Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Da kobler du fra tomgangsventilen og justerer til den går greit på tomgang før du kobler tomgangsventilen til igjen.

Da har du fått førstehånds kjennskap til hvor enormt viktig det er å velge riktig turbo og hvorfor spec. på BSRT325 er blitt lagt ut her inne.
Den turboen du har er dårlig til en B230, men den har som du ser ALT for stor og tungdrevet kompressor til en B19.

Hvis du monterer en mindre turbo som en original Volvo turbo eller en Cosworth T3 så kommer du til å få ett HELT annet resultat.
Det du sliter med nå er kun turboen sin feil, ikke motoren sin.

Se f.eks på hvor ubrukelig dette dritet er under 6500 !! o/min. (og 160 km/t,) men "flotte tall" er det nok.
http://www.youtube.com/watch?v=RGY3qUJNZkI
Skal prøve det med tomgangen,å viss det ikkee hjelper får jeg feilsøke litt.Volvos gamle feilsøke guider er gull å ha

Så bsrt325 er passe stor til b19 også?Hvor "stor" motor er den turboen jeg har brukans til egentlig?Tungdreven for b19 er den iallfall,gir jeg gass i 4.gir for eksempel skjer det så godt som ingenting,noe som virket mye bedre med b230.
Har orginal turboen fra b230et motoren liggende så får prøve den på seinere idag.Likedann må jeg justere litt co også.
Kjørt bilen en tur på 5 mil igår,gikk fint uten noe tull det,fikk en liten fjusk i en lang oppoverbakke når jeg holdt den på 3.gir å 1.2 bar ladetrykk menellers ingenting.