tid framover.
    Fikk festet slepestroppen bak i kveld. Festet den i sammen med innfestinga til bakfanger og slisset ett spor i nedre del under alubjelken. Ble ikke så værst tror jeg.

  27. Takk Holck, Lasse R takket for denne posten
  28. #521
    Registrerte brukere kimove sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Saltdal
    Innlegg
    1.604
    Antall takk
    Teori e når man veit allt og ingenting funger.
    Praksis e når allt funger og ingen veit kofør.
    Å me dette så førenes teori og praksis.
    Ingenting funger og ingen veit kofør.

  29. Takk GMV takket for denne posten
  30. #522

  31. Takk sekse, volvobrage, Holck, HansOla takket for denne posten
  32. #523
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Ser vanvittig kul ut!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  33. Takk GMV takket for denne posten
  34. #524
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Da har nye fjærer ankommet heimen. Bare å montere de når jeg kommer hjem fra jobb.

  35. Takk Holck, stibz takket for denne posten
  36. #525
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.473
    Antall takk

    Standard

    Har bestilt en Borg Warner EFR high boost wastegate actuator også.

  37. Takk Holck takket for denne posten
Side 21 av 54 FørstFørst ... 11 19 20 21 22 23 31 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Svar: 16
    Siste post: 22/04/14, 01:51
  2. Turbo problemer:( håper noen veit volvo v70 98 turbo
    By Lillegutt in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 26/06/11, 18:07

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •