Sitat Opprinnelig postet av Truckdriver Vis post
Hadde faktisk avgas 100ll litt i tankene når jeg skrev det innlegget. Vet du AFR på lambda1 på det?
I tabeller jeg har sett over forskjellige drivstoff har ikke diesel veldig mye høyere AFR ved lambda 1 enn E0-pumpebensin. Omtrent som propan om jeg husker rett.
Oksygenerte racingdrivstoff vil vel ha litt lavere AFR ved lambda1 og høyere BSFC enn pumpebensin?

Og om drivstofftrykket er skrudd høyere enn de er ratet til, så er de ikke lenger 920ccm.
Som f.eks Delph 95 lb/hr dysens som jeg målte til 105,1 lb/hr eller 1104 ccm med trykk oppjustert litt fra ratet.
En kompis kjørte fuelcell og flere seriøse bensinpumper for 4,0 BAR grunntrykk på slike dyser og vi antok ca. 1154 ccm i praksis på denne 98 oktan blyfri 2,1L 16V rødmotoren. Sprutet viste 94% duty og 11,6:1 i AFR.
Han hadde nok langt over tusen hester uten å vite om det........NOT..