Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 56

Tråd: Turbovogn's Volvo 855 Prosjekt

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #1
    Registrerte brukere Turbovogn850 sin avatar
    Medlem siden
    09. des. 2012
    Sted
    Drammen, Norge
    Innlegg
    395
    Antall takk

    Standard Turbovogn's Volvo 855 Prosjekt

    Volvo 855

    Litt generelt om bilen:
    Bilen har vært i eieskap siden 2010, ble som en betaling for en garasje min fatter laget!
    Har hatt bilen i noen år nå, men ville lage en arbeidslogg jeg og. Dette er den første bilen min og er interessert i å høre hva dere synes!
    Motoren hadde rullet 290 000 og den kjente
    ABS
    -lampen lyste.. Bilen kommer riktignok fra Hønefoss og forrige eier jobbet som privatlege og kjørte dermed tur-retur Oslo blant annet. Og rundt i Hønefoss, dermed er km'en høy. Det er ikke noe farlig km kan du si, eneste som er av rust på denne er litt over venstre bakre hjulbue/dør og bakluka. Slitedeler ble byttet ut etter behov. Det som var greit å vite når vi fikk bilen som betaling var at vi fikk vite hele historien om bilen kan du si. I og med at det var én eier.
    Selv om den høye km var bilen en drøm å kjøre og merket ikke noe til den høye km'en! Til og med fargen på den 18 år gamle bilen har holdt seg bra. Som sagt bilen har kun hatt 1 eier og blitt tatt veldig godt vare på.
    Noe av første som ble gjort med bilen husker jeg var å fikse
    ABS
    'en, denne ble diagnosert med hjelp av en hyggelig kar fra Mjøndalen etter av å møte han i køen på BilTema etter og ha kjøpt ABSsensorer.
    Fikk opp da feilkoden til høyre bakhjul. Dette var nytt for meg, dette med
    ABS
    . Dro derfor til Bilia i Lier for å høre hvordan dette fungerte, der fikk vi høre at dette var også en vanlig feil til
    ABS
    -hjernen, og denne kostet jo 10-15 tusen. Ny selvfølgelig.
    Men prøvde først å skifte sensorer og re-sette ABSsystemet og lampen sluttet å lyse etter av bytting av sensorer. Det var en deilig følelse!
    Bilen ble derfor Eu-godkjent da dette var det eneste som stod igjen, eneste som ble gjort for å EU-godkjenne bilen var å bytte simringer til forstilling, hjullager foran, endeledd foran, 25 % rust i skive, resten var bare puslefeil sånn som for eksempel stilling av nær,- og fjern, feil antall av hjelpelys, parkeringslys som bare var sikringa og noe annet.

    Men i 2011 fikk jeg store problemer med motoren, altså en B5252S.
    Motoren døde ut når gasspjeldet ble åpnet og måtte vente mist 10 minutter før bilen kunne startes opp igjen. Men det samme skjedde hver gang. Jeg startet med å kjøre den til et verksted (På en henger) han prøvde å feilsøke den men fant ikke ut noe. Det han gjorde var å bytte dynamoen, da denne var slitt. Men det hadde ingenting med motorens dødgang.
    Bilen ble derfor kjørt til Bilia i Lier og de fikk jobben for å feilsøke den.
    Etter nesten et år ble bilen friskmeldt og fikk tilbake denne rapporten:
    "Dør ut når gasspjeldet åpnes. Går på tomgang. Kontrollert plugger, nedsotet. Skiftet plugger, lest ut feilkoder. Feil på kamakselgiver. Skiftet giver, hjalp ikke. Skiftet posisjongiver til kamakselen. Målt bensintrykk, for høyt.
    Nå er trykket riktig, men motoren fusker når den blir gjennomvarm. Koblet til tenninglampe og fremprovosert fusk. Skiftet fordelerarm i strømfordeler. Pluggledningene mister gnist fra fordeler, men fordeler får gnist fra coil når fusken inntreffer. Defekt lokk og rotor. Skiftet begge deler, prøvekjørt OK.
    Kombinasjonen av disse feilene gjorde at bilen stoppet.
    Skiftet fordelerlokk
    Tenpluggsats(VO 8642660)
    Trykkregulator(VO 9146761)
    Fordelerlokk(VO 3501944)
    Rotor(VO 1367783)

    Bilen hadde også en jordingsfeil men dette var ikke før i 2012. Dette står mer på min første tråd!
    Dynamoen ladet ikke, en kabel var løs. Jordingen til dynamo.

    Årsmodell: 1995
    Farge: Grønn
    Karosseri: Stasjonsvogn
    Hestekrefter: 144 HK (B5252S)
    Anlegg: Orginale høytallere, byttet spiller og lagt inn 2x12 Kicker bak

    Videre planer for bilen
    -Sote ruter
    -V70 baklykter
    -Bi-xenon
    -Ekstra lys i front
    -Fikse opp riper, lakken
    -Montere Led i det som kan monteres lys i!


    Hva som har blitt gjort
    -Ny dynamo
    -Nytt batteri
    -Fikset opp bakluke
    -Oppgradert anlegget
    -Fikset
    ABS
    -en
    -Nye bremseskiver, fjærer, endeledd, hjulager foran
    -V70 baklykter
    -Ekstralys front
    -Det meste av lys har blitt koblet til LED

    Bilder av bilen før og noe nytt.




    Sist endret av Turbovogn850; 05/04/13 kl 16:04
    Stort prosjekt Volvo 850 OMBYGGING TIL ELEKTRISKE VINDUER BAK! ! ! --> Prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?...o-855-Prosjekt

Lignende tråder

  1. volvo 244 prosjekt
    By volvo244 in forum 200 -serien
    Svar: 60
    Siste post: 09/08/12, 22:48
  2. Volvo 740 GL Prosjekt!
    By v0lv07 in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 25
    Siste post: 07/05/12, 12:19

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •